Skrevet 19. januar 2008 17 år Hei.. igjen.. Gikk til innkjøp av komponentkabel til wii'en her tidligere i dag fordi bildet ble såpass dårlig på 50" plasma. Men, jeg får ikke lyden til å funke Kobler alt til tv'en gjennom en boks som har masse muligheter og kom med tv'en i esken. Koblet i de tre til bilde, og de to til lyd. Men, ingen lyd når jeg har valgt riktig kanal. Bilde er jo der. Er ganske grønn på slikt. Noen som kan hjelpe? Pioneer btw, hvis dette kan være til hjelp.
Skrevet 20. januar 2008 17 år Component har ikke lyd. Det skal være tre kabler en rød, en grønn og en blå.. Som er merket Y, pR og pB. Det er HD kabler, som transporerer kun video. Blir mye brukt i flerkamera produksjon for å overføre HD signaler, hvis man ikke bruker coax-kabler.. Skal du ha lyd skal du gå for kompsitt, (Gul, Rød, Hvit). Da skal det fungere. Men vil ikke fungere med compunent. På en 50" plasma, vil du aldri få ett veldig bra bilde, da wiien bare har en max oppløsning på 480xXXX.. Altså ikke HD. Hvis du ikke da har en dyr TV som skalerer dette opp til 720p (eller 1080i/p) så vil du ikke få ett godt bilde uansett hva du gjør. Skal du ha god oppløsnig må du gå for PS3 eller X360. Jo! Hvis du har en component med 5 utganger, vil du få lyd! MEN! Det er to kabler som er røde!!! Så vær sikker på at du har plugga rett kabel i rett kontakt! http://www.globalsourcesdirect.com/catalog/FU-WII03.jpg Hvis det er den, er det de to kablene til høyre som skal til lyden. Putt inn de andre i de andre ingangene, (somregel merket, som sagt over Pr/Cr (Rød), Pb/Cb (Blå), Y(Grønn) Ta og en titt her, http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
Skrevet 20. januar 2008 17 år SDI og diverse typer multikabel (26-pin og triax f.eks.) brukes jo minst like mye, om ikke mer i flerkamera. Så, on-topic! Jeg kjenner ikke til Wii, men komponent skal fungere fint det.. På XBOX360en min har jeg koblet komponent og optisk til en decoder. Har dog også RCA for bilde og lyd. Det ble ikke nevnt i innlegget over, men lyden kommer fra RØD og HVIT kabel, da den gule er video. Er det muligheter til å stille inn hvilke lydutganger en skal bruke, på Wii? Jeg kan slå av og på optisk utgang på XBOXen (eller kanskje det var snakk om forskjellig encoding - ikke helt sikker).
Skrevet 20. januar 2008 17 år Forfatter Bare sånn for å svare begge, så er kablene koblet rett. De kommer skilt i pakken, slik at man skal koble de rett. Uansett, så ville jeg vel hatt lyd i en høytaler? Ingen lyd i noen av dem. Kun bilde. Wii'en støtter ikke valg av lydutganger, etter hva jeg har sett i hvertfall. Kun valg av mono, stereo og surround. Så, jeg er fremdeles like langt. Tror at instillingene må ligge i den dekoderen som det blir snakket om. ("Boksen") Får liksom ikke frem noen valg på tv'en heller når jeg prøver å velge lydkilde. Tv'en skalerer fint den. Ingen problemer med oppløsning der. Ser i hvertfall helt klart bedre ut enn scart. PS3 har jeg hjemme, men er i Oslo på besøk nå, og det er min søsters wii det er snakk om
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.