Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Bestod final checkride for instrument rating i dag, og skal hente temporary license i morra :).

Utrolig deilig aa vaere ferdig med, for instrument rating har vaert en ganske saa grei challenge (mildt sagt) :S.

Maa bare vente paa at TSA finner ut at jeg ikke har blitt en terrorist i loepet av instrument rating kurset mitt, og saa blir det aa hoppe paa multi-engine rating og fly litt Seneca :). Skal bli deilig aa faa en ekstra motor og litt orntli fly :P (ikke det at cessna er teit, men men ;D).

Wooho!

Skrevet
Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt?

Hva er det for et svar...??

Gratulerer så mye med IR Jon! Synes selv det var en av de mest utfordrende periodene av utdannelsen, godt jobbet :)

Skrevet
  • Forfatter
Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt?

Ja beklager, han kom jo bare 1 aar foer meg :whistle:

edit: jeg er faktisk den som er lengst i utdannelsen av de som kom i August for oeyeblikket, hvis det var det du lure pa :)

Skrevet

Hva er det for et svar...??

Gratulerer så mye med IR Jon! Synes selv det var en av de mest utfordrende periodene av utdannelsen' date=' godt jobbet :) [/quote']Det var ett spørsmål, siden jeg kjenner en av de som går på samme skole.....

Skrevet
  • Forfatter

twin starene er sunket i atlantern for alt jeg vet :S.

prisforskjellen vet jeg ikke, men tror den blir ganske stor

Skrevet

Gratulerar med IR Jon. Må seia meg enig med Petter. IR'n er den vanskeligste biten av utdanninga i USA. Og gled deg til du får ei vifte til utanføre cockpiten. Flyet går raskare, det er meir å gjere, så på første turen så må du ikkje verta frustrert om flyet held på å lande medan du mentalt sett er på climbout. Ting skjer raskare, og det er nye utfordringar og mykje moro i vente. Lykke til vidare.

Skrevet

Gratulerer så mye! Ser fram til jeg er ferdig med IR'n også...hadde første IR lesson i dag...hører rykter om at IR'n er værre enn CFI, CPL og hele røkla til sammen! :o

Skrevet
(ikke det at cessna er teit' date=' men men ;D).

[/quote']

Hva mener du med det?? Cessna'n er fin den... Ihvertfall den utgaven med 2 spreke vifter lengst bak :)

Gratulerer så mye... Det er nå det blir gøy...

Skrevet

Gratulerer! :D

Skrevet
  • Forfatter
Gratulere Jon! Stå på videre i utdanningen. Er vel ikke altfor lenge til du blir instruktør nå?

Vel vel, har jo en del igjen da :P

Starter som sagt med multi-engine rating naa om ett par dager. Var og fiksa application til TSA i dag og kjoepte Seneca POH og litt forskjellig, faar temporary license med IR senere i dag eller i morgen :).

Det som gjenstaar da er:

MEL

Multi-Commercial

MEI

Single-Commercial

CFI

CFII

Haaper paa aa vaere ferdig med alt til rundt August en gang, da har jeg brukt ganske noeyaktig ett aar.

Takk for all gratulasjonene :), skal proeve aa faa tatt noen bilder fra min foerste multi-tur, naar enn den blir ;p

edit: og maa si meg enig med alle andre. Instrument rating har vaert en stor utfordring, er saa mye og holde styr paa. Nar jeg fikk bestattt checkriden var det 2 maaneder med stress og konsentrasjon som bare ble blaast ut paa en gang :). Naa haaper jeg paa aa kunne fly med aa se ut av vinduet igjen snart, haha

Skrevet

Gratulerer så mye, bra jobba. Nå er det bare å stå på videre.

Gratulerer så mye! Ser fram til jeg er ferdig med IR'n også...hadde første IR lesson i dag...hører rykter om at IR'n er værre enn CFI' date=' CPL og hele røkla til sammen! :o [/quote']

For min del var IR'en kanskje det nest vanskeligste sertifikatet, CFIen var klart vanskeligst. Husker også at jeg møtte et læringsplatå mitt i Commercial-kurset, noe som var veldig frustrerende. Hadde nesten null fremgang på manøvrene før det plutselig klikket for meg (på en god måte) ca. 2 flighter før oppflygingen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …