Skrevet 3. mars 2008 16 år Hei har tenkt og kjøpe et kamera, som er litt bedre og mere avansert en mitt gamle. og da kom jeg over denne her så lurte jeg på om det er mulig og ta litt bilder av fly osv i fart på flystevner osv. har ingen peiling om kameraer. så håpet på noen tips
Skrevet 3. mars 2008 16 år Det er i prinsippet ikke noe mindre du kan gjøre med dette kameraet enn med 40D, og de passer begge to på akkurat de samme objektivene. Løp'n'kjøp
Skrevet 3. mars 2008 16 år Er jo et bra kamera om man skal begynne med foto, bare husk å bruke mer penger på objektiv enn på kamerahus
Skrevet 3. mars 2008 16 år Dette blir vell mitt første speilrefleks så har ikke noe aning om hva alt er. Feks kamerahuset er det selve kamera ?
Skrevet 3. mars 2008 16 år Dette blir vell mitt første speilrefleks så har ikke noe aning om hva alt er.Feks kamerahuset er det selve kamera ? Det stemmer =) Kamerahuset er selve "boksen", uten objektiv
Skrevet 3. mars 2008 16 år Ja ok og objektiven er den "store forran" men det kamerat jeg snakket om er det en god start ?
Skrevet 3. mars 2008 16 år 400D er et meget godt kamera det Kan skryte hemningsløst av 350D som jeg eier selv. Men, har nå valgt å ta steget videre opp til 40D Men, som begynner, så er 400D et meget godt (Om ikke et av de beste) sted å begynne som fotograf Lettfattelig meny, enkelt og håndtere og du kan ta deg god tid til å lære hva de forskjellige innstillingene gjør med bildene du tar Objektivet, som du refererer til som "det store forran", er også en stor del av bildet ditt. Her finnes det mye forskjellig. Alt fra billige og middelsgode objektiver, til de dyrere og skarpere, samt mer lyssterke objektivene. Mye som kan variere her. Men, en ting er helt sikkert. Til syvende og sist er det deg som fotograf, som avgjør hvordan bildet skal se ut!
Skrevet 3. mars 2008 16 år JA har ingen planer om og bli en stor fotograf men jeg har PCen full av bilder fra flystevner, flyturer osv. jeg syns det er kjempe morsomt og ta bilder, men tenkte at det kansje var på tide men et ordentlig kamera. savnet liksom litt klarere bilder av fly i fart feks og da kan man vell ta bilder i serie også med et litt mere avansert og bedre kamera. noen som har tips til et objektiv som ikke er altfor dyrt men bra ?
Skrevet 3. mars 2008 16 år Glem ikke å laste opp bilder på www.airpics.com da Kravene er ikke så strenge som hos airliners.net men det er krav til at bildene er i vater, høvelig skarpe etc.
Skrevet 3. mars 2008 16 år jaja de må jo ut på nette ettervert bor rett i nærheten av torp så det er vell noen muligheter der ? et spørsmål viss man tar bilde av en privat cessna Feks må man da spørre eieren om man kan legge bildene ut da ?
Skrevet 3. mars 2008 16 år Det kommer jo litt an på hva du skal bruke objektivet til. Dersom du skal ha et til spotting, så vil jeg anbefale deg min. 200 mm. Jeg bruker dette objektivet, og er meget fornøyd med det. Ta deg en tur innom foto.no og sjekk bruktmarkedet der. Kan fort spare noen lapper da Det var forøvrig der jeg kjøpte objektivet mitt
Skrevet 3. mars 2008 16 år jaja de må jo ut på nette ettervert bor rett i nærheten av torp så det er vell noen muligheter der ? et spørsmål viss man tar bilde av en privat cessna Feksmå man da spørre eieren om man kan legge bildene ut da ? Nei. Bildet er ditt, og du har opphavsretten på dette fra dags dato, og i opptil 70 år etter din død iflg. norsk lov.
Skrevet 3. mars 2008 16 år ok det er godt og høre viss ikke hadde det blitt mye greier Joda håper og få dratt på noen spotte turer etterhvert har aldri gjort det før men ser og høres ut som my morro
Skrevet 3. mars 2008 16 år Hehe.. Ja. Har faktisk om konkurransebeskyttelse i juss-forelesningene på skolen nå, så dette spørsmålet passet meg egentlig godt :grin:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.