Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hehe. Vil nok tru at det er gjennomtenkt dette her. Dei har nok ei slags løysing på det :)

Skrevet
Jøss! Hva skjer hvis de trenger avising av flyet før retur? Har de utstyr til det der også? Litt av et opplegg.

 

Dette er stort sett spørsmålet som kommer opp hver gang jeg har sett dette har blitt postet, både her og på andre fora. :)

 

Antarktis er preget av det veldig tørt klima, og ved -20ºC er det tilnærmet null fuktighet i luften. Det er rett og slett en ørken, og er vel et av stedene på jord med minst nedbør i løpet av året. Kommer det først snø, i et så kaldt klima kombinert med en kald flykropp, kan man lett sope av snøen.

Skrevet

Bare å glede seg, det er definitivt interessant. Du får derimot ikke lese så mye om det globale klimaet da, til å med i ATPL boken står det ingenting om Antarktis da det er utrolig lite aktuelt som destinasjon.

Skrevet

Jeg gleder meg som et barn! Skjønner at det ikke står så mye spesifikt om det arktiske klimaet, men det står vel endel om lignende værforhold. 20 tørre minusgrader f.eks, som det stort sett er der nede.

Skrevet

"og ved -20ºC er det tilnærmet null fuktighet i luften."

 

- og nå er det midt på sommeren!

På vinteren tror jeg det blir verre, for da er det bekmørkt hele døgnet (har de laget PAPI og rullebanelys det hele?) og rundt 50-65 kuldegrader.

Enda tørrere altså, latterlig tørt;)

men kanskje kaldere enn det rutefly er godkjent for?

Det er pokker som oljede ting stivner når man passerer førti minus..

 

 

Skrevet

... og hvis det er sydpolen det hadde vært snakk om, så er jo det det eneste stedet hvor Ludvig i Flåklypas berømte uttrykk passer:

 

- Det blåser nordavind fra alle kanter!

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …