Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Har jobbet der. For å ta mot trafikk på Årø, må Vigra eventuellt Kvernberget være åpnet, alt etter hvor trafikken kommer fra. Vigra driver innflyvnings-kontroll til Molde.

Skrevet
  • Forfatter
Når APP er stengt tar jo CRTL over TMA.

På VATSIM i allefall :P Jeg har en følelse av at det ikke er så lett i virkeligheten, at Service Ceiling er en viktig faktor og at de ikke kan kontrollere serlig langt under dette. Jeg kan ikke stå 100% for akkuratt det, jeg har ikke nok info om det, men siden det står i artikkelen at TMA'en er stengt av mellom 19 og 20 vil jeg tro at CTR ikke dekker TMA'en når APP er nede.

Skrevet

Kontrollsentralen har ikke flygeledere som er utsjekket til å drive app inn til Molde. Situasjonen ved kvernberget er ikke så fryktlig mye bedre.

Skrevet

Problemet når Vigra stenger er at de styrer innflygningen til Molde selv når flyene kommer nordfra og bare snakker med Bodø og Kvernberget før Molde. Da vil Kvernberget innhente klarering til Molde fra Vigra. Bodø tar over Vigra TMA, men har kun lov til å ha gjennomflygninger(og VFR) der, ikke drive approach. Derfor må flyene legges i holding til Vigra åpner igjen. Synd at det skal være sånn..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …