Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

En liten oppfølger fra spørsmålet ang HV-U...

Etter videregående har jeg lyst inn i Forsvaret, og tenker å ta Befalskole og så videre en karriere i Forsvaret.

Noen her som har vert i Forsvaret og gjort litt mer ut av det enn bare førstegangstjenesten? Hva gjorde du på? Hvordan var det? Verdt mange år i Forsvaret for å kanskje søke jobb i sivilet? Utenlandstjeneste?

Skrevet

En ting er verfall sabla sikkert, har du Befalsskole stiller du STERKT! For det er en Lederutdanning som er av kvalitet!

Skrevet

Hei du!

Ja jeg har mer erfaring enn førstegangstjenesten!

Jeg har nå vært i forsvaret ca 4 år til sammen. Jeg valgte å verve meg etter førstegangstjenesten, og kan egentlig anbefale det på det sterkeste!

Har fått mange fine opplevelser, blant andre turer til afrika, afghanistan, tyskland osv.. Det gjelder å finne noe å jobbe med som man trives med innenfor forsvaret, for min del ble det logistikk!

Nå tjenestegjør jeg øst i verden, og ser på det som en god mulighet til å spare penger til en evt fremtidig pilotutdannelse. Så kjør på!

Skrevet

Nå ble jeg sendt hjem etter kort stund i Luftforsvaret, men jeg vil også anbefale deg å ta befalskole, og kanskje verve deg for noen år. Befalskole er en av de sterkeste lederutdanningene du kan ta, og den vil telle sterkt når du evt. søker jobb i det sivile liv senere :) Lykke til!

Skrevet
  • Forfatter

Tusen takk for svarene! Er nok veldig bra å ta befalskole ja, så satser på det i tilegg til noen år i Forsvaret for å videre kanskje finansiere flylappen :)

Skrevet

Selv hadde jeg også lyst til å bli i forsvaret etter førstegangstjenesten, men desverre hadde jeg ikke disiplin nok til å trene regelmessig slik at jeg hadde fysikken til det. Noe jeg forøvrig angrer bittert på i dag (er for gammel).

Mitt råd: Bånn gass, og kjør på! Om det er befalsskole og karriære i Forsvaret du har lyst til, så er det bare til å kjøre på.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …