Gå til innhold

Staff trenger jeg å si mere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang har Advokat Staff kommet med upassende kommentarer i forbindelse med en sak hvor han er forsvarer for en klient som tilsynelatende har gjort noe de fleste av oss mener er helt sosialt upassende. tenker på hans uttalelser i forbindelse med Lommemannens arrestasjon, hva mener dere om Staff?

PS! i hans egen biografi sier han, at han som 12 åring haddde sex med en eldre mann, og at han ikke syntes det var noe galt med det.

Vennligst hold diskusjonen til Staff og ikke la denne tråden gå over til å diskutere Lommemannen

Skrevet

Jeg tor Staff mangler noe på det følelsesmessige plan.

Det er to ting han sier:

-At han som er tatt (uansett om det er lommemannen eller en annen mistenkt i andre saker) så er de også mennesker. Og det har han jo rett i.

-Det andre han sier som jeg har meget store problemer med er at han mener at sexuelle overgrep ikke er overgrep om det ikke er blod, kniver og vold med i bilde. Dette har han ikke sagt slik, men etter det å dømme som han sier i diverse saker så oppfatter jeg det slik.

Og når han klarer å fremstille ofrene som om de er synderne, eller at det gjerningsmannen gjorde ikke er noe problem, ja da mener jeg at vi har et problem. At han i det hele tatt for lov til å jobbe innen retsvesenet med den holdningen er meg uforstående.

Jeg kjenner personlig ei jente som ble missbrukt av sin stefar dette skjedde da hun var under 12 år og det varte i et par år. Da det endelig kom til sak, så hadde han Staff som forsvarer og han klarte å fremstille offeret som en Lolita som bevist hadde ynded seg og bydd seg frem for han!!!!

En hver som kjenner barn vet at de elsker å opptre og vise seg frem, og de hermer etter alt de ser rundt seg på TV og filmer og blader osv. Det er den voksne personen som sitter med alt ansvar. Uansett hvordan man vrenger å vrir på det så er det ingen barn som ønsker sex med foreldre, søsken eller villt fremmede de møter ute i det offentlige rom. Denne tanken er vi alle opplært til å akseptere at voksne ikke har sex med barn, uansett om de er fremmede, dine egne eller andres via idrettslag eller naboer, eller unge gutter i Thailand/Africa osv.

Jeg har intet til overs for Staff, og hver gang han sier noe så blir jeg deppa. Håper han snart forsvinner ut (pensjonerer seg)

Jeg tror nok at en del av foreldrene til offrene kommer til å uttrykke sin harme over hva han sier.

Skrevet
Det verste med Staff' date=' er at han bagatelliserer det lommemannen har gjort. Og så sier Staff at "offrene" ikke tar skade av dette... Fyren er jo komplett idiot, som kan si noe sånt. [/quote']

Men så er jo han forsvarsadvokat. Og du skal ikke se bort ifra at tullingen blir lommemannens advokat...

Skrevet

Staff er allrede forsvarer for mannen som er mistenkt å være "lommemannen" Jan-Reidar.

Syns Staff allrede har sagt alt for mye i denne saken ja. Det er tydelig at dette engasjerer sterkt og dette har han sterke personlige meninger om. Men når han ikke klarer å skille dette bedre og mer proffesjonelt enn at resultatet er at hans uttalser og meninger om dette generelt snart helt dominerer hele mediabildet, er dette uheldig for og blir helt feil ift. selve saken.

Jeg vil bli svært overrasket om ikke Staff også snart selv innser det og mannen fra Bergen får utnevnt en ny advokat..

Skrevet

Støtter ihvertfall Oslo ordførerens forslag om å anmelde Staff for hans uttalelser, hvis det går an å anmelde noen for slikt.

Staff`s uttalelser er helt avskyelige og moralsk fullstendig forkastelige. Det hjelper ikke at det er en "forsvarers uttalelser". Forsvar kan Staff drive med i retten. I det offentlige rom så bør Staff som advokat og "høyt aktet borger", spille på lag med samfunnet og de lover og regler som gjelder.

Å kverulere på sexuell lavalder og utnytting av barn/mindreårige er helt avskyelig.

På tide å få på han den hvite trøya med knute på armene kanskje?

:sick:

Skrevet

Huff dette ender opp i et sirkusshow uten like. Hvis Staff mener at samfunnet har en uforståelig angst for det seksuelle, så er det hans mening. Han er forsvarsadvokaten og dette er både hans personlig mening og slik han kommer til å legge opp saken i retten. Ofrene for lommemannen har ingenting med dette å gjøre, vi stiller ikke folk i retten sånn at folk skal få hevn.

Dette at VG så går å spør foreldrene til barna hva de føler om Staff sine uttalser, som de selvfølgelig kommer til å være imot for barna deres er jo ofrene, er bare en del av mediasirkuset.

Så plukker Oslo Ordføreren også opp saken for å få litt PR og stille seg i et godt lys, selv om han har absolutt ingenting med Lommemannen å gjøre.

Jeg er ikke enig med Staff sin vurdering av hvor farlig det er å utføre seksuelle overgrip mot noen, men han har da rett til å uttrykke dem og spesielt nå som han har en profesjonell grunn til å uttrykke dem.

Det burde jo heller ikke være noen overraskelse for folk at Staff føler slik med tanke på at han selv i ung alder hadde seksuelle problemer.

Skrevet
Staff er allrede forsvarer for mannen som er mistenkt å være "lommemannen" Jan-Reidar.

Han er det ja. Hva sa jeg, hehe. Nei, send lommemannen i fengsel der han hører hjemme. Staff tror jeg har blitt så gammel nå at han har fått en liten skrue løs, enkelt og greit :)

Skrevet

Prøv å husk at Advokater er et talerør for sine klienter da.

Hvis klienten mener at dette ikke er alvorlig så vil også advokaten si dette.

(Selv om kommentaren til Staff var noe uheldig synes jeg)

Nå har ikke jeg sett denne saken der han sier dette, men hvis Staff sier at "JEG MENER" og virkeig mener seg selv og ikke sin klient, så er det jo litt tragisk.

Men husk: Han er forsvarsadvokat og prøver bare å gjøre sin jobb.

Er vel ingen som juger mere enn en advokat uansett. (Bortsett ifra bruktbilselgere kanskje).

Men jeg er enig med dere alle at kommentaren hans var noe uheldig ja.

Men han får ha sine egne meninger, så skal jeg ha mine. :)

Skrevet

Når de forteller noe annet enn sannheten i en rett for å skåne sin klient Hans.

Venninna mi er utdannet jurist, så jeg får da med meg litt her og der.

Greit de er et talerør, men å direkte komme med løgn i en rett synes jeg er forkastelig.

Skrevet

Jeg forstår fremdeles ikke. Er det slik at en advokat lyver om rettslige grunnlag? Lyver om lovbestemmelser?

For det som er faktum, er at advokater kun helt unntaksvis avlegger forklaring i retten. Det er kun tiltalte, fornærmede og vitner som avlegger forklaring - og det er disse som stort sett lyver. Altså ser jeg ikke helt i hvilke situasjoner en advokat kan fremsette løgner.

Men dette har du helt sikker et enormt empirisk grunnlag for å hevde, jf. det du sier om at du får med deg «litt her og der». Likevel venter jeg spent på din videre bevisføring. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...