Skrevet 19. januar 2008 17 år Routeren her har tatt kvelden, så surfer på naboen sitt nett, men med meget dårlig, ofte ikke noe signal i det hele tatt. Alt av butikker er stengt nå, så lurte på om noen har noen forslag til hvordan jeg kan lage til en enkel liten antenne av noe slag? Sitter på en iMac, så mottakeren er innebygget i maskinen. Håper på noen gode løsninger dersom det lar seg gjøre, for dette er slitsomt
Skrevet 20. januar 2008 17 år Så du spør om noen vil bli medsammensvorne med å stjele fra naboen din sitt nettverk..? Neida, bare spøker jeg.. Søk på youtube f.eks.. Det pleier å ligge ute mange fine løsninger på diverse problemer. Hvis du kommer så langt med nettverket da, seff..
Skrevet 20. januar 2008 17 år Ett godt tips. Klar deg uten pc til over helgen, og kjøp ny router på mandag...Tror det er det beste tipset noen KAN og VIL gi deg...Youtube har mer eller mindre tvilsomme metoder lagt ut, som kan påvirke gyldigheten av din abonnent-avtale.
Skrevet 20. januar 2008 17 år Man kan lage en retningsbestemt antenne med en pringles-boks, den vil ha litt bedre rekkevidde enn en rundstråleantenne: http://www.oreillynet.com/cs/user/view/wlg/448
Skrevet 20. januar 2008 17 år Er vell ikke akkruat og stjele det vell? Maskinen hooker seg på alt av åpne nettverk om du har krysset på det....er vell heller naboen som ikke har gjort jobben sin....Og et åpent nettverk, ja det er vell akkurat det det er ...åpent... :grin:
Skrevet 20. januar 2008 17 år Helt enig med Geir Er lov å logge på åpne nett Jeg har en sånn usb penn som jeg setter i vidunet når GET tar kvelden og da får jeg ok signal til naboen over gata
Skrevet 20. januar 2008 17 år Helt enig med Geir Er lov å logge på åpne nett Jeg har en sånn usb penn som jeg setter i vidunet når GET tar kvelden og da får jeg ok signal til naboen over gata Den USB-pennen der burde komme som standard tilbehør til GET-routerne! Denne helgen er den første jeg ikke har hatt et lengre brudd på signalene.
Skrevet 21. januar 2008 17 år Forfatter Bare så det er sagt, så er det klarert Grunnen til at jeg gjorde det var at ny router skulle ankommet fredag el. lørdag, men gjorde ikke det. Og jeg trengte nettet. Men, problem solved
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.