Skrevet 13. januar 2008 17 år Her er en liten dokumentar som får garantert mange til å tenke. OSB! Filmen er over 1 time lang http://www.dnof.no/index.php?option=com_content&task=view&id=198 Og for noen som skal henge seg oppi siden videoen er puplisert så sjekk her: http://video.google.com/videoplay?docid=7299668110171032533&q=The+Great+Global+Warming+Swindle&total=113&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Skrevet 13. januar 2008 17 år Og på den samme sida finner du en tekst som påstår at Arbeiderpartiet og Hitlers Nazi-parti egentlig sto for det samme. Ikke akkurat det mest troverdige jeg har vært borti.
Skrevet 13. januar 2008 17 år Forfatter Filen er fra Google Video, så tenk først før du kommer med teite komentarer.
Skrevet 13. januar 2008 17 år Filen er fra Google Video' date=' så tenk først før du kommer med teite komentarer. [/quote'] Magnus Wiik sier bare meningen sin, og den skal du GODTA som hans mening uten å kalle det han skriver som en fjortiss(ser at det er endret) eller teite kommentarer. Ps. Snackbaren er et riktigere sted.
Skrevet 13. januar 2008 17 år Forfatter Enig, men min reaksjon var like teit som hans komentar, case closed. Så se filmen og kom med meninger om den, ikke hvor den ligger. Oki?
Skrevet 13. januar 2008 17 år Med forbehold i at jeg faktisk ikke har sjekket ut linkene: Nok en konspirasjonsteori?
Skrevet 14. januar 2008 17 år Forfatter Nei, fkatisk ikke, det er interview med div. forskere som forsker på klima, være osv.. som forteller hva de har kommet fram osv... Mye bra informasjon, som kan lett sjekkes ut om det stemmer eller ikke (så lenge man ikke ser etter på VG.no hehe)... Absulutt vært å se.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Hvem som legger ut noe betyr en hel del. Når noen som mener at Arbeiderpartiets politikk er å likestille med nazisme, tar noe for god fisk, og legger det ut fra sin side, er det grunn til å være skeptisk til det. Etter min mening.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Klimaendringene i nyere tid overgår de naturlige variasjonene man tidligere har funnet svar på i isprøver o.l. At noen forskere velger å bestride at det foregår menneskeskapte klimaendringer tar jeg egentlig med en klype salt. Tenk hvilke økonomiske krefter som helst vil se at vi kun øker forbruket vårt, og kjører enda mer bensindrevne biler. Her finner man jo lobbyistene i oljenæringen og andre industrier. Det blir som når forskerne til tobakksindustrien i sin tid nektet for at det fantes en sammenheng mellom tobakk og lungekreft.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Klimaendringene i nyere tid overgår de naturlige variasjonene man tidligere har funnet svar på i isprøver o.l.At noen forskere velger å bestride at det foregår menneskeskapte klimaendringer tar jeg egentlig med en klype salt. Tenk hvilke økonomiske krefter som helst vil se at vi kun øker forbruket vårt' date=' og kjører enda mer bensindrevne biler. Her finner man jo lobbyistene i oljenæringen og andre industrier. Det blir som når forskerne til tobakksindustrien i sin tid nektet for at det fantes en sammenheng mellom tobakk og lungekreft. [/quote'] Man kan også snu litt på flisa. I det siste har klima blitt veldig mye omtalt i media, og det er kommet mange nye tiltak. De fleste tiltakene som er kommet er i avgifter på drivstoff, fly osv. Jeg kan nevne ganske mange tiltak som er miljøvenlige uten at det koster en krone. Så vidt jeg vet, er det ikke kommet mange "gratis" tiltak. For noen år siden var helse og slanking veldig i skuddet. Det var plutselig veldig viktig og spise de rette tingene, og gå på dyre treningssenter. Å leve et sundt og "riktig" liv var dyrt, og bak alt dette satt det noen og tjente penger som gress. Missforstå meg riktig, jeg prøver ikke å bagatellisere miljøet og miljøproblemene, jeg bare har en viss skepsis når det er så mye økonomi inne i bildet. Jeg vil nemlig ikke betale et rødt øre til noen som prøver og gjøre seg rike på miljøet.