Bjørn Helset Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hei. Takk for at jeg fikk bli medlem her.. Lover å være snill gutt og prøve å bidra til gode diskusjoner. Men dere er herved advart: jeg er fersk i flyfaget. Jeg har to ting på hjertet i dag: 1. Blir tilstadighet kastet ut av Multiplayer etter et par sek. Er dette et generelt problem med serveren til MS eller er det noe jeg bør gjøre med min tilkobling, brannmur eller lignende? 2. Før FSX var jeg flittig bruker av FS-98. Jeg savner de røde lysene rudt flyplassene (husker ikke hva de het) i FSX. Er dette noe som blir jobbet med og som kan kjøpes eller lastes ned? Ellers.. Flyr mye IFR fra Vigra, så om det skulle være noen møringer i forumet, ønsker jeg at dere tar kontakt så vi kanskje kunne samles for å utveksle erfaringer og kunnskaper. Takker :-) Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Velkommen til forumet. Når det gjelder MP serever fsx så¨tror jeg det er en god start om du forteller litt om du benytter router, hvilken type, og om du har noe internett security software utover windows firewall....Det du beskriver lingner jo egentlig på utabilitet i linje, ikke nødvendigvis hos deg, men underveis...men kan også være et port problem, dvs det mangler en port, eller at det er software som blokerer når man oppdager at det er komunikasjon på en port.... Har du noen kompiser som kan hoste en lokal mp, dvs uten om game spy i norge og det funker der, ja da er det mest sansynelig ikke hos deg...om du legger til meg eller noen andre til msn, så hjelper vi deg mere en gjerne....skriv litt mere, så skal vi guide deg...velkommen skal du være...:-) msn geir-ove@finstad.biz Siter
Anders A. Steinnes Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Hei Bjørn! Har samme problem som deg med at det ofte er problemer med gamespy. Detter ut. Har også prøvd å sette opp ein statisk server, men også denne detter ut etter ein stund. Ellers så ville eg berre seie at eg er frå Ørsta, og flyr mykje i dette området. Sjå etter nickname Steinnes, så kan vi flyge i lag. Er stort sett ikkje å sjå før etter kl 21.00 om kveldane. Flyr mykje saman med ein svenske som heiter BOZZE, som har serveren ANDA. Velkomen til forumet, og velkomen til å fly på gamespy. Anders Siter
Bjørn Helset Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar.. Jeg har testet med FS HostClient 1.1 og dette funker utrolig mye bedre. Helt stabilt. Eneste problemet her er at jeg trenger en ekstra skjerm (eller tre) for å ha åpent chatrom og slikt. Siter
Bjørn Helset Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal se etter dere på Gamespy. Lurer på om vi skulle satt opp noen faste flyins eller adventure. Er det forresten noen som skal svare på mitt spm. nr 2? Hvor er det blitt av de røde lysene i terrenget rundt flyplassene? Finnes de for FSX? Siter
Bjørn Helset Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Ellers.. Jeg ser hvilket fly du lener deg mot på bildet ditt. Har vært på tur med den maskinen for noen år tilbake.. Siter
Bjørn Helset Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Ser ut til at problemet løste seg med å skifte ut portene som FSX har satt opp automatisk.. Nå er klarer jeg ihvertfal å logge inn og ut av server uten problemer.. Vi får se.. :-) Takker! Siter
Anders A. Steinnes Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 Hvilke porter er det du har opna da? I staden for 6112 og 6122? Siter
Tron Kittelsen Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har problemer med chat når jeg er inne på multiplayer med fsx, alt fungerer bra men ikke chatten, har tatt noen turer på fs sin server og om jeg forsøker og få fram chatvinduet så minimerer fsx seg og jeg får det ikke opp igjen. Noen som har noe tips ? Siter
Aslak Iversen Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg kan ikke logge på Gamespy uten å disable brannmuren. Jeg kan ikke finne Gamespy for å legge den inn under programmer som brannmuren skal slippe igjennom. Uansett er det vel FSX som skal stå på lista over programmer som skal slippes igjennom (og det gjør den), men det funker altså ikke. Er det noen som har en løsning? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.