Kristoffer Vinje Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hei Ingenting er bedre enn å ha en gitar å klimpre på, spesielt hvis du virkelig kan klimpre! Så jeg lurte på om det var noen gode gitarister her inne? Hvis ja: Hva slags gitar? Hva slags musikksjanger? Forsterker? Effektpedal? Etc. Mvh, Kristoffer Vinje Siter
Filip Gundersen Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Spiller selfølgelig gitar! :cool: Sitter på en Fender Strat. Den er kjøpt brukt og de fleste delene har vært byttet en eller ennen gang, så jeg ikke har peiling på hvilken modell det en nå gang må ha vært. Er superfornøyd med min Tech 21 Trademark 10 forsterker, og sammen med Boss MT-2 Metal Sone pedalen, blir det en etter min menig super koombinasjon Spiller det meste, avhengig av hva de jeg spiller sammen med på skolen vil. Alene på romet går det mest i blues Siter
T F Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Gøy å spille gitar! Har en Fender/Squier Stratocaster, liker best U2, har bare en effektpedal som heter Verbzilla for å etterligne shimmer-effekten de ofte bruker, og forsterkeren er bare en knøttliten Roland Micro Cube. Men det blir masse morro av det! Sikler på Native Instuments sin Guitar Rig 3. Hilsen T Siter
Sindre Torp Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Gitar ja, selvfølgelig, hehe Har spilt gitar i noen år nå og begynner å få litt utstyr, har akkurat kjøpt ny gitar og forsterker, så har for tiden dette utstyret: Gitarer: Takamine EG 523SC (akustisk) Epiphone Les Paul Special II Gretsch Electromatic hollow body (G5120 orange)(ny) Effekter: Boss TU-2 (tuner) Boss SD-1 (overdrive) Boss CH-1 (chorus) T-rex Alberta (overdrive) Line 6 Verbzilla (reverb) Boss RC-2 (loop station) Om det kan kalles en effekt, så har jeg en fiolinbue som jeg bruker på Les Paulen (som Sigur Rós) Forsterker: Epiphone Valve Standard (ny) Har også en billig Marshall amp. Når det gjelder sjanger så går det selvfølgelig i alt fra Sigur Rós med bue til mer pop, og lett rock... Ikke metall! Og hva med deg Kristoffer, noe utstyr hos deg? Siter
Thomas Hjelset Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Ingenting er bedre enn å klimpre på en gitar (Kanskje bare å fly:P) Er stolt eier av en Gibson Les Paul som jeg kjøpte for konfirmasjonspengene mine Forsterkeren er en Roland Cube 60, som fungerer helt fint. Har et effektbrett, men kommer ikke på navnet i farten. Ligger på bandrommet til bandet mitt Atlantic Siter
Martin Dahl Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Er ikke god men har spilt i 6-7 år nå så kan da et og annet grep Har en Eagle DC770 akustisk og en Les Paul BFG. Har alltid drømt om en strat men av en eller annen uforklarlig grunn kjøpte jeg en les paul først. Men neste gitar blir garantert en strat! David Gilmour er mitt største forbilde så jeg spiller mye av hans verker. En velspilt Pink Floyd solo rører meg lett til tårer. Musikkstilen hans passer meg også bra siden jeg ikke er så rask teknisk og at jeg heller interesserer meg for å spille presist og enkelt hvis jeg kan si det på den måten. Kanskje det blir en DG signature strat hvis jeg vinner i lotto :grin: Har ingen effektpedaler. Kun en Morgan T60R rørforsterker. Kan leve lenge kun på lyden av BFG'en. Den er helt rå :cool: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Har en Jackson KVX, en Jackson DKMGT og en Randall v2 200W amp. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Hva slags gitar? Gibson SG Hva slags musikksjanger? Mwah.. Rock/Blues Forsterker? Roland Cube 60 Effektpedal? Ingen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.