Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

 

noen som har tips til utfordrende instrument approacher rundt om i verden?

 

jeg har flydd VOR-C inn til Aspen ,colorado (KASE) , den har faktisk egen off-airport localizer backcourse for missed approach.man begynner approachen på 14.000 fot,og går missed på 10.100, er masse høye fjell osv rundt om.

 

men andre tips til utfordrende / vanskelige approacher ?

Skrevet

Du kan jo ta for deg Denne listen som inneholder mye bra, med linker til charts,sceneries etc.

SABA i en Dash7 er nesten suicide. :grin: Men den gjøres daglig med Twin Otter in real.

TFFJ er jo en klassiker om man vil ha det litt gøy. Særlig om man skaffer seg Fly Tampa sitt scenery. click

 

I tillegg kan man jo prøve noen norske som er utfordrende nok:

ENBO rwy 25 offset på 6 grader

ENML rwy 25 offset på 10 grader

I en Dash 8 eller lignende:

ENSD rwy 09

ENHV rwy 26

Eller visual nedover fjellet fra vest til rwy 08 ENDI,

selv om det ikke fins noen offisiell prosedyre tilhørende. It's fun ;)

 

Skrevet

Localizer approach inn til Hovden ENOV er jo ganske artig i marginalt vêr. Derk jem du rimelig på tvers av bana :grin:

Skrevet

LLZ+DME approach til Runway 34 på Mosjøen... Ser ikke så vanskelig ut men i dårlig vær så kan den jo være litt utfordrende ( Kart på IPPC ). Scenery for Mosjøen ligger her i filbibloteket. (Mosjøen er ikke med i NA)

Ellers så er vel approachen inn til Mo I Rana ganske offsett...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …