Skrevet 26. september 2001 23 år Heisan. Satt en stund nå i ettermiddag og kikka på livet ved ENZV. Det var utrolig mye som foregikk en stund, mellom 17.00 og 19.00 ca. Noen som vet hvem som fløy LN-AED i kveld. Masse T&G og greier. Saaben var også oppe og drev med T&G med motorkutt. Det gjorde forresten LN-AED også. Flygelederen som var på vakt fram til 18.00 hadde nok ikke dagen, for han kjefta LN-AED huden full, selv om han unnskyldte seg voldsomt etterpå da. Det var jo hyggelig! Ellers drev et svært tysk helikopter med testflight av sin autopilot. Callsign TYROLER13. Piloten hadde skikkelig morsom tysk aksent, og var overdrevent høflig med den kvinnelige flygelederen. Måtte smile litt for meg selv da, ja! Så ikke noe til Røkke sin jet, som visstnok er på Sola for en sjekk. SCOOP33 fra Ben Air var nedom. Makan til stygt fly skal man nok lete en stund etter... var nesten litt kult, så stygt var det! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Ellers var det en god del komersiell trafikk, og LN-AED tok av for et treningstokt sørover rett før jeg gikk i syvtiden...
Skrevet 26. september 2001 23 år Heisann!! Bare ville si at Røkke sin jet fløy fra Sola mellom klokken 1 og 2 idag, hørte callsignet N21KR på flyscanneren [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
Skrevet 27. september 2001 23 år Hei spottere! Callsign "scoop"; ICAO ID "HAX**" [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Du det var vel ikke så stygt at du ikke ville hatt det gratis om du fikk det slengt etter deg engang? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Flygelederen hadde sikkert sin fulle rett til å bruke ordets makt, godt humør eller ei.. Best å gjøre som en får beskjed om tenker jeg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 27. september 2001 23 år Hvor mye koster de fly scanerene dere bruker og hvor har dere kjøpt de. jeg lurer veldig [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]
Skrevet 27. september 2001 23 år Forfatter Den scanneren jeg bruker er ca 200 år gammel, innsmuglet fra Sverige i frontlykta på en Volvo 240, så det kan jeg ikke svare på... Men den funker! Skulle gjerne hatt en som ikke dreiv på frekvensene, og der frekvensskalaen faktisk stemte med faktisk innstilt frekvens... *Ønske til jul*
Skrevet 28. september 2001 23 år Hva hadde AED gjort da, som gjorde at han fikk sånn kjeft? Den er vel forresten grounda for tiden.
Skrevet 28. september 2001 23 år quote: Opprinnelig postet av Karl R Pettersen: ...... Den er vel forresten grounda for tiden. Neida, AED flyr i beste velgående: http://www.solaflyklubb.no/op-status.htm"'>http://www.solaflyklubb.no/op-status.htm" TARGET=_blank>http://www.solaflyklubb.no/op-status.htm
Skrevet 28. september 2001 23 år quote: Opprinnelig postet av Atle Dreier: SCOOP33 fra Ben Air var nedom. Makan til stygt fly skal man nok lete en stund etter... var nesten litt kult, så stygt var det! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Nå ble jeg litt nysgjerrig. Jeg kjenner ikke til Ben Air, og heller ikke denne SCOOP33... hvilket fly er det? *smiler* Får nok ikke sove i natt om ikke noen kan hjelpe meg med den! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Mvh Jon-Inge
Skrevet 28. september 2001 23 år Du kan jo ta en titt på noen bilder på airpics.com: http://www1.airpics.com/search.php?string=LN-PB&si=0&count=10&st=1"'>http://www1.airpics.com/search.php?string=LN-PB&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www1.airpics.com/search.php?string=LN-PB&si=0&count=10&st=1 Dessuten kan du gå til http://www.scanair.net/"'>http://www.scanair.net/" TARGET=_blank>http://www.scanair.net/ velge 'Skandinaviske flyselskaper' og deretter BenAir (Norge). Gunnar [ 28-09-2001: Endret av: Gunnar Flak ]
Skrevet 28. september 2001 23 år Forfatter Karl: Det var ikke så veldig dramatisk. Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde, jeg hørte bare radiotrafikken. Det var hektisk over Sola, og AED hadde fått beskjed om å ta en 360 for spacing. Rett etter fikk han beskjed om å avbryte sin sving. Dette ble tydeligvis ikke gjort fort nok etter flygelederens smak, og AED fikk skarp beskjed om at når flygeleder ber noen om å avbryte en sving, mener han avbryte MED EN GANG, ikke etter en stund.... Bakgrunnen var visst et sjøfly på vei opp eller noe, og var visst temmelig udramatisk, det va bare masse trafikk som kom deg og skulle opp samtidig. Og da med en student pilot som reagerer litt tregt midt oppe i det hele kokte det vist over, eller no... FYI gikk han av vakt rett etterpå, så han var nok trøtt, stakkar! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 28. september 2001 23 år quote: Opprinnelig postet av Gunnar Flak: Du kan jo ta en titt på noen bilder på airpics.com... (8<---snippsnipp---) Tusen takk! En Cessna Grand Caravan, jo. Den er vel ikke så stygg (nå er jeg vel off-topic her, menmen). En virkelig stygging er jo Britten-Norman sin Trislander... Men det er jo en annen historie! [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Takk skal du ha, i hvert fall, Gunnar! Mvh Jon-Inge
Skrevet 29. september 2001 23 år Stygge fly: det fins vel ikke noe styggere enn Short Skyvan? Jeg mener av fly man kan 'risikere' å se her i Norge nå. Og Dornier Do-228 er heller ikke veldig pen. Gunnar
Skrevet 30. september 2001 23 år quote: Neida, AED flyr i beste velgående: En jeg jobber med var ute med denne maskinen og fikk en 'rar' variasjon i turtallet. Der og da ble det ment at det var forgasserising, men så var det andre som fikk problemer. Han som flyr den mente at den var blitt satt på bakken inntil problemet blir løst. quote: så han var nok trøtt, stakkar! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Tja, det skjer de beste av oss [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.