lars strømsnes Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Lurer litt på hvordan det er å fly Concorde på VATSIM. Noen spesielle regler for fart og/eller høyde, slik som i virkeligheten? Siter
Sindre Holberg Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vet kun om ikke over 250 knp under 10,000 ft Siter
lars strømsnes Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 tenkte på om hastighet over Mach 1 er tillat når man flyr over landområder? Siter
Sindre Holberg Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det tror jeg du skal gå ut ifra at det ikke er tilatt Siter
Andreas Nysveen Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Men ikke bli overasket om du får lov dersom du spør ATC. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vel husker jeg riktig så er ikke supersonisk flight lov i virkeligheten uten tillatelse fra luftfartstilsynet. Ikke at jeg hår gått igjennom hele lovverket til VATSIM, men jeg kan ikke se for meg at det ikke skulle være lov på VATSIM når man selvfølgelig ikke har de samme problemene tilknyttet supersonisk flight i virkeligheten. Men hvis du flyr i luftrom som er kontrollert så er det greit at du gjør kontrolleren oppmerksom på at du flyr eller ønsker å fly supersonisk, slik at han slipper å få noen overraskelser når det kommer til seperasjonen med annen trafikk. Siter
Daniel Larsen Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er mange som flyr Concorde på nord-atlantiske track fra Europa og over til USA på VATSIM, da står du fritt når det gjelder farten, men jeg tror det er en grense på hvor fort du kan fly over land. Siter
Mateusz Kostrzewa Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 I virkeligheten er supersonisk flygning forbudt for all sivil luftfart over norge... Siter
lars strømsnes Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Hvet det er en del traffik over atlanteren, men synes det er i lengste laget for meg (selv om det går rimelig fort med concorden). Derfor hadde jeg lyst å fly litt her i europa bare. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.