Skrevet 10. februar 2008 16 år JA det er ikke lett å kjøre bil eller parkere.Slik som i dette tilfelle der en bil har kjørt på en lasterampe bak på en lastebil. De rampene kan jo være livsfarlige og de er jo ofte vanskelige å se ffor sjåfører. Link Kjell
Skrevet 10. februar 2008 16 år Ja så dette bildet i forrige uke, og blir like skremt hver gang jeg ser den. Utrolig flaks at den som satt i passasjer-sete på Volvo V70'en kom fra det uten skader, dette kunne fort gått veldig galt. Den som har parkert lastebilen der, og ikke klart å tenke at noe slikt kan få konsekvenser - når man tar den lemmen der, er helt utrolig! Skremmende ansvarsløst, dette bør få alvorlige konsekvenser!
Skrevet 10. februar 2008 16 år De lasterampene der er veldig skumle og det er nettop derfor lastebiler helst bør rygge inn og levere fra seg lasten istedet for å ha rampen ut i veien slik vi så i denne linken. En sånn rampe er ikke nødvendigvis så lett å legge merke til dersom den blander seg inn i bakgrunnen, eller dersom sola skinner rett i ansiktet ditt og/eller reflekterer i en våt veibane.
Skrevet 10. februar 2008 16 år Forfatter Det er helt sikkert mange slike ulykker, men ulykker med bil og store kjøretøyer blir som regel skrevet som bil over i feil kjørebane. Håper denne karen med lastebilen mister lappen for min. 6 måneder slik at en kan få vekk slike trafikkfeller og at de får tid å tenke på hva de kan utsette andre for. Kjell
Skrevet 10. februar 2008 16 år At det ikke er noe varselopplegg på lemmene :crazy: Det blir jo nesten som en øks hvis man kjører i 60km/t.. Alle gjør feil, men man må klare å tenke litt..
Skrevet 10. februar 2008 16 år At det ikke er noe varselopplegg på lemmene :crazy:Det blir jo nesten som en øks hvis man kjører i 60km/t.. Alle gjør feil' date=' men man må klare å tenke litt.. [/quote'] Det er ikke varselopplegg på lemmene fordi lemmene ikke skal være slik at det skal være nødvendig med varsellys på dem. Slikt som skjedde her skal ikke skje, og sjåføren burde miste retten til å kjøre transport i minst 1 år.
Skrevet 10. februar 2008 16 år Ja, men lys koster ikke mer enn 20kr sikkert.. Hvorfor ikke? Det er ikke ment at biler skal krasje heller, men de har airbag (for å dra det langt)
Skrevet 11. februar 2008 16 år Om jeg ikke tar mye feil, så er det regelverk for hvordan disse sjåførene skal laste inn og ut varer o.l og de skal ikke stå med lemmen ut mot veien. Om jeg ikke husker feil igjen, så står det ingen plass verken i regelverk eller lover at du ikke har lov til å kræsje. Rett meg om jeg tar feil igjen. Forøvrig var det ett veldig dårlig sammenlignbart eksempel du hadde
Skrevet 11. februar 2008 16 år Joda, er sant. Skulle jo selvfølgelig vært varsellys på dem, men ingen som kommer til å kjøpe og montere det sålenge det ikke er påbudt, og det er ikke påbudt for slike ting ikke skal skje. De skal ikke ha lasterampen ut i veien uansett f***.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.