Sindre Holberg Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 http://www.break.com/index/how_to_get_a_free_coke.html HAHA Siter
Andreas Nysveen Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har hørt om det der, men aldri sett det utført. det var jo også noe å gjøre seg til kriminell for :crazy: Siter
Alexander Storvig Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Helt gratis var det nok ikke, de fikk 2 for 1 ja. Men to gratis fikk de ikke. De betalte nemlig for den siste. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Hm.. Rare greier at noen gidder det der Siter
Lars B. Frostad Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Morsom film å titte på, utrolig hva noen klarer å finne ut . Man stopper aldri å bli overrasket - folk er villig til å strekke seg SVÆRT langt (noen mer enn andre), for å få noe gratis! Har tidl. i min karriere vært vitne til kunder som har sin egne "metoder", for å "knabbe" til seg bæreposer osv. fra matbutikk - siden de av prinsipp IKKE skulle betale en skarve femti-øring for pose nei!! Siter
Roy A. Helgesen Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Er det noen som har flere "skitne" triks på lager? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jaja.. Vet om mange som gjorde det på skolen min. 99% av alle maskiner er nå omprogramert, og hvis man gjør det nå mister man både penger og brusen... Itillegg så er det det samme som å stjele to colaer fra butikken og betale for en da.. Så er ikke gratis, det kalles stjeling.. Mathias Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Lars, del gjerne dine erfaringer rundt dette med å klare å få gratis bæreposer Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Bare å betale også påstå at man glemte det....i 99% av forsøkene så fungerer det.Husk at du allerede har handlet i butikken , og da er en plastpose som koster 4 øre å produsere, men som de selger for opptil 1 krone det minste de kan gi deg,kan du jo si til den bak kassen. Litt sleipt, men fullt lov, eller hva? :grin: Plastposer burde uansett være bannlyst og erstattet av papirposer av miljøhensyn. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Han betalte jo nesten normal pris på Colaene. Helt sykt at prisen på automater strekker seg opp i tre ganger så mye som en Cola koster på Rimi. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 å? Her i byen kan man få brus på automater til 10kr.. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Når det gjelder disse bæreposene. Så er det en forbanna uting at man MÅ betale for å gå rundt å reklamere for den butikken man har handlet på. Er posene merket med butikk kjede osv burde den være gratis. Men for man en pose uten reklame, så stiller det seg litt annerledes. La merke til at blant annet Elkjøp ikke tar betalt for sine bæreposer når jeg var å handlet der idag, men Rema tok 70øre trur jeg. Å begge to har tydelig merking om hvor man har verdt å handlet. Siter
Nicklas Winger Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor i all verden skal man betale for en pose, når man allerede har brukt såpass mye penger på varer at man faktisk trenger en? Tull etter min mening. Pleier alltid å be om en pose etter at jeg har betalt, bare på pur f Siter
Thomas Olsen Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Tull etter min mening. Pleier alltid å be om en pose etter at jeg har betalt' date=' bare på pur f [/quote'] Er det nå jeg skal skrive at når jeg ser folk gjør det du nevner her, så får de aldir den posen gratis av meg? Har våre triks vi som jobber i butikkene også... Siter
KJ Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Hadde posen vært helt hvit så skulle jeg betalt 50 øre men med reklame på synes jeg er litt drøyt. Går stort sett på Meny og der er posene gratis. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Ja ang. dette med gratis bæreposer eller ikke, kunne man ha skrevet side opp og side ned. Gidder ikke bruke altfor myte tid på dette, men for å ta kun EN synsvinkel - kan man jo f.eks. se dette fra et miljøperspektiv - så skulle det bare MANGLE at man skal betale for poser! Mange bruker jo posene kun EN gang, og enten hiver dem - eller de blir forlatt i naturen/på gaten osv. Har sett folk som hiver massevis av plastposer, og kjøper ny HVER gang på butikken. Hva med å TA med poser når man handler, og faktisk bruke posene FLERE ganger? Er jo rett og slett tragisk å ikke utnytte posene bedre, og av den grunn - kunne gjerne posene ha kostet ENDA mer synes nå jeg. De fleste Rema-butikker tar kun forts. 0,50.- pr. pose - og her snakker vi faktisk ikke noe avanse! Det koster faktisk penger, å produsere disse posene. Men folk hadde vel neppe reagert, dersom man heller la på prisene på matvarene - slik at posene ble "gratis". I dyrere butikker kan poser være gratis, men hva tror du? Er de gratis, eller er prisene på matvarene såpass mye høyere enn de billigste kjedene, at de faktisk kan ta seg RÅD til å spandere poser (siden kostnadene allerede er innbakt i prisen på varene). De som klager over at man ikke burde betale en SKARVE 50-øring for en pose, får jammen rulle'n inn - for det er bare tull! Hvis DET er en så stor utgiftspost, hvorfor bruker da ikke vedkommende posen på nytt? Jeg bare spør? Årsaken til at posene selges på Rema for kun 0,50 øre, er nettopp FORDI det e reklame på posen. I den butikken jeg jobbet som bl.a. ass. butikksjef, gjorde vi ett forsøk: kundene kunne velge mellom en "reklame-finansiert" pose til kr: 0,50 øre - eller en hvit og anonym pose som kostet dobellt så mye. Dette etter at flere kunder maste om at de synes det var ille, at man måtte betale for poser / betale for reklame osv. De sa de heller ønsket å betale for en blank/anonym pose. :whistle: Hva skjedde? Nesten ingen ville betale for disse dyrere og anonyme posene.. I rest my case.. Lars' date=' del gjerne dine erfaringer rundt dette med å klare å få gratis bæreposer [/quote'] Ja Eirik, her kunne jeg også skrevet mye, men etterhvert kjenner man jo "lusa på gangen" - de mest notoriske som "stjal" både fem-seks poser hver gang (enda de kun benyttet seg av to eller tre) gikk ofte en ekstra runde inn i butikken, og tok så poser foran kassen og gikk gjennom. Noen "glemte" selvsagt å kjøpe pose, mens de handlet varer. Når man da spurte disse om de skulle ha pose, så ble de "blodig fornærmet" - for det var jo ikke slik det skulle bli. Ellers personer som "smugler" poser opp i vesker/lommer osv. og later som ingenting, eller putter opp i handlevognen og råkjører vognen forbi kassa.. and the list, goes on and on.. begynner å bli noen år siden jeg var i butikkbransjen, men tviler på dette har forandret seg nevneverdig.. :grin: (All honnør til de som jobber i dagligvarebutikkene, jeg var glad for å slutte totalt i bransjen. Etter å ha opplevd både trusler, søksmål, blitt truet med HIV- infisert sprøyte eller en halv knust flaske - mye dritt spesiellt i storbyene. Tok over hundre butikktyver i snitt pr. år, man blir heller ikke "mega-populær" i visse kretser av det..) Siter
Steinar Grindstein Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Årsaken til at posene selges på Rema forkun 0,50 øre, er nettopp FORDI det e reklame på posen. Da skulle de ha gitt oss som kunder et alternativ om poser UTEN reklame. For ingen må komme å fortelle meg at en pose uten reklame er like dyr i produksjon å inkjøp som poser MED reklame er. Dette handler ikke om hvor mye jeg betaler for posene, men om den kriskheta disse butikkene/kjedene viser da vi som kunder SKAL betale for å reklamere for deres butikk/kjede. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Steinar: 1) Hvis mange nok krever og spør etter alternative poser på din aktuelle butikk, så vil de sikkert vurdere dette - men da må man også gjøre en innsats. 2) En pose koster like mye å produsere ja, uansett om det er reklame eller ikke - jeg har ikke sagt noe annet. MEN den posen med reklamen, får du kjøpt BILLIGERE (bl.a. hos Rema) nettopp fordi Rema da SPONSER posen din - slik at den kun koster Kr: 0,50 øre! Men siden de fleste butikker naturlig nok ikke er interessert å sponse en pose uten reklame, blir den derfor dyrere! 3) Dersom du handler på Ultra/ICA/Mega/Prix/Rimi osv. , ja da skal jeg være enig i - at man kanskje kan snakke om griskhet. Handler du hos f.eks. Rema eller Kiwi, så er fortjenesten og avansen noe HELT annet enn hos de dyrere kjedene nevnt ovenfor. Da sier det seg selv, i hvilke kjeder man kan ta seg råd til å spandere bort poser! Siter
Alexander Storvig Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Hva med å TA med poser når man handler' date=' og faktisk bruke posene FLERE ganger? Er jo rett og slett tragisk å ikke utnytte posene bedre, og av den grunn - kunne gjerne posene ha kostet ENDA mer synes nå jeg. [/quote'] Jeg gjorde faktisk dette i fjor sommer. Var på en Spar butikk og hadde nemlig med meg en spar pose med spar logo, tok den opp av lommen og skulle pakke mens varene kom trillende nedover. Helt til slutt skulle han nemlig ha betaling for posen jeg hadde tatt med meg på forhånd, jeg forklarte at jeg ikke hadde "rappet" den og at jeg hadde tatt den med meg, det trodde han ikke noe på og mente jeg skulle betale for posen, til slutt, etter en del krangling om en forbanna pose og med lang kø, ga han opp og jeg fikk gå uten å betale for posen. Etter dette tok jeg alltid med meg en annen pose, fks en Rema pose inn på spar, så kan de ikke påstå at jeg stjal den. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.