Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei. Ikke for å være slem mot noen(evt musimer), men er det ikke å gå litt for langt å fjerne den såkalte "sparegrisen" fra bankene på grunn av musimer i Norge??

Skal ikke vi i Norge få gjøre hva vi vil og ha hva vi vil pga musimer?? :eek:

Si ifra hvis noen føler det krenkende, så skal jeg med med respekt beklage :)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=518411

Skrevet

Naa er det naa Nederland det er snakk om i denne saken, og ikke Norge.

Men poenget er det samme, dette er aa gaa alt for langt.

Saa lenge det ikke er et religioest symbol som blir gitt ut av banken synes jeg ingen kan klage paa dette, om de ikke vil ha den, er det jo ikke vaerre enn aa si "Nei Takk".

Sparegrisen er jo veldig gammal tradisjon i Norge (og sikkert i Nederland ogsaa), saa dette er etter min oppfatning enda et missforstaatt tilfelle av 'politisk korrekthet.'

Skrevet
  • Forfatter

Sorry, burde sett at det var Nederland(skjer sikkert her snart :) )

Men JA, å gå ALT for langt. Er som du sier bare å si nei takk, og siden gris ikke har noe med religion å gjøre, synes jeg det er tåpelig.Enige?

Skrevet

men dette skjer jo faktisk i norge også...på sykehus, barneavdelingene, så krever de at man fjerner dyre(nei ikke som i pris) motiver på gardiner og tapet fordi de har griser på seg og andre hellige dyr...

Skrevet

Helt enig i at dette er å ta det for langt. Når man dropper tradisjon til fordel for integrering har man gått for langt. Vet det høres drøyt ut, men når man kommer til et land som har skikker man ikke liker, må man enten godta skikkene, eller komme seg ut av landet. Saken stiller seg noe annerledes når man henger opp syltelabber for å holde muslimene på avstand.

så krever de at man fjerner dyre(nei ikke som i pris) motiver
Derfor man ikke skal dele opp ord ;)
Skrevet

Nå er det vel heller dem som flytter til ett land, enten som flyktning eller ikke som skal integrere seg i landet ikke landet som skal integrere seg for hvordan folk som kommer.

Skrevet
saa dette er etter min oppfatning enda et missforstaatt tilfelle av 'politisk korrekthet.'

Jeg er helt enig med deg. Dette blir å gå litt for langt. Jeg syns dette stiller i samme rekke som at pappaen til pippi langstrømpe ikke lenger får være negerkonge. Og Torbjørn Egners lille Hoa, ikke lenger får være en hottentott :crazy:

Skrevet

... Eller at julenissen i Australia ikke fikk lov til aa si "Ho Ho Ho" lengere, da dette ble oppfattet som nedverdrigene mot kvinner (Ho kan vaere slang for hore).....

Skrevet
  • Forfatter

det med julenissen er det dummeste jeg har hørt. Dette med muslimer og sånn, synes jeg det er litt rart at de kan "styre" så mye av samfunnet...pga deres religion(muhammedtegninger, sparegriser. wtc)..

Nå for ikke lenge siden var det en fra her jeg bor som ble banket opp av en hel gjeng invandrere(mener det var albanere). Han ble slått og sparket, og værst av alt var det de som begynte med å ville stjele veska til en veninne av han. Han som ble banket var Norsk. Noen ganger spør jeg meg, hvorfor drar invandrere fra sine krigsherjede land(og blir tatt i mot med åpne armer i Norge) for å banke opp våre landsmenn? DER GÅR GRENSEN(PS har ikke noe i mot albanere eller spesielle forkeslag, kan kanskje høre ut som jeg er rasist) :)

Dette har også mye meg kulturen og lande de kommer fra trur nå jeg, siden de er kanskje ganske vandt til å sloss??? :crazy:NÅ skal jeg ikke uttale meg mer om det, før jeg sier noe dumt :eek: vil bare si hva jeg mener

Skrevet

Ja, men i enkelte land kan de styre som de vil fordi den politiske ledelsen i det landet det gjelder er redd for hevnaksjoner om det ikke gjennomføres enkelte tiltak, som feks terror aksjoner mot landet osv om ønskene til muslimene i landet ikke blir fulgt opp. Nå skal ikke jeg dra alle muslimer over en kniv, kjenner flere og de er kjempe folk.

