Skrevet 19. februar 2008 16 år Hva er karantenetid? Nektes å jobbe for noe eller noen i seks måneder? Det skulle i alle fall JEG ha fått blodbetalt for å akseptere.
Skrevet 19. februar 2008 16 år Forfatter I en karantenetid har hun ikke lov å jobbe , starte firma eller jobbe for andre. Kjell
Skrevet 19. februar 2008 16 år Jeg har fulgt nøye med i denne saken, og jeg har bare ventet på dette. Man tjener jo bedre på å bli ansatt i staten og evt. drite seg ut å få sparken eller avskjedelighet som det så pent heter i denne saken, enn om man arbeider 60 år på ett statlig kontor. Da får man en kaffekopp og en penn i julegave og en konfekt og blomster den dagen man går av med pensjon, alt dette for å ha arbeidet lenge og vært trofasta mot dem. Men om du derimot gjør noe som leder til at du blir sparket, så skal du ikke se bort ifra at du får deg en million eller mer i "fallskjerm" eller som etterbetalt lønn. Hurra for staten Norge, her lever vi godt eller hva?
Skrevet 19. februar 2008 16 år I en karantenetid har hun ikke lov å jobbe ' date=' starte firma eller jobbe for andre. Kjell [/quote'] Hvem kan egentlig nekte noen retten til å jobbe?
Skrevet 19. februar 2008 16 år Hurra for staten Norge' date=' her lever vi godt eller hva? [/quote']Gjør vi ikke? :crazy:
Skrevet 19. februar 2008 16 år Forfatter Karantenetid er en del av avtalen. Begynner en å jobbe vil en miste en del av lønnen eller en avtalt sum. Tiden det er snakk om her skal vel gå med til å lete etter ny jobb. Kjell
Skrevet 20. februar 2008 16 år Uansett tragisk at hun fikk den posisjonen hun gjorde, etter UDI-skandalen. Det verste er vel at vi kommer til å se "Skandale-Manuela" i en godt betalt toppjobb i det private næringslivet, rett etter karantenetiden.
Skrevet 20. februar 2008 16 år Hurra for staten Norge' date=' her lever vi godt eller hva? [/quote']Gjør vi ikke? :crazy: Ja, men enkelte har det for godt. Nettopp ett eksempel på dette i denne saken.
Skrevet 20. februar 2008 16 år Jeg er helt enig med deg Eirik, vi er en bortskjemt gjeng sammenlignet med mange andre. Men å få ekstra betalt for å drite seg ut var mer enn jeg trodde gikk an :grin:
Skrevet 27. februar 2008 16 år Hehe, denne "skandalen" er jo utrolig overdrevet, spør du meg. Sniken av en statsminister og resten av politikkergjengen er jo en bunch med løgnere alle som én, men Manuela var uheldig og ble medias offer denne gang... Alle får de mer lønn enn de fortjener, og alle har de løyet seg til jobben (dere vet, valgløfter)..
Skrevet 29. februar 2008 16 år Vel, hun var ikke akkurat kun uheldig "denne gangen". Hun har vel strengt tatt brukt opp tabbekvoten sin - den gangen hun jobbet i UDI!
Skrevet 29. februar 2008 16 år I en karantenetid har hun ikke lov å jobbe ' date=' starte firma eller jobbe for andre. Kjell [/quote'] Hvem kan egentlig nekte noen retten til å jobbe? Jeg har ganske lang karantene tid selv om jeg velger og si opp jobben, og jo det er regulert av kontrakter, så det er ikke noe big issue, normalt om man har sitter i toppledelse etc....
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.