Skrevet 27. januar 2008 16 år Kim Vanvik(COA1030),og meg fløy ENGM-BIKF i kveld på Vatsim. Fikk oppleve den sterkeste vinden jeg har opplevd på fs hittil.wind var på 60 kts,og gust på like mye :grin:
Skrevet 27. januar 2008 16 år Hoi hvor det blåser! Hvis steady wind var 60 knots, da kunne det ikke vært mye liv i kastene når de var på samme hastiget? :grin:
Skrevet 27. januar 2008 16 år Forfatter Var ned i 48 knots.Men da jeg tok screenyet var det 60 kts.var vel kanskje vindkastet det da. :grin: Atc sa at det hadde vær 90 kts tidligere på dagen. Men uansett,jeg landa fint med -196,3 feet pr min landing :grin:
Skrevet 28. januar 2008 16 år Må ha vert en underholdende approach dette, Lars hørtes iallefall veldig morsomt ut
Skrevet 28. januar 2008 16 år Forfatter Må ha vert en underholdende approach dette' date=' Lars hørtes iallefall veldig morsomt ut [/quote'] ja det var morro.Var som en vingle petter der jeg kom på approach.var en ref speed på 132 kts,men lå på 150 ca,før jeg kutta gassen.Bomma seriøst på senterlinja,men da er d bare og trykke pedalene igjennom gulvet så er hun på rett kjøl igjen. :grin:
Skrevet 28. januar 2008 16 år hehe, kryssvind landinger er helt utrolig morsomme å foreta i flightsim, litt morsomt å få lufta roret litt å
Skrevet 28. januar 2008 16 år Er litt nybegynner jeg, men i slik vind og uvær, flyr du da uten noe slags form for elektroniske hjelpemiddel som ILS ol.?
Skrevet 28. januar 2008 16 år Du bruker ILS og alle andre "hjelpemidler" som vanlig for å komme deg bort til rullebanen, men når du er der så er det nok ikke noe automatisk crosswind system du kan bruke, bare good old ferdigheter Det vanlige er vel å sette nesa mot vinden slik at man holder en rett groundtrack langs centerlinen og retter opp like før touchdown slik som dette: n9yF09DMrrI
Skrevet 28. januar 2008 16 år Forfatter Er litt nybegynner jeg' date=' men i slik vind og uvær, flyr du da uten noe slags form for elektroniske hjelpemiddel som ILS ol.? [/quote'] Toppen av alt,at ATC sa til oss at sikten var nede i 450 meter.Da ATC spurte om jeg kunne ta en CATII ils landing(autoland),så svarte jeg JA :crazy:.Men tankene gikk da til limits på 757 under autoland.Da jeg spurte om jeg kunne få bekreftet vinden igjen,så spurte jeg om de hadde user manuals for Boeing 757-200 :grin:.Standby sa han,og bladde febrilsk sikkert :grin: Etter noen minutter,så sa han at vinden er for kraftig for x landing med CATII.Men til vår lettelse så lettet været,og vi kunne ta en vanlig ils approach.Da vi var på 2000 fot,gears out and locked og rwy in sight,var turen i boks :grin:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.