Skrevet 21. februar 2008 16 år http://www.dinside.no/php/art.php?id=510621 Mange her som leier leilighet/hus i de større byene som er redd for å måtte ut med enda mer i mnd for leie? Hva synes dere ellers om de syk høye leieprisene rundt om i landet?
Skrevet 21. februar 2008 16 år Jeg velger å ta den saken der med en klype salt. Nå skal det sies at Leieboerforeningen har tatt feil ørten ganger angående den type utvikling de siste tre årene. Det er et sitat fra en gammel vis mann som sier at det finnes to typer løgn; løgn og statistikk. Gjennomsnittsprisen for å leie en bolig ligger på 9000 kroner, men det gjennomsnittet pyntes på da det er ganske mange leiligheter som er overpriset så til de grader, men som likevel blir leid ut fordi det er noen som absolutt trenger boplass, det være seg studenter som har fått plass på et studie eller en barnefamilie som har fått jobb, men som ikke finner noen leiligheter overhodet. I begge tilfeller er det derimot flere som deler på utgiftene, så prisen er ikke så høy per lønnsmottagende leieboer. Jeg kjenner flere eiendomsmeglere som ikke er så glade i disse avisartiklene, fordi de fremstiller fakta annerledes enn de faktisk er, selv om de i bunn og grunn stemmer. En annen faktor som er viktig å ta med er at det er mye mer lønn å hente i storbyene enn du finner i distriktene, derav også prisene i byene også. Det er nok en faktor å ta med, men sannheten er at leieprisene ikke er så sinnsykt ille som de fremstilles som i artikkelen. Dog er det fortsatt dyrt, du merker det på kontoen
Skrevet 21. februar 2008 16 år Forfatter Nå blir jo ikke disse statistikkene laget av hensyn til hvor mange som deler på utgiften i forhold til å leie leilighet/hus men hvor høy leieprisen per enhet totalt er. Derfor vil det bestandig være ett avvik mellom reelle fakta og statistikken. På den måten lyver statistikken noe jeg skjønner at enkelte blir både sur og irritert over.
Skrevet 21. februar 2008 16 år Men boligprisen spås ned, og SSB spår rentenedgang neste år..i tillegg til et veldig godt lønnsoppgjør...blir artig å se.
Skrevet 21. februar 2008 16 år Forfatter Ja, men når lønnen går opp så går også prisene opp. Vi har mer penger på kontoen men får ikke kjøp særlig mye mer. Nå skal jeg ikke si at leieprisene vil stige for det vet jeg ikke.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.