Skrevet 3. mars 2008 16 år Har fått i oppgave på skolen å lage en tre-retters middag... Noen som har forslag. Helst litt sunt
Skrevet 3. mars 2008 16 år Det skulle ikke være så vanskelig å lage seg en tre retters middag. Hva har du av budsjett, tidsforbruk osv? RE jo bare å spørre folk her om hva som er det beste de vet. Kjell
Skrevet 3. mars 2008 16 år Start med folie-stekt laks eller ørret med poteter, baby-gulerøtter. Ved siden av serverer du loff med hvitløks-smør. Til dessert lager du banana-spilt.
Skrevet 3. mars 2008 16 år Du har jo 30.000 ting du kan velge mellom :crazy: Kan da ikke være så vanskelig.. Etter jeg så posten din så hadde jeg klart for meg hva jeg ville laget i løpet av 2. min..
Skrevet 3. mars 2008 16 år Så hvorfor ikke skrive hva du hadde klart etter 2. min istedenfor å gulpe opp det andre?
Skrevet 3. mars 2008 16 år Forrett: Toro suppe av valgfri variant Hovedrett: Fjordland middagsrett, over førti varianter Dessert: Hermetisk fruktcoctail med krem.
Skrevet 3. mars 2008 16 år Forrett: Toro suppe av valgfri variantHovedrett: Fjordland middagsrett' date=' over førti varianter Dessert: Hermetisk fruktcoctail med krem. [/quote'] hahaha:D er aleine ei uke nå og dette er da altså min mat fjordland er genialt!
Skrevet 3. mars 2008 16 år Forfatter Takk for all svar, har mange ideer nå Og det er helt riktig, jeg har jæ.... dårlig fantasi
Skrevet 3. mars 2008 16 år Så hvorfor ikke skrive hva du hadde klart etter 2. min istedenfor å gulpe opp det andre? Fordi Frode allerede hadde kommet med et forslag og etter ditt innlegg kom Erlend med et enda bedre! Derfor! Poenget mitt var at det er totalt unødvindig og spørre her hva han skal lage Happy cooking
Skrevet 3. mars 2008 16 år Kok nudler, ha i kjøtt du har stekt, litt grønnsaker og buljong. Kjøp is. Forrett: Grønnsaksuppe (ta ut nudlene og kjøttet, server suppa og de av grønnsakene som blir liggende igjen, Hovedrett: Nudler med kjøtt og grønnsaker Dessert: Is.
Skrevet 4. mars 2008 16 år Ikke av slemhet, men av undring, ser jeg at jeg er den eneste som faktisk har laget ett matforslag som krever skikkelig forberedelse. Resten er nudler og hurtigmat.... Tror han trenger noe LITT mer fantasifullt... Starter: Reker eller krepse-haler. Til nød kan krabbe brukes. Hovedrett: Foliestekt ørret som er blitt stekt på en seng av urter. Poteter, babygulerøtter og slangeagurk skåren i tynne skiver Dessert: Østers servert med agurkmix Hvis ikke DET får fyr på damene, så veit ikke jeg :grin:
Skrevet 4. mars 2008 16 år Forslag 1. Forrett: Fiskesuppe med blåskjell, kamskjell og breiflabb. Hovedrett: Foliedampa steinbit med ein lett peppersaus og kokte poteter, og diverse grønsaker. Dessert: Ein frisk fromasj av ein eller anna sor (anbefalar sitron\\lime). Drikke til maten: Ein litt frisk kvitvin funkar fint til denne retten. Men ein kan jo også nytte øl eller gjere det enkelt, vatn. For å krydre opp suppa litt, så kan du bruke heil pepper under oppkoken av krafta for å få ein litt krydra smak på den. Pass på at fiskebitane ikkje er for store, og du kan gjerne bruke rogn ifrå kamskjella i suppa. Styr unna ferdiglaga sausar. Lag din eigen. På denne måten får du mykje meir ut av maten. Du kan styre heile sulamitten sjølve og du får eit betre resultat. Forslag 2. Forrett: Kvitvinsdampa kamskjell. Hovudrett: Heilsteikt breiflabbfilèt med smelta smør og kokte poteter. Grønsaker etter eige ønske (brokkoli og gulrøter er bra) Dessert: Is med varme bjørnebêr. Drikke: Kvitvin eller vatn. Forslag 3. Forrett: Tørka reinsdyrhjarta. Hovudrett: Hjortesteik med peppersaus eller soppsaus, poteter, gulrøter og asparges. Dessert: Karamellpudding, eller ein form for kompott. Drikke: Ein lett rødvin evt øl eller vatn.
Skrevet 5. mars 2008 16 år Forfatter Takk for alle svar! Til slutt ble det: - Salat - Kyllingwok - Fruktsalat
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.