Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag stod jeg parkert ved gate 23 i min B735 fra VCA, mens jeg ventet på boarding. Man hadde - som alltid - RealWeather på, og været var upåklagelig. Men plutselig, mens jeg fyllte glasset med brus, hørte jeg en metallisk stemme mase: "Don't sink!" - "Don't sink!"

Jeg kikket opp, og så flyet hoppe og sprette baklengs ut fra gaten! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Sjekket QNH, og at motorer var av... og klikket litt rundt, men ingenting galt var å spore. Så sluttet det like plustelig som det kom.. og da stod jeg ca. 30-40 virtuelle meter fra gaten.

Noen andre som har opplevd at et parkert fly plutselig begynner å oppføre seg som en kenguru i revers?

Skrevet

Ja jeg hadde det problemet i FS98, vet ikke om det er den du bruker.

Jeg fjernet realweather og brukte kun basic weather, da forsvant problemet...så det er her et sted den bug'en ligger. Ingen som har funnet ut hvorfor dette skjer tror jeg, har vært mye om dette i andre forum.

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

litt off-topic, men.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

er det ikke en måte å "velge" hvor mange passasjerer/cargo du skal ha med på flighten? eller var det i fly?

Off-topic svar [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] :

For mine flights får jeg "tildelt" antall passasjerer fra http://www.virtualcoastair.com/" TARGET=_blank>Virtual Coast Air

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Skrevet

Har selv opplevd at MD80 og MD90 versjoner har tatt timer i ballett. Så fort jeg løser opp park bremsene begynner de å danse, har faktisk opplevd at et SAS MD90 engang foretok en 180 graders piruett på "bakhjula". [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Flemming Skogen:

Har selv opplevd at MD80 og MD90 versjoner har tatt timer i ballett. Så fort jeg løser opp park bremsene begynner de å danse, har faktisk opplevd at et SAS MD90 engang foretok en 180 graders piruett på "bakhjula". [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Weight and balance i air fila er stikkordet her. Dårlig air fil eller aircraft.cfg som overstyrer air fila med weight and balance data som er riv ruskende gal. Mange lager fine fly å se på og slurver med det viktigste, FDE (airfila).

Vær mere kresen. Selv har jeg bare 9 fly installert i min fs2000 (uten om de default flyene som MÅ være der). De 9 flyene er de eneste jeg finner som er bra både visuelt OG FDE messig.

Jan Roar Rød

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

simen: er det noen mulighet for å stille det i fs?

Jeg bruker FS98, og det eneste man kan gjøre for å påvirke flyets vekt er vel å velge mengde drivstoff...

Forøvrig har jeg altfor mange fly installert.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] men bruker bare noen få, og kunne sikkert slettet en hel haug av dem.

Men jeg har gitt opp å finne fly som både ser godt ut og flyr godt. Går heller for best mulig panel (takk til OMR). For realismens skyld; hvor mye ser man egentlig av flyet sitt når man er oppe i luften? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...