Thomas Lorentzen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 9GgWrV8TcUc På dette forumet har vi vel både Politi og Fjortisser så la diskusjonen starte! P.S. Deputy suspended. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Som nesten politihøgskole student så må jeg si at jeg skjemmes. Tenk at de faktisk er slik der borte, dette er verken den første eller den siste politimannen i USA som gjør slikt som dette, og dessverre; det blir flere og flere makt syke personer i uniform her til lands også. Enda heldig at de fikk alt på film slik at politimannen ble suspendert, og jeg håper han aldri kommer tilbake til en jobb hvor han kan drive på slikt. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Blir så provosert av å se på at en mann på langt over 40 legger en unge ned i bakken! Siter
Stian Erik Johnsen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Enik med Aleksander her... Men på en annen side kan jeg godt forstå politimannen, men vil ikke si at jeg beskytter han. Langt i fra. Men som jeg selv har hørt fra venner som er politi, så er det gjerne de samme som begår slike forbrytelser gang på gang på gang. Og uansett hvor mange ganger de sier det til dem, så fortsetter de bare, og på et punkt renner det over for enhver person. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 Nå kan man vel strengt tatt ikke kalle skating en forbrytelse? Det eneste jeg kan 'støtte' betjenten i er at involverte parter ikke oppgir personalia når de blir spurt, men istedet kaller han for "dude".. hjalp ikke akuratt på humøret hans Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Litt for mye Bevery-Hills Cop på han fyren der. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Mange geniale slike filmer på Youtube: TMWjV2zRD3w Priceless! Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Officer Riviera må ha spist noe han ikke tålte. Enda bra at de fikk han på video, han burde miste jobben tvert! Kim Jørgen sin var geniaaaaal! Siter
Stian Erik Johnsen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 HM... når jeg ser sånn der, så blir jeg faktisk forbannet... for noen drittunger! Hadde jeg bodd i USA, og jeg hadde hatt en eiendom hvor folk scater på min private eiendom og oppfører seg som det der, hadde jeg sluppet hundene og ringt politiet, andre gang hadde jeg skutt etter dem, skarpt. Sånn oppførsel som de drittungene der viste har jeg 0 respekt for! Har selv vært utsatt for hærverk, og har bare måtte stå og se på. Scating på privat område er herverk. Det sliter ned på benker, de ødelegger busker, og ikke minst bråker de. Siter
Martin Floor Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Så du risikerer fengsel ved å skyte skarpt fremfor noen riper på en benk og noen brukne busker? Kan ikke si jeg er imponert over den bestemmelsen, men du lærer sikkert etter noen år bak buret. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Fy faen.. Kjenner at jeg blir godt forbanna når ungdommer oppfører seg slikt. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 HM... når jeg ser sånn der' date=' så blir jeg faktisk forbannet... for noen drittunger! Hadde jeg bodd i USA, og jeg hadde hatt en eiendom hvor folk scater på min private eiendom og oppfører seg som det der, hadde jeg sluppet hundene og ringt politiet, andre gang hadde jeg skutt etter dem, skarpt. Sånn oppførsel som de drittungene der viste har jeg 0 respekt for! Har selv vært utsatt for hærverk, og har bare måtte stå og se på. Scating på privat område er herverk. Det sliter ned på benker, de ødelegger busker, og ikke minst bråker de. [/quote'] Beklager avsporingen, men ja, skjønner godt at du ikke har noe til overs for "scating" på ditt private område Siter
AMO Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Videoen Kim Jørgen viser til viser jo bare litt hvor respektløse drittunger disse ungdommene i fjortisalderen er. Når de ikke greier å vise respekt ovenfor andre, og da ikke minst en pastor, så er de noen forbanna fitter hele gjengen, og det ser vi jo her. Jeg er glad den pastoren ber dem dra til helvete, for det er det de skulle gjort. Makan til møkkagjeng, jeg skulle banket dritten ut av hver og en av dem. Typisk barnslige småunger, de skulle hatt seg en kraftig tupp i rævva. Sånne ungdommer provoserer noe vanvittig, typisk sånne skategutter, drittunger alle sammen. Beklager en krass uttalelse, men sånne ungdommer provoserer noe enormt. Siter
Nicklas Winger Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Når vi først er inne på dette temaet med politi og mishandling.. Ble relativt sjokkert da jeg kom over denne artikkelen på Dagbladet.no i dag: Politikvinne kastet mann ut av rullestolen Deres mening? Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Videoen til Kim Jørgen var langt i fra genial. For det første, de skater utenfor en kirke, man skal ha respekt for "hellige" områder, uansett hvilken religion du er fra. Og jeg kjenner at jeg bare blir sint, det er så utrolig respektløst, de gir seg ikke på en advarsel heller, de skal plage, plage og plage pastoren helt til det flipper totalt for han, jeg er helt på pastorens side i denne saken. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett faen hva som hadde skjedd meg, loddrett ned sier jeg bare. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett faen hva som hadde skjedd meg' date=' loddrett ned sier jeg bare. [/quote']Vist du hadde gjort det, hadde du da vært bedre en de? Siter
JM Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Som nesten politihøgskole student (...) Kan du definere hva du mener med at du "nesten" er politihøgskolestudent? Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett [*********] hva som hadde skjedd meg' date=' loddrett ned sier jeg bare.[/quote'] Med de holdningene der håper jeg virkelig at du fortsetter å kun være en "nesten" politihøgskolestudent... Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett faen hva som hadde skjedd meg' date=' loddrett ned sier jeg bare. [/quote'] Slår du vannrett så får du mye mer kraft i slaget. Dette burde du som blind-voldsmann vite... Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett faen hva som hadde skjedd meg' date=' loddrett ned sier jeg bare. [/quote']Hadde du vært politi og hatt den holdningen mot meg, som den betjenten der hadde, så kan det nok hende at du kunne endt opp med en overraskelse. Vold er ingen løsning, kun en siste utvei. Politiet SKAL være klar over at de er service-personell. Dermed er en slik holdning hos politiet uaksepabel. Tror også herr Varvik bør ta seg selv litt i nakken og tenke litt igjennom ting før han poster. Flere ganger jeg har sett Eirik har svart mer eller mindre uhøfflig på innlegg , spesielt til meg. Håper du ikke er slik privat som det inntrykket jeg så langt har fått av deg. Har vært i flere episoder hvor politiet har tatt litt feil holdning mot meg,og en politimann i oslo dro til meg for en del år siden ubegrunnet, bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter. Han røyk i bakken så det sang. Partneren hans vitnet til min fordel, for å si det slik. Og hansom slo endte på legevalta med tre brukne ribb-ben og en 2 mnd lang suspensjon. Jeg tåler IKKE politi som tror de er noe bare de får på seg uniform. Har trent kampsport i såpass mange år, at jeg vet å behandle slike folk slik de fortjener. Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Som nesten politihøgskole student (...) Kan du definere hva du mener med at du "nesten" er politihøgskolestudent? Hadde slått dem loddrett ned hadde jeg vært vitne til det der. uansett [*********] hva som hadde skjedd meg' date=' loddrett ned sier jeg bare.[/quote'] Med de holdningene der håper jeg virkelig at du fortsetter å kun være en "nesten" politihøgskolestudent... Støtter Joachim her,gitt. Slike folk som kan komme med slike utsagn burde ALDRI få jobb i politi, vekter, amk,osv. De er ikke det som politiet krever, nemlig skikket for yrket. Siter
AMO Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Egentlig ville jeg holde meg for god til å svare, men jeg får heller ta støyten om den skulle komme: Hadde du vært politi og hatt den holdningen mot meg' date=' som den betjenten der hadde, så kan det nok hende at du kunne endt opp med en overraskelse. Vold er ingen løsning, kun en siste utvei. Politiet SKAL være klar over at de er service-personell. Dermed er en slik holdning hos politiet uaksepabel. Tror også herr Varvik bør ta seg selv litt i nakken og tenke litt igjennom ting før han poster. Flere ganger jeg har sett Eirik har svart mer eller mindre uhøfflig på innlegg , spesielt til meg. Håper du ikke er slik privat som det inntrykket jeg så langt har fått av deg. [/quote'] Hva i all verden har Varviks ytringer ellers på dette forumet med denne saken å gjøre? At du prøver å holde en annen diskusjon i Snackbaren on-topic i dette øyeblikk, må jo være så ironisk som man får det. Du kommer jo her og kritiserer andre på et personlig plan, og du skal liksom ta andre i nakken for det samme? Jeg blir bare oppgitt av holdningen din sånn sett. Slutt å skrike om alle andre og fei for egen dør selv først. Ikke for det, jeg har ikke vært enig i alt Varvik har sagt, men han har da ikke vært frekk etter det jeg har sett. Isåfall har du også vært det, så jeg ser heller at dere slutter å syte og konsentrerer dere om dere selv i stedet. Har vært i flere episoder hvor politiet har tatt litt feil holdning mot meg' date='og en politimann i oslo dro til meg for en del år siden ubegrunnet, bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter. Han røyk i bakken så det sang. Partneren hans vitnet til min fordel, for å si det slik. Og hansom slo endte på legevalta med tre brukne ribb-ben og en 2 mnd lang suspensjon. Jeg tåler IKKE politi som tror de er noe bare de får på seg uniform. Har trent kampsport i såpass mange år, at jeg vet å behandle slike folk slik de fortjener. [/quote'] Og du mener det er noe å skryte av? Greit nok at politimannen fikk suspensjon, men du burde fått straff for vold mot offentlig tjenestemann selv om det kanskje var i selvforsvar. Og at du ikke tåler urettferdighet mot deg selv og eventuelt andre betyr ikke nødvendigvis at vold oppveier for det. Hadde du latt være å slå og heller anmeldt politimannen, så hadde jeg skrytt av deg, men at du slo tilbake synes jeg var tåpelig, og absolutt ikke noe jeg assosierer med "å behandle slike folk slik de fortjener." Siter
Martin Floor Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vold er ingen løsning' date=' kun en siste utvei.[/quote']- - - - - - - - - - - - - - Han røyk i bakken så det sang. Og hansom slo endte på legevalta med tre brukne ribb-ben og en 2 mnd lang suspensjon. Er forøvrig enig, vold er bare tull. Og i det aller fleste tilfeller, går det fint an å unngå det. Siter
Nicklas Winger Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Har vært i flere episoder hvor politiet har tatt litt feil holdning mot meg' date='og en politimann i oslo dro til meg for en del år siden ubegrunnet, bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter. Han røyk i bakken så det sang. Partneren hans vitnet til min fordel, for å si det slik. Og hansom slo endte på legevalta med tre brukne ribb-ben og en 2 mnd lang suspensjon. Jeg tåler IKKE politi som tror de er noe bare de får på seg uniform. Har trent kampsport i såpass mange år, at jeg vet å behandle slike folk slik de fortjener. [/quote'] Må si meg enig med Aleksander her. Du som har trent kampsport (Vet ikke hvilken form det er snakk om, men det er ikke så relevant her), bør vite like godt som jeg at vi kampsportutøvere først og fremst lærer å løse situasjoner uten bruk av unødig vold. Har selv trent i 6 år, og har ALDRI havnet i slåsskamp. Har alltid klart å snakke meg ut av situasjoner, selv hvor provosert jeg er. Vold og selvforsvar er absolutt siste utvei, selv om du har fått deg en kilevink. Sansynligheten for at du volder definitivt mer skade enn din motpart er meget stor, og man bør selvfølgelig opptre deretter. Når det er sagt, så vil jeg si at jeg fremdeles stiller meg skeptisk til denne "rent-a-cop'ens" behandling av ungdommene. Unødig bruk av vold og stemme. De har lagt seg flate for lengst, og selv om de kaller han "dude" og "man", så er dette helt på jordet. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Når det gjelder at du kaller meg en Voldsmann Frode, så står jeg fult og helt for det jeg skrev. Hadde jeg sett en politimann som heiv en lam person utifra en rullestol hadde jeg reagert med instinkt å gjort som tidligere beskrevet, og nei. Dette gjelder ikke bare om det er en politimann som gjør dette Så må jeg nesten spørre deg kjære Frode: Hadde du virkelig bare stått å se på uten å gjøre noe? Så må jeg igjen minne deg på at; om du nå skal kalle meg mer, les idiot, fjotthau, fetthysa eller lignende så oppfordrer jeg deg til å ta det per pm. Siter
Frode Skibrek Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 les idiot' date=' fjotthau, fetthysa eller lignende så oppfordrer jeg deg til å ta det per pm. [/quote']Har aldri kalt deg NOE av det understående. STiller meg derfor uforstående til denne. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 les idiot' date=' fjotthau, fetthysa eller lignende så oppfordrer jeg deg til å ta det per pm. [/quote']Har aldri kalt deg NOE av det understående. STiller meg derfor uforstående til denne. Jeg har da aldri sagt at du har kalt meg for det, men sier at OM du nå har tenkt å kalle meg det. Så ta det over pm. Siter
Frode Skibrek Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Aha Neida. Vil ikke kalle deg for noe. Tror vi bare gjør som jeg skrev på PM, enes om at vi innimellom har forskjellig mening. Siter
Hans Nikolai Førde Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 bare fordi jeg ikke etterkom ett urimelig krav om å fjerne meg fra ett sted etter at jeg hadde blitt slått av en vekter. Du kan synes det er så urimelig du bare vil. Når en polititjenestemann bortviser deg, har du plikt til å rette deg etter et slikt pålegg. Alt annet vil være rettsstridig. Det dummmeste du gjør, er selvsagt å benytte vold. Siter
JM Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Hans Nikolai har selvfølgelig helt rett (dessverre er det mange som ikke skjønner sitt eget beste når det gjelder å rette seg etter pålegg). Og jeg lurer fremdeles på hva du mener med at du "nesten" er politihøgskolestudent? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.