Adrian Sørlie Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Hei. Nå trenger jeg nok litt hjelp her. Har googlet å lest å prøvd å feilet i ett par dager... Begynner å bli litt oppgitt... har MFSX, lastet ned co-pilot, fsinn og koblet meg opp... mener at alt skal være rett, men problemet er som følger: ATC ser meg ikke. Jeg får kontakt med ATC på private chat, men ikke på comm 1 eller comm 2, stiller inn begge radioene mine på hans frekvens, men... jeg ser hva ATC skriver til andre. Jeg hørte en ATC som snakket til meg, men forsto det slik at han ikke så meg heller. Ved en senere anledning hørte jeg ikke ATC, da jeg ba han om å snakke til meg for å teste headset... Når jeg starter mfs, går jeg inn på free flight, velger gardemoen, park ramp xx, ingen rute eller noe slikt. trykker fly now, starter fsinn, trykker på vatsim. FSInn symbolet blir blått og det skal vel bety at jeg er online... Bruker server UK-1. Jeg har som regel ingen ting imot å lese meg til svar, bare gøy når man får det til selv, men akkurat på dette her står jeg fast. ATC på flesland syntes også det var rart at han ikke så meg når jeg fortalte dette til han, prøvde også å sende en flight plan, men den fikk han ikke.. Hvis noen hadde en ide, hadde jeg vært takknemlig for hjelp MVH. Adrian BTW. Tenkte jeg skulle legge til ett screenshot av fsinn, men.... er det ikke mulig å laste opp bilder hit? Siter
Petter Tandberg Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Det jeg må gjøre er å gå inn på FSInn, trykke på "SET" (settings), gå på network, VATSIM, og stille unicom frekvensen der. Da funker det for meg Prøv det! Siter
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Pass også på at du ikke har haket av som observer eller stealth i vatsim-settingene... Siter
Adrian Sørlie Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Hei, takk for svar, skal prøve det når atc er online. Ja jeg er huket av som observer, men det er ikke mulig å gjøre noe med det... hvordan forandrer jeg på det? Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Ikke rart ATC ikke ser deg når du er observer . Du må huke bort observer krysset FØR du logger på vatsim. Freddy Siter
Adrian Sørlie Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Jøss, det var enkelt... hvorfor i alle dager tenkte jeg ikke på det... :blush: Jaja, takk for hjelpen da btw. det med å skrive inn frekvensen i unicom, mener du at jeg skal skrive inn frekvensen til twr der, å når jeg blir skiftet til grnd skal jeg bare skrive inn ny frekvens på samme plass? slipper å skifte på radio stacken min? Siter
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke gjort noe med unicom i setup, det har sikkert noe å si for hva fsinn sitt chat-vindu bruker som unicom adresse? Stiller frekvenser i radioene i cockpit som seg hør og bør. Siter
Adrian Sørlie Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 ja, det er det jeg har gjort også. ikke stilt noe i fsinn menyen, kun brukt radioen i cockpiten. vi få se om jeg får det til når det er en atc online Takker for hjelpen og håper ATC kan bære over med meg en liten periode til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.