Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

God dag!

Nok en gang sitter jeg fast med en skoleoppgave, og må ty til hjelp her...

Oppgaven er at jeg imorgen skal presentere kort om en viktig nyhetssak fra denne uken som gikk. Med viktig tenker jeg på noe som påvirker samfunnet. Problmetet er, at jeg omtrent har levd i min egen lille lykkeverden, uten å ha fulgt med på nyhetene noe særlig. Jeg skulle ønske 10000 mistet arbeidsplassene sine pga. SAS-salg, men det skjedde altså ikke :grin:

Noen som har fulgt med, noe gøy som har skjedd? Noen kriser?

Takker for all hjelp!

Skrevet

Hva med rakettskjoldet som USA har nå endelig forhandlet seg fram til med Polen og Tsjekkia under NATOs forsvarsministermøte i Vilnius, Litauen siste dager ?

Skrevet
Eller at det ikke var tåke lørdag formiddag på Gardermoen

Hehe, sikker vinner! ;)

Skrevet
Hva med rakettskjoldet som USA har nå endelig forhandlet seg fram til med Polen og Tsjekkia under NATOs forsvarsministermøte i Vilnius' date=' Litauen siste dager ? [/quote']

Jeg er helt enig med Georg at dette var en stor sak. Spesielt for Norge og med internasjonal oppmerksomhet ble det mot oss siden tøffe Norge som det eneste av alle NATO-landene torde å gå mot alle de store og vise protest og motstand mot denne utplasseringen. Forsvarsministeren begrunnet (om enn i litt vanskelige og uvanlige upresist delvis stottrende ordelag til henne å være) dette som delvis frykt for at det skulle kunne bli et ledd i en ny økende polarisering med våpenopprustning (på begge sider).

Ut fra President Putin tale samme dag kan det tyde at Anne-Grete Strøm-Erichsen slett ikke er helt på jordet. Putin snakket med sterkere ordelag enn han har gjort på lenge mot dette rakettskjoldet, samtidig som han advarte om at blir dette en realitet, vil Russland måtte reagere og også nå begynne å handle..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …