Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik jeg gjør det er at jeg først legger et bilde av det jeg skal lage ”ved siden av”, dette gjør du ved at du enkelt og greit ”drar et bilde inn i sketchup”. På denne måten har jeg ”en mal” som jeg følger.

1.jpg

Det du gjør når du skal legge på texturer;

1.Du trykker på malingsbøtten på verktøylinjen.

2.Trykker på edit.

3.Og deretter på mappeikonet. Du vil da få opp et nytt vindu hvor du velger hvilket bilde du vil bruke som texture.

4.Her justerer du størrelsen på bildet slik at det passer til modellen din.

2.jpg

Den siste finjusteringen gjøres ved å:

1. Høyreklikke på texturen som du har ”festet” til en flate.

2. Og deretter trykke på "position" for å justere posisjonen til bildet.

3.jpg

Håper dette hjelper litt :)

Skrevet

Hei, kanskje litt sent svar, men.. Det du gjør når du skal lage omrisset er at du bruker de fire verktøyene som jeg har markert på bildet under, blyanten bruker du til å tegne rette streker, firkanten til å lage firkanter, sirkelen til å lage sirkler og buen til å lage buer. Det går også ann å tegne andre "former" slik som f.eks. frihånd, dette gjør du ved å trykke på "draw" på menylinjen.

4.jpg

Skrevet

Nå er jeg kanskje pirkete igjen. :P Men det er da fremdeles ikke noe nytt eller futuristisk over det designet som dere nå begynner å jobbe over. Ligner på en helt vanlig SE. Til og med joysticken skirker jo SE!

SE har en mobil nå med touch helt nederst på skjermen. Ganske fin mobil - bare liker ikke at det er touch HELT NEDERST... man bør enten kjøre full rulle, eller drite i touch, spør du meg..

Skrevet

mads hjemmen´s första förslag:

K600i

mads hjemmen´s andra förslag:

Ok, ny design, men jag försökte ändå komma på om det var Nokia (ring / lägg på knapparna) eller SE (joysticken). Alltså ,ingen jätte NY revulotionerande design.

Johan Luiggi:

Iphone

Jo Erlend Sund:

Motorola RAZR + Samsung I780 / PalmOne / Imate osv....

Nå er jeg kanskje pirkete igjen. :P Men det er da fremdeles ikke noe nytt eller futuristisk over det designet som dere nå begynner å jobbe over.

Håller med dig här, men vill samtidigt poängtera till de som har testat att göra en design att det inte är dåliga försök !!

Det är nog bara det att komma upp med en helt ny, futuristisk design som inte liknar på någon av de miljoner? olika mobiler som finns idag... måste vara _omöjligt_ !

Skrevet

Rart hvordan noen bare kan sitte å klage over at mobiler ligner på hverandre(ja,den med K600i er grei,men funderer til resten)

Håper virkelig ikke folk her forventer at en skolelev faktisk skal kunne lage en mobiltelefon som har et helt nytt futuristisk design?

Stjeler et sitat som ofte brukes her inne:

Ta'ere ei bolle folkens!

Skrevet
mads hjemmen´s första förslag:

K600i

mads hjemmen´s andra förslag:

Ok' date=' ny design, men jag försökte ändå komma på om det var Nokia (ring / lägg på knapparna) eller SE (joysticken). [b']Alltså [/b],ingen jätte NY revulotionerande design.

Johan Luiggi:

Iphone

Jo Erlend Sund:

Motorola RAZR + Samsung I780 / PalmOne / Imate osv....

Nå er jeg kanskje pirkete igjen. :P Men det er da fremdeles ikke noe nytt eller futuristisk over det designet som dere nå begynner å jobbe over.

Håller med dig här' date=' men vill samtidigt poängtera till de som har testat att göra en design att det inte är dåliga försök !!

Det är nog bara det att komma upp med en helt ny, futuristisk design som inte liknar på någon av de miljoner? olika mobiler som finns idag... måste vara _omöjligt_ ! [/quote']

Det er faktisk ikke så lett å designe mobil som det ser ut som :/. Kan ikke dere som ikke er fornøyd med min "futuristiske" mobilen, prøve seg....så kan vi se hvordan det skal gjøres? :grin: Ikke ta det som en spydig kommentar, men blir bare litt oppgitt, da jeg kommer med ny design, og det bare blir sett på som negativt :crazy:

Skrevet

Håper virkelig ikke folk her forventer at en skolelev faktisk skal kunne lage en mobiltelefon som har et helt nytt futuristisk design?

Tydligen räknar ju skolan / läraren med att dom ska klara det.

Ta'ere ei bolle folkens!