Når det gjelder det du skriver om her Mads, så velger jeg å verken forsvare han norske som ble banket eller Albanerne, er flere slike tilfeller daglig rundt om i hele Norge hvor innvandrere banker og stjeler, men det skjer faktisk ofte at nordmenn også gjør dette. Så det gjelder begge veier.

Du skriver "Noen ganger spør jeg meg, hvorfor drar invandrere fra sine krigsherjede land(og blir tatt i mot med åpne armer i Norge) for å banke opp våre landsmenn" Ja, og nei.. Dette igjen, gjelder ikke alle. Men enkelte, og det har vært mye trøbbel i Norge med Kosovo Albanere som kom til Norge for flere år siden, disse hadde opplevd veldig mye ****skap i hjemlandet sitt og kom til Norge uten å få tilstrekkelig Psykisk helsefaglig hjelp som de skulle (etter min mening) hatt før de ble tatt så imot i Norge. Det er klart at når man opplever slike traumatiske ting som enkelte av våre innvandrere gjør, så får man seg en kraftig knekk i psyken og dette går ofte utover personer som ikke har noe som helst å gjøre med. Dessverre, slik er det.

Skrevet
  • Forfatter

Eirik, er enig i at det ikke gjelder alle, og jeg mener staten har gjort dårlig jobb med invandrere/flyktninger som kommer til Norge. Det virker nesten som alle invandrere vare har fått et :" værsågod" og bare trasket inn, uten noe form for psykisk.. :(det er tragisk ja. Men jeg blir også forbannet på sånne som har vært så heldige å komme til Norge, men fortsatt ikke greier å være snille(sloss, banker, stjeler etc.) Alle har sin mening om invandrere og slikt, og mange(de fleste) som kommer fra utlandet er vel egentlig hyggelige folk som utdanner seg og jobber for den Norske stat. Det er bra!

Skrevet

Fint at vi er Enige Mads :) Såklart blir man forbannet på dem som kommer hit å stjeler og sloss, men det er også nordmenn som har blitt født i dette fantastiske landet som sloss og stjeler, det er ett problem man aldri kommer til å bli kvitt. Og man blir heller ikke kvitt det om man stanser all innvandring, det er nærmest slik at det ligger i noens natur å banke andre uten mål og mening, men dette har vel igjen med miljøet å gjøre. Mange flyktninger havner dessverre i disse miljøene fordi det blir utstøtt (eller føler seg utstøtt enkelte ganger) dette kan gjelder på skole, i nabolaget osv, og dessverre er det dårlige miljø som de heller føler seg mer "hjemme" da.

De som kommer hit å tar seg en utdanning og jobber for pengene sine har jeg høyest respekt for. Men det er dessverre mange av disse som blir sendt hjem, vi har ett glimrende eksempel på en fra Tromsø, som har mistet sin arbeidstillatelse og må forlate Norge om ikke lenge, denne mannen har jobbet siden han kom hit, fått venner og skaffet seg fast jobb i Troms Buss, dessverre er det mange av disse som blir sendt hjem istedenfor de som sloss å krangler. Men slik er det, nå arbeider jeg ikke med flyktning politikk så jeg kan ikke gjøre mer enn å si min mening her inne.

Skrevet

Ja, men nå blir de som gjerne sendt hjem fordi det ikke er fare for livet dems i landet dem kommer ifra lenger. Men tanken har slått meg, hvorfor ikke bare la dem som arbeider og tjener penger her få lov til å fortsette å være her å bli Norske statsborgere, men det er vel noe som ligger bak dette. Ikke vet jeg.

Her kan du lese litt om denne saken (var dessverre bare den jeg fant akkurat nå)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …