Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Kan også nevnes at ved Wetlease opererer man flyet på AOC`et (driftstillstelsen) til selskapet men leier fra, mens vet Dry opereres flyet på eget AOC. Altså, full teknisk og operativt ansvar for flyene.

 

Skrevet

Eneklt og greit; wetlease - da har du ikke annet ansvar enn å fortelle pilotene hvor de skal fly.

 

Drylease: Du må stille med piloter, crew, mekanikere og hele pakka.

Skrevet

I USA er wet = bensin inkludert, dry = bensin ikke inkludert. For vanlig flyleie

Skrevet

Enda mer enkelt; Dry-lease er det Norwegian gjør med -300ene dems. De er leaset fra GECAS og Norwegian har alt. De får painte flyet i selskapets farger hvis ønskelig og de må selv stille med crew, service osv.

Mens Wet-Lease er som Norwegian gjør nå med XL. Da låner de flyet med crew og service. Alt de da gjør er som sagt å fortelle crew på XL hvor de skal ;)

Men jeg tror Norwegian må ha minst 1 crew fra eget selskap ombord da... Dette pga språk tror jeg.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …