Jarle Kristiansen Skrevet 19. september 2001 Skrevet 19. september 2001 Skal snart ha soloutsjekk og da så jeg i flygeheftet at skolesjefen pleier å stille en del teorispørsmål. Er det noen andre her som har fått slike spørsmål av skolesjefen? Hva slags type spørsmål går det i ? Trodde at jeg nå var ferdig med teorien siden eksamen ble bestått.... Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 19. september 2001 Skrevet 19. september 2001 Jeg ville tro at du kan få spørsmål om speeder som brukes under climb, descend, k-point, base og final ved forskjellige konfigurasjoner. Siktbegrensninger i diverse luftrom, nødsjekklister osv. Det fikk i hvertfall jeg. Husk at selv om du har bestått eksamen, så betyr ikke det at teorien kan glemmes... Stå på og lykke til! Ha en god dag? Eivind Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 19. september 2001 Skrevet 19. september 2001 Kan igrunn bare støtte meg til det Christian sier i innlegget ovenfor. Jeg fikk kanskje endel mere konkrete ting om ting som er "pugget inn" under teorilesing, regler for vær under VFR flyging osv. Mens på oppflygingen min var det nesten utelukkende "tenke seg situasjoner", hva ville du gjort i en slik situasjon osv. Poenget er ikke å stryke deg i slike "teoriutspørringer", men heller å lære deg ting du har glemt eller ikke viste. Jeg svarte også feil på noe, men fikk bare forklart svaret eller begrunnelsen for at ting burde gjøres sånn og sånn. En ganske fin måte og lære på, istedenfor å bli møtt med et oppgitt tryne og beskjed om å lese mere før man melder seg til skolesjekk / oppflyging igjen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.