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Så det du sier er at du ignorer enhver som prøver å fortelle at klimaendringer er faktiske, slik at du ikke personlig blir skadelidende økonomisk? Du er rett og slett ikke villig til å gjøre din del av jobben, hvis den da er reell? Jeg vil gjerne at de som og ser filmen over, ser denne debatt og granskingen av både filmskaperen fra Channel 4, og forskerne han har med i filmen. Der er det intervju med forskerne sitert i filmen som mener de er feilsitert. Filmen finnes jo ikke vitenskapelig i det hele tatt, og den er ikke særlig saklig heller. Filmen er kun enveis meningsytring, og ikke noen vitenskapelig debatt. Under følger en mer saklig debatt om filmen og klimaendringer. Global Warming Swindle Debate pt.0 http://www.youtube.com/watch?v=ZYlbvJEZA_4 pt.1 pt.2 pt.3 pt.4 pt.5 pt.6 pt.7 pt.8
Skrevet 14. januar 2008 17 år Jeg vil nemlig ikke betale et rødt øre til noen som prøver og gjøre seg rike på miljøet. Merkelig uttalelse. Du er kanskje ikke klar over at DU idag betaler ENORME summer til folk som gjør seg rike på å forrurense? :cry: M
Skrevet 14. januar 2008 17 år Ja, det var kanskje litt teit og si det på den måten, så jeg trekker den uttalelsen tilbake. Så for og svare Andreas. Hvor sier jeg at jeg ikke er villig til og ta min del av jobben? Jeg sier bare at jeg er skeptisk. Jeg synes jeg har rett til og være skeptisk, å spør "hvor og hva går pengene mine til?" Jeg tar gladelig min del av jobben for å gjøre det beste for miljøet. Jeg har eksempelvis aldri klaget på avgiftene på bensin, men jeg mener jeg bør få noe igjen for det (f.eks. bedre veier, eller en friskere klode). En av grunnene til at jeg blir litt skeptisk er som jeg prøvde og forklare i mitt siste innlegg at man kan gjøre utrolig mye uten at det koster så mye. Når jeg har mulighet til det, så kjører jeg med andre, eller lar andre sitte på med meg til jobb. På den måten sparer vi miljøet, og sparer en slant også. Det må da være myr bedre en og kjøre tre biler til jobb, for og så betale penger for at du foruenser, når allerede skaden er gjort? Men som sagt, jeg ignorere ingen ting. Jeg tar det heller med meg når jeg hele tiden gjør nye vurderinger på hva jeg tror på, og hva jeg kan gjøre for og få en best mulig verden for meg, og for de som kommer etter meg.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Forfatter Si meg dere, har all den CO2 propagandan i media påvirket deres mening om hvilken bil dere skal kjøpe, om dere skal fly fra Oslo til Bergen eller ta toget, at dere skal kjøpe klima kvotter når dere er ute og flyr eller tar båt? Jeg tror neppe det er mange.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Hvilken propaganda er det du snakker om? Kan du dokumentere hva som er propaganda? Alle bør vel være såpass oppegående at de bidrar til et bedre miljø når de har muligheten. Det er vel ikke å være påvirket av "propaganda" når man resirkulerer, reiser med tog eller kjøper en miljøvennlig bil istedet for en amerikansk "tanks". Jeg mener det handler om å ha et visst ansvar for samfunnet man lever i. Alle har vel et ansvar at vi tar vare på miljøet der vi bor.
Skrevet 14. januar 2008 17 år Martin Adam, Klart at det er en mikroskopisk sjanse for at 99% av verdens ledende forskere tar feil... . Dette handler om statistikk og fakta og tolkningen av dem. Nedenfor er en liste over noen av "idiotene" som har bidratt til FN's klimarapport. Anbefaler at du leser den NØYE og deretter lister de forskerne som støtter andre teorier. M
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.