Ta en bulle själv du ;)

Det er faktisk ikke så lett å designe mobil som det ser ut som :/. Kan ikke dere som ikke er fornøyd med min "futuristiske" mobilen' date=' prøve seg....så kan vi se hvordan det skal gjøres? [/quote']

Jag citerar mig själv.

Håller med dig här' date=' men vill samtidigt poängtera till de som har testat att göra en design att det inte är dåliga försök !!

Det är nog bara det att komma upp med en helt ny, futuristisk design som inte liknar på någon av de miljoner? olika mobiler som finns idag... måste vara _omöjligt_ ! [/quote']

Skrevet

Læreren som ga oppgaven forventer jo tydeligvis det...

Dårlig gjort av læreren! Eller kanskje har hun så høye tanker om resultatet av sine pedagogiske evner, at det å matche, eller i det minste å klare å nærme seg noe tilsvarende det konsern i multimilliardklassen med tusenvis av ansatte gjør er den største selvfølge å forvente seg at skoleelever skal få til..

Skrevet

Japan er et rimelig futuristisk land i forhold til oss her i vest ja, de ligger en del år foran oss når det gjeder teknologi. Husker da iPhone skulle lanseres, og japanerene bare lo av den, fordi den var utdatert og nærmest ubrukelig etter japanske standarder.

Skrevet
Japan er et rimelig futuristisk land i forhold til oss her i vest ja' date=' de ligger en del år foran oss når det gjeder teknologi. Husker da iPhone skulle lanseres, og japanerene bare lo av den, fordi den var utdatert og nærmest ubrukelig etter japanske standarder. [/quote']

SYnes det er litt rart att Japan og mange asiatiske land er foran oss i teknologien. Vi har jo MASSE penger vi kan bruke :grin:

Skrevet

Ja, det er det dummeste som finns. NOrge har mer penger en de fleste land i verden, men regjeringen mener vi skal bruke det på neste genrasjon. JEG er neste genrasjon, kan jeg da ta ut MASSE penger? :grin: Tenkt deg da hvis neste regjering sider det samme, da råtner penga og om 100 år er vi et U-land Deluxe

Skrevet
Japan er et rimelig futuristisk land i forhold til oss her i vest ja' date=' de ligger en del år foran oss når det gjeder teknologi. Husker da iPhone skulle lanseres, og japanerene bare lo av den, fordi den var utdatert og nærmest ubrukelig etter japanske standarder. [/quote']

SYnes det er litt rart att Japan og mange asiatiske land er foran oss i teknologien. Vi har jo MASSE penger vi kan bruke :grin:

Ja, og det har de også...penger de faktisk bruker på å vidreutvikle teknologien, Japan bruker årlig 130 milliarder dollar på forskning og utvikling av teknologi. Vil du se hvordan fremtiden blir, se på Japan.

Skrevet
Ja' date=' det er det dummeste som finns. NOrge har mer penger en de fleste land i verden, men regjeringen mener vi skal bruke det på neste genrasjon. JEG er neste genrasjon, kan jeg da ta ut MASSE penger? :grin: Tenkt deg da hvis neste regjering sider det samme, da råtner penga og om 100 år er vi et U-land Deluxe [/quote']

Regjeringen mener ikke vi skal bruke penger på neste generasjon, men på de neste generasjonene. Hva tror du ville skjedd hvis vi plutselig skulle begynne å fråtse mer enn aldri før fra oljepengene våre for eksempel? Hva med de eldre som i maaange år framover skal få statsfinansiert pensjon, et utall trygder osv... ? ;)

Skrevet

Jeg mente aldri at vi skulle sylte pengene, for all del!

Det jeg ville få fram var bare at det ikke ville være lurt å strø ut oljepenger i både øst og vest (innenfor Norges grenser, vel og merke), tenke at det går bra uansett... For det ville være ganske naivt, for å si det mildt. ;)

Det handler om å tenke konsekvenser, og å tenke langsiktig. Men jeg er selvfølgelig enig med deg at vi bør bruke penger på utvikling innad i Norge, som for eksempel et bedre helsetilbud for eldre, bedre kvalitet i norsk skole (noe som tydeligvis trengs, etter en eller flere europeiske undersøkelser hvorav Norges resultater var ganske labre), forskning og teknologi, bedre infrastruktur (noe som ikke alltid er like lett i et land som Norge) etc. Det er mye å bruke pengene på, for å si det sånn :)

Back to topic: Det SketchUp programmet var veldig artig, har blitt litt hekta nå. :grin: Her kan man virkelig være kreative, og ikke var det spesielt vanskelig heller.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...