Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meget synd, men ikke uventet, ser at journalist norge er i sjokk...? Vet ikke om situasjonen i Afganistan har forandret seg mye på de siste 24 timer, men sist jeg sjekket var det vel krig der nede.

Dette er nok et eksempel på at det er vanskelig å sette seg inn i en situasjon med mindre man står midt oppe i den.

Alle snakker om at det er sikkert ikke så farlig i Afganistan uten å tenke nermere over at det er krig og mennesker blir drept hver eneste dag der nede..

Mine tanker går til familie og venner av den drepte.

Skrevet

Slikt er trasig. Men når ein vel å reise ned til eit område kor det er krig, så godtar ein faren og konsekvensane av eit eventuellt angrep. Om ein reiser ned med innstillinga at det "ikkje er så farleg" så har ein misforstått. Krig er farleg. Folk vert drepne i krig. Og for dei som ikkje har fått det med seg enno. Det er ikkje berre soldatar som vert drepne. Men også sivile, det vere seg både bønder, røde kors folk og journalistar. Så at me har missta ein journalist på "krigsoppdrag" overraska meg ikkje det minste.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...