Rune Gilberg Jensen Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hei! Hvor finner man guider til ATC-operasjoner på VATSIM? Hvem kontakter man om man ønsker å gjøre ATC på f.eks. Værnes eller Flesland? Kan man sitte som ATC hvor som helst, eller får man tildelt en flyplass? Sjekket litt på vatsim, men det var vanskelig å finne noe fornuftig! Kan andre ATC-operatører på VATSim her inne enlighten me? Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 1. Regner med du finner det på www.vatsim.net ? Sikert noen her inne om har noen linker 2. Hva mener du? Hvem du kontakter om du vil sitte som ATC på Værnes eller Flesland? 3. Først må du få Tower rating. Da må du gjennom en liten test og noe trening. Da kan du sitte hvor som helst i Norge som Tower bortsett fra Gardermoen. For å få sitte på Gardermoen må du også gjennom en liten test. For å sitte som Approach/Departue må du igjennom mere trening og enda en test, det samme for å sitte som Control Siter
Magnus Eliassen Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 For Guider og Manual for å sitte ATC er www.vateud-td.org et fint sted å begynne. Hvis du vil bli ATC i Norge (Skandinavia) må du først bli medlem på VATSIM og så må du bli medlem i VACCSCA (www.vaccsca.org). Der kan du "requeste" trening. I første omgang får du kun sitte tower på alle flyplasser i skandinavia, bortsett fra de største (EKCH, ESSA, ESSG, ENGM) Så kan du gå videre med treningen og få sitte Approach og etter det Control/Center, som Johan sa Så hvis du er medlem på både VATSIM og VACCSCA så blir ditt neste steg å ta den teoretiske TWR-testen her: http://www.vateud-td.org/upgrade/atcupgrade1.asp Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 Ok genialt! Jeg har vært medlem av Vatsim en stund nå, og ønsker å også bli kvalifisert til atc-ops. Pluss jeg ønsker nye utfordringer! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Kjempeflott at du ønsker å bli ATC, det første du kan gjøre er å ta eurotesten, som ligger på vateud sine sider. For tiden er det veldig stor pågang, så jeg må be deg være tålmodig dersom du søker. Med vennlig hilsen Andreas Nysveen Assistant Training Director Vaccsca. Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Skrevet 15. mars 2008 Da har jeg bestått euro-testen! Fantastisk hva en får gjort når man er på et hotellrom, bortgjemt utenfor Jessheim! Da gjenstår det bare å sette seg inn i en ATC-klient, og skrive til mitt lokale VACC! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.