Gå til innhold

Braathens-pilotene rømmer fra selskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av frykt for å stå uten jobb om Braathens blir avviklet har flere og flere piloter søkt seg over i andre jobber, bl.a SAS.

Braathens sier at dette kan bli dramatisk, og de risikerer å måtte kansellere ruter pga pilot-mangel.

Stakkars Braathens [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Mer om denne saken her: http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article.jhtml?articleID=91125" TARGET=_blank>www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article.jhtml?articleID=91125

[ 07-09-2001: Endret av: Helge Bø ]

Skrevet

Da Norving gikk konkurs på 80-tallet ,ble pilotene spredt over forskjellige selkaper som Braathens, SAS Widerøe etc. og til utenlandske selskaper og noen flyr for ambulansefly i norge.

Skrevet

Norving var et nordnorsk flyselskap som fløy linjetaxiruter som Alta-Hasvik-Hammerfest og Kirkenes-Vardø-Båtsfjord og ambulansefly.

De hadde også base på Geitryggen.

De hadde også en rute Bergen-Dagali-Oslo.

På Hasvikruta brukte de Britten-Norman-Islander og jeg reiste en del med det flyet, LN-MAC

Skrevet

Jeg mener å huske at Norving også fløy ruter på Sola med en Dornier-228 e.l.

Noen som vet hvor disse rutene gikk? Tror de fløy den lille ruta Sola-Karmøy bl.a...eller kanskje jeg blander med Coast Air her.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...