Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke rasisitsk ment, men det var jo en utlending. De skjønner jo ikke halvparten av hva kjørelæreren sier under kjøreopplæringa, så at slik skjer kan da ikke være så uvanlig :grin: Dette er ment humoristisk, IKKE rasistisk!!!

Skrevet
Ikke rasisitsk ment' date=' men det var jo en utlending. De skjønner jo ikke halvparten av hva kjørelæreren sier under kjøreopplæringa, så at slik skjer kan da ikke være så uvanlig :grin: Dette er ment humoristisk, IKKE rasistisk!!! [/quote']

Hva er vitsen med å skrive en slik setning, hvor det man spøker med er så alvorlig at du faktisk må påpeke at det er ment som en spøk?

Den luka der skulle jeg klart på maks 30 sek ;)

Skrevet

Kan vel surre og spøke litt med farga utledninger også da. De er da slett ingen hellige kuer som man for enhver pris på død og liv kun skal omtale i velfunderte seriøse ordelag fordi man er livredd for å touche inn på et eller annet som kan bli oppfattet rasistisk. Såpass til tull og fleip som det Frode her sier bør vi og de tåle alldeles utmerket.

Burde nok hatt noen timer til den unge karen her ja. Kanskje han nettopp har blitt lottomillionær? :)

Skrevet

Ja har sett denne tidligere i dag, og det gikk rimelig

seigt ja! Denne bilen ble nok altfor stor for han, selv

om luken burde ha vært mer enn stor nok.

Det som er litt skremmende, er at faktisk alle utlendinger

(uansett i hvilket land de har tatt kjøreopplæring) - kan

kjøre i Norge i opptil ett år, før de må ta lappen i Norge.

Når man i tillegg vet hvordan "kjøreopplæringen" er i visse

land, er det nesten rart det ikke smeller oftere spør du meg!

Skrevet

Det som er litt skremmende' date=' er at faktisk alle utlendinger

land, er det nesten rart det ikke smeller oftere spør du meg! [/quote']

Jepp, og det samme burde skje med nordmenn her i Spania, makan til oppførsel hos nordmenn her nede må man se lenge etter. Setebeltet er det ingen vits å bruke her nede, barna klatrer rundt i bilen, promille driter de i og de kjører som komplette idioter, for å si det rett ut, det er en skam. Skal ikke si at alle nordmenn kjører som drittsekker her nede, men kan si en ting, og det er at når jeg ser en bil som kjører helt villt, så vet jeg allerede at det er en nordmann, og får bekreftet det når jeg ser registrerings skiltet på bilen.

Ser ut som nordmenn som kommer hit ned rømmer ikke bare fra Norge, men også fra trafikk reglene.

Finnes flere nordmenn i Norge også som kjører som svin, bare så det er sagt.

Mvh Alex.

Skrevet

Jeg ville vært jævlig forsiktig med å kødde om utleninger på ett offentlig forum.. Men det er nå meg verfall.. Ja, han der kunne nok trengt litt mer opplæring i å kjøre bil. Kan også hende at fyren har kjørt opp i Norge, for det er faktisk skummelt mange kjøreskoler som dropper rygging, parkering osv. Vet av flere her i Lillestrøm området som du egentlig bare trenger å kunne gire å kjøre rett frem for å få godkjent til oppkjøring.. Skummelt men sant!

Skrevet

Å det finnes da noen Spanjolske smånisser som kjører rundt som noen forbanna idioter der nede også Alexander. Som i Costa Blanca ser på fartgrenser som bare et eller annet krudl de føler den største selvfølge for og prøve å fordoble langs Autopista del Mediterráneo med enten en av sine utenlandske tyske kjøretøy, eller enda mer skremmende med en eller annen rask motorsykkel som de også da forøvrig bruker å gi fullstedig faen i å gidde å trøkke noe hjelm ned over sitt brylkremstenkte, svartglinsende og ungt forvirret mannlige testosteronpåvirkede hode! tongue.gif

Skrevet

Ja svært mange spanjoler er ikke ett dugg bedre enn det antallet

av "gale" nordmenn man kommer over der nede, det er jo ikke

tilfeldig - at det faktisk er Spania som har den høyeste

dødelighetsindeksen i trafikken i hele EU-området

(verre enn Hellas!). I de verste høytidene

er det ett hundretalls Spanjoler som kjører seg i hjel, hvert

eneste år.

Man får håpe at trafikkulturen etterhvert forandrer

seg mer også i Spania, siden det nå stadig blir strengere straffer

for disse som bryter trafikkregler osv. Spesiellt grovere

overtredelser straffes med skyhøye bøter og prikker osv.,

dette har desverre vært altfor slapt i svært mange år

i Spania.

Kjører mye både i Spania/Kanariøyene, og ikke minst i Skandinavia -

da jeg til daglig bor i Sverige. Og man skal ikke lenger enn til

nettopp Sverige, for å se nordmenn som har lagt igjen "vettet"

og kjørekunnskapen i gamle landet - når de passerer grensen.

Nå skal man utnytte 120Km/t-grensene for alt de er verdt, og gjerne

legge på 20-30 ekstra i tillegg på fine svenske motorveier.

Idioter i trafikken finnes desverre over alt..

Skrevet

Det som er litt skremmende' date=' er at faktisk alle utlendinger

land, er det nesten rart det ikke smeller oftere spør du meg! [/quote']

Jepp, og det samme burde skje med nordmenn her i Spania, makan til oppførsel hos nordmenn her nede må man se lenge etter. Setebeltet er det ingen vits å bruke her nede, barna klatrer rundt i bilen, promille driter de i og de kjører som komplette idioter, for å si det rett ut, det er en skam. Skal ikke si at alle nordmenn kjører som drittsekker her nede, men kan si en ting, og det er at når jeg ser en bil som kjører helt villt, så vet jeg allerede at det er en nordmann, og får bekreftet det når jeg ser registrerings skiltet på bilen.

Ser ut som nordmenn som kommer hit ned rømmer ikke bare fra Norge, men også fra trafikk reglene.

Finnes flere nordmenn i Norge også som kjører som svin, bare så det er sagt.

Mvh Alex.

Skal si meg veldig enig i dine observasjoner her!

Jeg var i Tyrkia for ikke lenge siden, der var det helt jævlig rett og slett.

3 felts motorvei på hver side, men man bestemte selv hvilken retning man ville kjøre i. Politibilene klarte ikke kjøre etter sivilbefolkningen fordi politiets sine biler var ut datert som juling, de hadde mye laserkontroller, men klarte aldri å ta noen pga utstyret de hadde.

De prøver så godt de kan i Tyrkia, men det er nesten livsfarlig å kjøre der. Selv tordte jeg aldri å låne meg en bil å kjøre rundt for å se.

Å tanken på at de kan komme opp hit å faktisk kjøre ett år før de må ta sertifikat her er skremmende. Men nå har jeg drevet med politikk på ett såpass høyt nivå at jeg vet at det er lite å gjøre med akkurat de lovene som omhandler utenlandske personer i Norge.

Skrevet
Å det finnes da noen Spanjolske smånisser som kjører rundt som noen forbanna idioter der nede også Alexander. Som i Costa Blanca ser på fartgrenser som bare et eller annet krudl de føler den største selvfølge for og prøve å fordoble langs Autopista del Mediterráneo med enten en av sine utenlandske tyske kjøretøy' date=' eller enda mer skremmende med en eller annen rask motorsykkel som de også da forøvrig bruker å gi fullstedig faen i å gidde å trøkke noe hjelm ned over sitt brylkremstenkte, svartglinsende og ungt forvirret mannlige testosteronpåvirkede hode! [img']http://www.flightsim.no/forum/images/graemlins/tongue.gif[/img]

Har ikke sagt at det ikke finnes spanjoler som kjører som svin, det jeg påpekte var at det finnes nordmenn som kjører som noen gærninger også.

Jeg skal ikke ta en nasjonalitet under en og samme kam, det finnes engelske, spanske, norske, svenske, danske, franske, tyske, osv, som kjører som svin. Synes bare ikke det var korrekt av Frode å si noe om utlendinger når nordmenn selv er ikke noe bedre.

Man får håpe at trafikkulturen etterhvert forandrer

seg mer også i Spania' date=' siden det nå stadig blir strengere straffer

for disse som bryter trafikkregler osv. Spesiellt grovere

overtredelser straffes med skyhøye bøter og prikker osv.,

dette har desverre vært altfor slapt i svært mange år

i Spania. [/quote']

Det gjør den, siden desember i fjor har det blitt mye mer straffbart å bryte trafikk reglene, blir du stoppet med over 0.25 i promille får man nå fengsel fra 3-6 måneder. Skal si at antall personer stoppet med promille over jula var mye lavere enn det den var for 1 år siden. Har også lagt merke til mengden av Guardia Civil på veiene de siste månedene, noe som er bra. :)

Saken er ikke den at det er bare nordmenn som kjører som svin her nede, men jeg skjønner ikke, når jeg er i Brønnøysund om sommeren så er det ingen som våger å bryte fartsgrensen, men så snart jeg er i Spania er det flere nordmenn som bare driter i fartsgrensen og peiser på.

Alle nasjonaliteter har sine svin i trafikken.

PS. Neste gang noen av dere kommer til Costa Blanca må dere si ifra, så drar vi og tar en cerveza eller to. :)

Skrevet
Apropos det orginale temaet' date=' lukeparkering..

Her er en Nederlender som også sliter litt. Til hans forsvar må det sies at plassen er både trang og bilen er stor, men allikevel..

www.youtube.com/

Og til slutt en standhaftig liten nisse som uansett bare nekter å gi opp:

tongue.gif

Den parkeringen med smart der.. Det hadde som å bare stått på veien, så enkel er den parkeringen. og .. vel, jaok .. hahah niice :)

Skrevet

om det orginale innlegget vil jeg bare si at dette er en person som ikke har forstått greia me å ha en svingeakse kun forran på bilen (hvilket betyr at denne karen har svært, svært få timer i bil med kjørelærer, og i tillegg må være relativt treg). Jeg vil virkelig påstå at jeg selv kunne prestert laangt bedre (skal ikke mye til :grin:) selv om jeg begynte å kjøre på traffikert vei først når jeg fylte 16 høsten '07

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...