Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er airbirne til KBOS,og sjekket nettopp metar for Boston. Legg spesielt merke til kastvinden som jeg får å hanskes med delvis ifra siden under landing med min B757. KBOS 301954Z 25027G41KT 10SM SCT050 08/M03 A2951 RMK AO2 PK WND 23044/1939 RAE00 PRESRR SLP992 P0000 T00781033

Skrevet

Jeg tror ikke jeg forstod halvparten av den METAR'en din der, Steinar :grin:

Skrevet
  • Forfatter

Forsto ikke alt selv, men fatta såpass at vinden krevde sitt, å det stemte. Har knapt landa i crossvind med B757. Men landinga var perfekt, og FSP ga meg 761points :grin:

Skrevet

KBOS 301954Z 25027G41KT 10SM SCT050 08/M03 A2951

Denne delen er grei for dei fleste her inne.

 

RMK AO2 PK WND 23044/1939

RMK AO2 = Remark Auto2 (automatisk observert, tallet 2 seier at den kan registrere nedbør.

 

PK WND 23044/1939 = Peak wind 230 grader 44 knop observert kl 1939Z (sterkaste vind)

 

RAE00 PRESRR

 

RAE00 = Rain ended 00 minutes past the hour. Altså, det slutta å regne kl 1900Z

 

PRESRR = Pressure Rising Rapidly

 

SLP992 P0000 T00781033

SLP992 = Sea Level pressure 0992 millibar (hectopascal).

 

P000 = nedbør siste timen (dess høgare tall, dess meir nedbør).

 

T00791033 = Temperatur 7.9C, Dew Point 3.3C

 

 

 

Skrevet
Er airbirne til KBOS' date='og sjekket nettopp metar for Boston. Legg spesielt merke til kastvinden som jeg får å hanskes med delvis ifra siden under landing med min B757. [b']KBOS 301954Z 25027G41KT 10SM SCT050 08/M03 A2951 RMK AO2 PK WND 23044/1939 RAE00 PRESRR SLP992 P0000 T00781033[/b] [/quote

 

 

Jeg tror det siste på METAR'en er poengberegning for de som klarer å lande :D

Skrevet

hehe. Artig tanke Andreas. :D Skal foreslå det neste gang eg ser det på metar'en her i området :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …