Alexander Storvig Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Holder fotovideo på å stenge for alltid eller er det bare midlertidig? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/08/526391.html Ikke bra viss de stenger.. :confused: Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Kanskje det er håp? FotoVideo åpner igjen? Håper ikke de stenger ned, bra butikk, med god service. Kan stå der i timesvis og bare glo ... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Så man jobber altså med at butikkene kan overtas av investorer. Spleiselag, noen? Siter
Kjell Loen Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Fotovideo er desverre konkurs. Link Kjell Siter
Lars B. Frostad Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Ja flere nettsteder meldte om at FotoVideo var konkurs i går: http://www.nettavisen.no/it/article1591675.ece Men dersom man leser denne artikkelen under, kan man lese under "Oppdatering" lenger ned på siden - at butikken samt nettsidene nå er åpne igjen. Nye eiere tar over driften osv.: http://www.akam.no/artikler/fotovideo_konkurs/48321 Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Ja det er enkelt og bare melde oppbud og så starte igjen. Skulle ha hvert fengsel for slikt. Møkkakultur. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Ja det er enkelt og bare melde oppbud og så starte igjen. Skulle ha hvert fengsel for slikt. Møkkakultur. Møkkakultur er det som hat tatt knekken på fotovideo. Folk som snylter på fotovideos gjestfrihet og får meget god service og bestemmer seg for å kjøpe kameraet - fra utlandet - uten å betale moms. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Andreas, tror du kreditorene til dette firma tenker på det? det og melde oppbud og starte opp igjen er så spekulativt at det lukter lang vei. Slike folk får aldri ei krone i kreditt fra meg gang nr to, da er det mere realt og forhandle med kreditorer. Jeg gjentar meg selv ved og si møkkakultur.. :grin: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Er du kreditor også? Det jeg omtalte som drittkultur er eksplisitt omtalt i en artikkel som siterer en av eierne og jeg tror de så gjerne etter hva jeg ser rundt meg. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er ikke kreditor her. Men ser dette ukentlig... Det at kunder hendvender seg til faghandelen og handler hos billigere tilbydere er noe dritt som du sier, helt klart. Dette har man sett i databransjen i mange år. Det er desverre slik makredet har blitt, desverre for faghandel, men kansje bra for forbruker der og da. Men det som gjør mange forbannet er at man melder oppbud og kreditorene sitter igjen med lite, mens selskapet starter i en annen form uten at man kan få igjen pengene sine. Dette har spessielt hvert gjeldene for resturant bransjen i mange år. Men det burde hvert strengere og mere regulert det og bare kunne starte på ny frisk om det går dårlig...men i denne saken driter jeg i det, men som et resultat av alle tap som bransjen gjør, det betaler du som forbruker for på et eller annet tidspunkt, som regel... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Er det noen som har en oppdatering på statusen til FotoVideo? Ser nettsiden er oppe, og at de har en besøksadresse, men vil man bli møtt med låste dører? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Er åpent det, var der for 2 uker siden og be møtt av en haug med hyggelig ansatte! Mathias Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Oslo er åpent, ja. Den var stengt en dag eller noe. Det er Trondheimsbutikken som sliter. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Det er litt dumt egentlig. Butikken hadde de akkurat utvidet. Siter
Marius Helstad Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ganske dumt at Trondheims butikken sliter ja. Andreas, vet du om det er pga utvidelsen eller? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Jeg aner ikke. Da nyheten om konkursen kom nevnte ingen noe om Trondheim. Jeg trodde det betydde at Trondheim var trygg. Sendte mail og spurte hva det kunne bety at media eller fotovideorepresentanter i media ikke nevnte Trondheim. Fikk aldri svar... de vel vel for opptatt med å pakke kamerabagen? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Betyr det med andre ord at butikken i Trondheim er blitt stengt? Finner iallefall ikke noe henvisning til denne på fotovideo sine hjemmesider. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Noen som har googlet konkurs? eller konkursryttere? Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Tja, Geir. Det ble sagt at butikken muligens fikk nye investorer, men jeg vet ikke hvor bra det går. Jeg vet hva konkursryttere er, og jeg mener at det må være den feigeste måten å tjene seg penger på. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Geir: du skrev vel om dette lenger opp i tråden så det skulle ikke være nødvendig å google noe som helst. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Betyr det med andre ord at butikken i Trondheim er blitt stengt? Finner iallefall ikke noe henvisning til denne på fotovideo sine hjemmesider. Prøver meg igjen. :whistle: Siter
Marius Helstad Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Betyr det med andre ord at butikken i Trondheim er blitt stengt? Finner iallefall ikke noe henvisning til denne på fotovideo sine hjemmesider. Prøver meg igjen. :whistle: Den er stengt.. Vert det i noen uker nå. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Jeg vet ikke om noen alt har sagt det, men jeg fant ut at den er stengt i Bergen også. Lokalene skal brukes av "ur og Foto" tror jeg det het. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Ok, takk for info. Får ta turen til en annen forhandler når jeg tar turen "hjemmom". Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 blir litt forvirra her nå...=P butikken i trondheim er steng, men den i Oslo stenger ikke, eller..? Siter
Marius Helstad Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Ok' date=' takk for info. Får ta turen til en annen forhandler når jeg tar turen "hjemmom". [/quote'] FotoVideo i Oslo er åpen tar vell ikke så lang tid fra Kongsberg og inn til Oslo vell ? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Og for the record... Fotovideo er ikke bare stengt men ryddet. Lokalet er tømt for alt; fra innredning til varer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.