Helge Bø Skrevet 7. september 2001 Skrevet 7. september 2001 Av frykt for å stå uten jobb om Braathens blir avviklet har flere og flere piloter søkt seg over i andre jobber, bl.a SAS. Braathens sier at dette kan bli dramatisk, og de risikerer å måtte kansellere ruter pga pilot-mangel. Stakkars Braathens [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Mer om denne saken her: http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article.jhtml?articleID=91125" TARGET=_blank>www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article.jhtml?articleID=91125 [ 07-09-2001: Endret av: Helge Bø ] Siter
Gjest Skrevet 7. september 2001 Skrevet 7. september 2001 Da Norving gikk konkurs på 80-tallet ,ble pilotene spredt over forskjellige selkaper som Braathens, SAS Widerøe etc. og til utenlandske selskaper og noen flyr for ambulansefly i norge. Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 9. september 2001 Skrevet 9. september 2001 Norving har jeg aldri hørt om (født i 85 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) var det et noe liknende braathens , eller? Siter
Gjest Skrevet 9. september 2001 Skrevet 9. september 2001 Norving var et nordnorsk flyselskap som fløy linjetaxiruter som Alta-Hasvik-Hammerfest og Kirkenes-Vardø-Båtsfjord og ambulansefly. De hadde også base på Geitryggen. De hadde også en rute Bergen-Dagali-Oslo. På Hasvikruta brukte de Britten-Norman-Islander og jeg reiste en del med det flyet, LN-MAC Siter
Helge Bø Skrevet 9. september 2001 Forfatter Skrevet 9. september 2001 Jeg mener å huske at Norving også fløy ruter på Sola med en Dornier-228 e.l. Noen som vet hvor disse rutene gikk? Tror de fløy den lille ruta Sola-Karmøy bl.a...eller kanskje jeg blander med Coast Air her. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.