Skrevet 27. februar 2008 16 år Her tenkte jeg at de som har dårlige erfainger kunne skrive opp programmer som saboter det meste på pcen. Mitt bidrag i denne omgang er Unlocker.exe som ikke fjerner alle filene men bare en brøkdel av de. Resten av filene blir liggende på maskinen. Det låser også installasjonsprogram så en ikke får installert de på maskinen. Videre ble internett uhyggelig ustabilt. Dette er det dårligste jeg har hatt på min maskin. Da slipper andre å kaste vekk tiden på unyttige program. På en skala fra 0 til 10 gir jeg -10 :mad: Kjell
Skrevet 28. februar 2008 16 år Kan jo følge opp med en tråd; hva man ikke vil ha på macen.. Hmm.. kommer ikke på no gitt
Skrevet 28. februar 2008 16 år Hva jeg ikke vil ha på PC'en? Enkelt. Software-brannvegger, som f.eks. diverse Internet Security-pakker, Zonealarm etc. Unødvendig søppel som bruker systemressurser uten at det hjelper meg en dritt.
Skrevet 28. februar 2008 16 år Hva bør man ha istedenfor software-brannmurer? Holder det med brannmuren i routeren?
Skrevet 28. februar 2008 16 år Jeg bruker absolutt ingenting... og jeg har ingen problemer Eller det er ikke helt sant... det er en ting jeg gjør... og det er å ikke bruke Internett Explorer, men heller Opera (eller FireFox for den saks skyld) :grin:
Skrevet 28. februar 2008 16 år Tror det burde holde lenge. Sjansen for at noen vil hacke akkurat deg på noe vis, er vel heller minimal. (Med mindre du har noen lugubre venner da :grin:) Jeg for min del kjører hverken antivirus eller firewall (Kun den som sitter i routeren default). Gjelder å ha litt oversikt over hva man faktisk slipper inn av programvare og dill på maskinen, så går det helt fint
Skrevet 28. februar 2008 16 år Tror det burde holde lenge. Sjansen for at noen vil hacke akkurat deg på noe vis' date=' er vel heller minimal. (Med mindre du har noen lugubre venner da :grin:)Jeg for min del kjører hverken antivirus eller firewall (Kun den som sitter i routeren default). Gjelder å ha litt oversikt over hva man faktisk slipper inn av programvare og dill på maskinen, så går det helt fint [/quote'] Amen. Jeg gjør det samme, og har gjort det i ca. 8 år totalt uten problemer.
Skrevet 28. februar 2008 16 år Tror det burde holde lenge. Sjansen for at noen vil hacke akkurat deg på noe vis' date=' er vel heller minimal. (Med mindre du har noen lugubre venner da :grin:)Jeg for min del kjører hverken antivirus eller firewall (Kun den som sitter i routeren default). Gjelder å ha litt oversikt over hva man faktisk slipper inn av programvare og dill på maskinen, så går det helt fint [/quote'] Man trenger ikke ha lugubre venner for å utsettes for angrep. En rask titt i loggen på brannmuren/routeren min viser et stort antall ureglementerte tilgangsforsøk. Fravær av noen som helst form for brannmur fører til stor risiko for å bli angrepet av systemer som retter seg mot kjente sikkerhetshull. Dette unngåes med en skikkelig brannmur (og regelmessige sikkerhetsfikser). Det holder imidlertid med en brannmur som sitter utenfor maskinen, i en egen boks (ofte ADSL routeren).
Skrevet 28. februar 2008 16 år Jeg kjører hardware firewall og AVG free edition som antivirus. Fordelen med AVG er at det for privatpersoner er gratis, samt at det ikke stjeler systemresurser. Det blir som å sammenlikne svenske og norske veier. Svenske veier er SUPRE å kjøre på stort sett, samt at de koster innbyggerene lite, fordi ting blir gjort effektive. Norton Internet Security har jeg også i god tro forsøkt, men det var som å kjøre på norske hullete veier. Elendig standard og DYRT. Så får man velge =)
Skrevet 28. februar 2008 16 år NIS er, i likhet med samtlige andre Internet Security-pakker (som også desverre selger som hakka møkk p.g.a. sikkerhet hypes opp i N'te grad), søppel i programvareform. Brannveggen er marginalt bedre enn det du finner i XP/Vista, har som oftest færre muligheter til custom configs (spesielt i sammenligning med Vista's brannvegg), og tar ALTFOR mye systemressurser. Min mening er fortsatt at å kjøre en IS-pakke/software-firewall på Vista er som å bruke to kondomer når du skal drive med horisontal polka. Ja, det funker og er sikkert trygt, men du kjenner ikke en dritt og det hele er generelt sett bortkasta/til irritasjon.
Skrevet 28. februar 2008 16 år Jeg har Norton 360 Er det noen som har den og ikke er fornøyd? Så langt er vell jeg ganske fornøyd
Skrevet 28. februar 2008 16 år Hadde Norton før... Og den før 10 på skalaen som trådstarter henviser til. Dette er dog en del år siden, og nå kjører jeg KUN NOD32...Enkelt, raskt og stjeler null resurser.
Skrevet 29. februar 2008 16 år Har også brukt NOD32 i noen år nå og er også godt fornøyd med den ift. at den er minimalt ressurskrevende for PC'n. Men kan knapt nok huske at den har funnet og varslet om noe som helst på disse årene, så kanskje den ikke er så nødvendig allikevel..
Skrevet 29. februar 2008 16 år Har også brukt NOD32 i noen år nå og er også godt fornøyd med den ift. at den er minimalt ressurskrevende for PC'n. Men kan knapt nok huske at den har funnet og varslet om noe som helst på disse årene' date=' så kanskje den ikke er så nødvendig allikevel.. [/quote'] Eller den funker ikke
Skrevet 29. februar 2008 16 år Den oppdateres automatisk hver bidige dag og ligger konstant å kjører i bakgrunnen, så det ville overraske meg veldig hvis den ikke virket Frank. Men om den virker godt nok eller er like effektiv ift. til konkurrentene er vel kanskje heller spørsmålet, men sånt har jeg ikke filla greie på eller er så veldig opptatt av så lenge PC'n funker bra. Men spyware og sånt rask som Ad-Aware og AVG Anti-Spyware fanger opp, strømmer det inn mye av hver eneste dag (skannes og fjernes daglig). Men altså skikkelig virus og Trojanere fanger i hvert fall ikke NOD32 opp her i gården, og jeg er innom ganske mye forskjellig ila. en dag.
Skrevet 29. februar 2008 16 år Halvdan, har du siste versjon av NOD32 installert? Den stoppper spyware og slikt møkk også. Det er bare å laste ned og bruke samme brukernavn og slikt som på tidligere versjoner.
Skrevet 29. februar 2008 16 år Trodde det var den siste jeg brukte Stian, men ble litt usikker nå siden den definitivt ikke stopper spyware i hvert fall. Gikk in på Kontrollsenteret og fant følgende: NOD32 antivirus system informationVirus signature database version: 2912 (20080229) Dated: 29. februar 2008 Virus signature database build: 12058 Information on other scanner support parts Advanced heuristics module version: 1070 (20080212) Advanced heuristics module build: 1171 Internet filter version: 1.002 (20040708) Internet filter build: 1013 Archive support module version: 1.064 (20080214) Archive support module build version: 1206 Er dette gammelvarianten?
Skrevet 1. mars 2008 16 år Det du må gjøre er å høyre-klikke på ikonet nede i høyre hjørne av skjermen og velg About. Der kan du finne ut hvilken versjon av NOD32 som er installert. Hos meg er det versjon 3.0.621.0
Skrevet 1. mars 2008 16 år Det er godt mulig det Johan. Det er et par måneder siden jeg installerte denne nye versjonen
Skrevet 1. mars 2008 16 år Kan jo følge opp med en tråd; hva man ikke vil ha på macen.. Hmm.. kommer ikke på no gitt *high five*
Skrevet 1. mars 2008 16 år Kan legge til følgende: Ingenting fra Apple (quicktime/iTunes), ingenting fra Real Media (RealPlayer).
Skrevet 1. mars 2008 16 år Kan jo følge opp med en tråd; hva man ikke vil ha på macen.. Hmm.. kommer ikke på no gitt *high five* Nei, selv et virus ville gjort MAC bedre... (og det er kanskje derfor det er så få av dem?) Personlig blir jeg gal av alle toolbar-installasjonene som sjuler seg, om en er litt for rask på "Next"-knappen under installering av et program.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.