Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter.

Du kan synes det er så urimelig du bare vil. Når en polititjenestemann bortviser deg' date=' har du plikt til å rette deg etter et slikt pålegg. Alt annet vil være rettsstridig. Det dummmeste du gjør, er selvsagt å benytte vold.

[/quote']Jeg legger ikke det andre kinnet tl hvis en politimann drar til meg. Forøvrig... hvorfor skulle jeg bli bortvist, og ikke han vekteren som opprinnelig dro til meg? DET var grunnen til at jeg nektet og fjerne meg.

Skrevet

Nå hører jo vi bare din side av saken her, så jeg tar det du sier med en klype salt.

Hva som er blitt sagt, eller hva som har skjedd i forkant av at pålegget blir gitt kan nok alltid diskuteres. Men poenget er at i det politiet bortviser deg fra stedet, så SKAL du rette deg etter dette pålegget, uansett hvor uenig du er i avgjørelsen. Det står forøvrig i Politiloven §§5 og 7.

Skrevet

Bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter.

Jeg har STOR (legg merke til STOR) tvil på at du ble slått til av en vekter uten grunn. En vekter vil ikke opptre slik du framstiller det her, tror nok du forteller bare den "bedre halvdelen". Var du på et offentlig sted i Oslo (regner med det når det er vektere inne i bildet) vil det høyst sansynlig være folk til stedet. At en vekter drar til en person går ikke folk hus forbi, heller ikke at politiet kommer. Et hvert rimelig menneske ville ha hjulpet til med å vitne situasjonen for politiet. En politikonstabel vil heller ikke dra til deg uten videre, med mindre han har veldig lyst på sparken og en stor plett på rulleblad/cv pluss. Jeg synes historien din høres temmelig usannsynlig ut, eventuelt veldig pyntet på. At du slo en politikonstabel rett ned og at partneren bare står der og støtter deg er i allefall rent oppspinn.

Skrevet

Er bare en ting historien til Frode minner meg om: I filmen Kopps, når Benny skal forklare hvordan de ble beskutt i skogen :)

Beklager off topic, men måtte bare si det :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...