Stig Enoksen Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Nå synes jeg at Microsoft er litt drøyt kjappe med å lansere OSer. Allerede neste år kommer Vistas etterfølger Windows 7. Litt lesestoff om evnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7 http://www.hardware.no/artikler/vistas_etterfolger_klar_neste_aar/47430 Den totale Windows lanseringen til nå er: Windows 1.0 (1985) Windows 2.0 (1987) Windows 2.1x (1989) Windows 3.0 (1990) Windows 3.1x (1993) Windows NT (1993) Windows 95 (1995) Windows NT 4.0 (1996) - Workstation Windows NT 4.0 Server (1996) Windows NT 4.0 Server, Enterprise Edition (includes support for 8-way SMP and clustering) (1996) Windows NT 4.0 Terminal Server (1996) Windows 98 (1998) Windows 98 SE (1999) Windows ME (2000) Windows 2000 Professional (2000) Windows 2000 Server (2000) Windows 2000 Advanced Server (2000) Windows 2000 Datacenter Server (2000) Windows 2000 Advanced Server Limited Edition (2000) Windows 2000 Datacenter Server Limited Edition (2000) Windows XP Home Edition (2001) Windows XP Professional Edition (2001) Windows XP Media Center Edition (2003) Windows XP Professional x64 Edition (2007) Windows XP Tablet PC Edition (2005) Windows 2003 Server (2003) Windows Home Server (2007) Windows Vista Home Basic (2006) Windows Vista Home Premium (2006) Windows Vista Ultimate (2006) Windows Vista Business (2007) Windows Vista Ultimate 64 (2007) Windows Vista Enterprise (only available to large businesses and enterprises) Windows Server 2008 (2008) Windows 7 (2009) Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 [size:8pt] [font:Times New Roman]Klarer Windows 7 å kjøre FSX?[/font] [/size] Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Har hvert med siden starten,,,og ja...noe skal vi i bransjen tjene penger på.... Siter
Lars B. Frostad Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Jøss, ble Vista virkelig en såpass stor "flopp" - at de er nødt til å skyte frem lanseringen av neste OS såpass ja. Dette er jo helt ekstremt, siden Vista kom allerede for bare to år siden. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 I kjent MS stil så blir nok denne forsinket med alt fra noen måneder til kanskje opptil 1 år. Jeg tror ikke noe på Windows 7 før en gang i slutten av neste år. Den som lever får se Siter
Stig Enoksen Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 Får no håpe at Windows 7 blir langt mere stabilt enn det XP og Vista var, da de ble lansert. Siter
Stig Enoksen Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 Det er jo litt sprøtt også med så kjappe utgivelser, for når man blir vant med et OS, så må man sette seg inn i den neste OSen, når man har lært seg å bruke den man hadde. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Må lese over skriften. "... neste år?". Tror ikke at M$ er så dumme at de slipper windows 7 neste år, de kommer ikke til å tjene noe på det, da folk allerede vil holde seg til XP. Og de må ha noen skikkelig gode grunner for folk til å oppgradere, og det har de ikke, med mindre fjerner det stygge registeret, noe som ikke kommer til å skje på en god stund, fordi hvis de gjør det, må ALL programvare skrives på nytt. Men før de gjør det er det ikke noe god grunn for å gå over fra Vista. Og hvis dere følger litt med, så vet dere at Windows 7 er i PRE ALPHA, altså, det er LANGT fra ferdig. De har fortsatt UI til Vista, noe jeg tviler på at de kommer til å ha, og duden som laget musikken til Vista, brukte jo for svarte ett år på å lage oppstarts lyden. Halvdan; Akkurat nå? Ikke sjangs i havet, for somsagt ATM så er det pre alpha, så er nok en stund til det funker, men når Windows 7 kommer, så kommer det nok til å funke. Mathias Siter
Kai Dreyer Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Om nytt OS, kommer vel ny Sim også snart skal man da tro. Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hele historien lukter fisk. Synes det hele virker særdeles tvilsomt. Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Om nytt OS' date=' kommer vel ny Sim også snart skal man da tro. [/quote']Hvorfor det? FSX holder da i mange år? Var det ikke det enkelte her på forumet(ikke deg,kai) påsto tidligere? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er enig med Kai, nytt OS, betyr at de trolig kan lage ny sim med nye runksjoner. Og det er slik de selger og tjener penger. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tror heller ikke vi ser noe til en ny Windows-versjon neste år, men det er godt for markedet å sette ut noen rykter nå og da. Og det trenger MS nå som mange av konkurentene deres begynner å puste dem i nakken både på OS-siden og ikke minst konsollsiden, så er det bare bra for MS sin del å få folk til å tro at de har noe på trappene. Siter
Kai Dreyer Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Om nytt OS' date=' kommer vel ny Sim også snart skal man da tro. [/quote']Hvorfor det? FSX holder da i mange år? Var det ikke det enkelte her på forumet(ikke deg,kai) påsto tidligere? Etter den tiden du har vært på forumet her så bør du skjønne at det folk sier her er sjeldent basert på fakta når man sier noe som at Fsx kommer til å vare i lang tid. For det er ingen som kan bekrefte før Microsoft går ut med det selv, noe de ikke har gjort. Men jeg ville synes det var veldig rart om det kom en ny FS om ett år eller to. Men godt mulig, om de finner ett bedre system å kode i som ikke bruker så alt for mange resurser fra pc`n din og min. Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Kai: Er helt enig med deg i at dersom Microsoft kommer med noe bedre enn vista, så ville de nok annonsert det bedre hvis det kommer neste år. Det er derfor jeg finner det tvilsomt. Dersom de SKULLE gjøre de, så vil nok windows 7 bli bedre forbedredt for fsx enn det vista er. DX-10 kan jo bli erstattet med dx-11,uten at jeg skal forutsi noe slik. Tror nok Edvardsen har rett når han kaller dette "markeds-rykter" uten grunnlag i sannhet. Siter
Toril Madsen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Det er klart at det er en ny versjon av FS på gang, det har jo MS selv sagt, at intet nytt blir gjort mot FSX annet enn eventuel repair da all videre satsing er mot neste versjon. Og i god tro så kommer jo nye versjoner sånn ca annet hvert år. Angående Windows 7 så høres ikke det så merkelig ut, det virkere mere som en videreutvikling av Vista enn en helt ny sak. Litt mere slik det var med Win95, Win98(SE) og WinMe, egentlig ingen grunn til å oppgradere fra den ene til den andre (kan sikkert diskutere det også) men de nye variantene kom ut som perler på en snor. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.