Skrevet 26. januar 2008 16 år Jeg har hørt masse snakk om wet -og dry-leasing her på forumet. Men hva er egentlig forskjellen?
Skrevet 27. januar 2008 16 år Kan også nevnes at ved Wetlease opererer man flyet på AOC`et (driftstillstelsen) til selskapet men leier fra, mens vet Dry opereres flyet på eget AOC. Altså, full teknisk og operativt ansvar for flyene.
Skrevet 27. januar 2008 16 år Eneklt og greit; wetlease - da har du ikke annet ansvar enn å fortelle pilotene hvor de skal fly. Drylease: Du må stille med piloter, crew, mekanikere og hele pakka.
Skrevet 27. januar 2008 16 år Hva er egentlig forskjell mellom wetlease og ACMI? Eller er dette egentlig det samme?
Skrevet 28. januar 2008 16 år I USA er wet = bensin inkludert, dry = bensin ikke inkludert. For vanlig flyleie
Skrevet 28. januar 2008 16 år Enda mer enkelt; Dry-lease er det Norwegian gjør med -300ene dems. De er leaset fra GECAS og Norwegian har alt. De får painte flyet i selskapets farger hvis ønskelig og de må selv stille med crew, service osv. Mens Wet-Lease er som Norwegian gjør nå med XL. Da låner de flyet med crew og service. Alt de da gjør er som sagt å fortelle crew på XL hvor de skal Men jeg tror Norwegian må ha minst 1 crew fra eget selskap ombord da... Dette pga språk tror jeg.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.