Skrevet 14. januar 2008 17 år Hva med å legge ut ukentlige utfordringer i form av approacher og liknende som må løses i veldig dårlig sikt (Instrument)?. Gjennomføringen kan kanskje være slik at én kommer med forslag til en approach, flytype og vær, eller en annen prosedyre (SID/STAR/Approach/hel rute). Folk kan så prøve seg om de vil. Så kan en eller annen dreven pilot som har faktisk instrumentrating komme med et innlegg om hvordan han "flyr" approachen. Hensikten er å få til noe felles på forumet hvor folk har muligheten til å utvikle kjennskap eller kunnskap til flyging etter instrumentene [selv om sanseinntrykk som bevegelse forenkles bort]. Vet ikke om dettte vil bli noen suksess men jeg prøver i alle fall med en første IFR-challenge. Håper bare at noen med Instrument-Rating har tid og vilje til å komme med sin løsning, hvis ikke blir det ingen mulighet til å se hva man eventuelt gjør feil... Fly Localizer 27 approach på Skagen (ENSK). Kart finnes på www.ippc.no - AIS Publications - AIP Norway. Velg f.eks. Baron og vær "fogged in" eller minima om du stiller været nøyaktig på costum WX-settings.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Bra tiltak Andreas! Jeg hiver meg på så snart jeg har simulatoren oppe å går! Kommentarer med hvordan jeg valgte å gjøre det, samt resultat ect. vil følge.
Skrevet 15. januar 2008 17 år Fløy denne turen/approachen med active sky for noen uker siden da det blåste storm og det var tett snøkov. Eneste jeg kan si at det er litt av en utfordring, men verdt hvert eneste minutt i spenning når hjula treffer asfalten. Jeg fløy den approachen som starter med passering av SKG VOR...: http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENSK/EN_AD_2_ENSK_5-1_en.pdf Altså fra BDO over SKG, track R-046 fra SKG ut til DME 8, en god høyresving for så å følge LOC mot rwy.
Skrevet 15. januar 2008 17 år Forfatter Da jeg fløy denne på FS en gang i 2003 tok jeg av fra SKG og fløy nærmest som om jeg hadde foretatt en missed approach og endte opp på KG.' Glemte noe vesentlig ja og da er det bra at folk sier ifra slik at "ting går seg til" til neste gang! Foreslår at folk får legge ut forslag når de selv har gjennomført.
Skrevet 15. januar 2008 17 år Dette synest jeg er ett flott tiltak. Med korrigeringer og forslag som Arild og Torstein nevner så vil jeg tro dette kan bli positive greier.
Skrevet 16. januar 2008 17 år Hva med River Visual Approach i Washington? http://www.myairplane.com/databases/approach/pdfs/00443RIVER_VIS19.PDF
Skrevet 16. januar 2008 17 år Forfatter Skulle vel ikke være mye til instrument-utfordring men hvorfor ikke
Skrevet 17. januar 2008 17 år Sant nok, men hvorfor ukens utfordring? Kan vi ikke bare ramse opp approacher vi liker selv?
Skrevet 17. januar 2008 17 år Forfatter Jeg antar det blir lettere å holde styr på disse utfordringene om de kan ligge i hver sin tråd og ikke komme i hytt og pine i samme tråd. Andre meninger her? Det er ikke ment som en utfordring (ala. Missions i FSX) men som en "øvelse" og målet er vel øking i nivået på instrumentflyging.
Skrevet 17. januar 2008 17 år Kom til å tenke på en tur jeg laget for endel år tilbake. Den ligger fortsatt her på flightsim, men kartene må lastes ned på nytt. litt justeringer på track er det sikkert også, men kan fint brukes ennå. http://www.flightsim.no/artikler/sk2303.html Faktisk straks 10 år siden den ble postet
Skrevet 17. januar 2008 17 år Da var den gjennomført for min del. Andre? Har nå gjennomført denne. Jeg slet men kom meg til slutt velberget ned. :blush:
Skrevet 18. januar 2008 17 år Forfatter Etter å ha passert SKG og flydd outbound gikk jeg igjennom høyden (3200) og var helt nede på 3000ft før jeg så det På tide å se på approach'en to ganger før man begynner den og ikke lese uderveis?
Skrevet 18. januar 2008 17 år Har fløyet approachen til SKG ett par ganger til nå under samme forhold med Beechcraft A36 Bonanza. Må konsentrere meg men svetter mindre. :grin:
Skrevet 18. januar 2008 17 år Husker jeg har slitt med informasjonene i FSX om denne flyplassen tidligere. Stiller in nav 1 på LOC til RW27 (109.5) der er headingen i FSX oppgitt å være 238!! Finner ut i AIP at den egentlig er 271.42. uansett får jeg ingen reaksjon når jeg burde krysset localiser. ??
Skrevet 18. januar 2008 17 år Det er fordi den LLZ app til bane 27 på ENSK er 30 grader offset og dermed skal headingen stilles til 237 grader.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.