Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har googlat o googlat o frågat Dag (tack!) efter bra alternativer till server.

Men det finns inte verkar det som!

Kör man FS Host så måste ju de som ansluter göra inställningar i brandväggen vilket inte är så lätt alla gånger.

Det är ju för dåligt av att de spelare som ansluter måste göra inställningar i nätverket, ganska ovanligt på onlinespel.

Instalerar man hela Fsx på en server så måste man ha ljudkort och den klarar inte av fjärrstyrning, man kan heller inte starta på vilken flygplats man vill.

Kan man installera en egen version av en vatsimmserver tro och köra den på ett eget nätverk.

Vad finns det för alternativ?

Nånting som går på *nix tom?

Gamespy funkar ju inte heller bra med sina inloggningsproblem.

Nån annan som har fördjupat sig lite i detta kanske...

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei Ola.

I fsx Multiplayer kan man starte hvor man vil med det flyet man vil.

Dette er valg som gjøres i Advanced Host Option. :)

Skrevet

Det er riktig, men hvis du tenker på å hoste en dedikert FS(X) server hjemme så sier jeg lykke til. Jeg har hatt dette selv, og jeg tror vi kom frem til dette hvor vi sammenliknet med CSS (Counter-Strike: Source)

FS @ 4 tick: 1.5kB/s/4=3kb/s

CSS @ 100 tick: 100kb/s/100 = 1kb/s

Det krever utrolig mye internet, hehe.. Og dette var da altså FSHost.

Gikk vel ganske offtopic her, men ville bare si ifra :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Dette er kapasitets relevante problemstillinger som jeg ikke kan se er noe problem. Har selv gjort dette mange ganger sammtidig som man han kjørt voice etc ved siden av. Men alt er jo relatert til din aktuelle leverandør, og spessielt med tanke på om det er asynkron eller synkron kapasitet på Up/Down og hvor stor denne differansen i asynkron hastighet er.

Skrevet

Nu är ju inte jag en sån gammal räv i detta som ni är inof Fs värden, men nog har jag satt ett par HS i CS nån gång=)

Nej jag tyckte inte alls du gick offtopic, synnerligen ontopic!

När man spelar CS så är man ju avhängig av en låg ping, men i Fs så kan jag inte se att det spelar någon större roll bara anslutningen är stabil.

Jag har en vanlig uppkoppling, dvs ca 0,8/4

Har ni några andra synpunkter på de ideer jag hade ovan?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

MP serveren til OFKL vil bli satt i våre serverhaller, med 100 opp og 100 ned, så det skulle ikke hvere noe problem tror jeg. Og vedrørende dedicated server, om man setter opp en ATC session i FSX så vil ikke brukerene merke noe forskjell i dette, så sant alle har riktige SP inne , etc etc.....

Skrevet

Det viktigste når du skal hoste en server er uploadspeed, har du ikke mer en 1 mb så er det for lite. Jeg mener 10 mb er minimum for å hoste en stabil server i FSX med rundt 15-20 brukere og 128000 kvalitet på ingame voice. :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Vi flyr i kveld.........kontakt meg på skype geir.ove.finstad om du vil være med

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...