Fredrik Edvardsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Martin Adam: Det er heller det at det er fantastisk mye unødvendig jobb å lage et slik program, enn at det er vanskelig å gjøre det. Da man som sagt bare kan skru av problemet med et enkelt museklikk i FS. Hva serveren angår så syns jeg den skal være åpen for alle former for flyging, og ikke være altfor seriøs. Det var en annen tråd her for ikke så lenge siden hvor folk savnet den tiden hvor man bare kunne fly seg en tur sammen på serveren, uten å måtte faxe inn flight plan ei uke i forveien, og det er jeg helt enig i. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Så lenge de ønsker å benytte fs.no-serveren til sine felles-aktiviteter' date=' så er de også automatisk også forpliktet til å følge de uskrevne regler og de skrevne. Regler er under utarbeidelse og vil komme ut så raskt som mulig. Forslag kan sndes til meg å PM. Jeg vil ha medlemene med på utforming av de nye reglene for mp-serveren, slik at alle er med å bidra. [/quote']Så klart skal de følge reglene, men hvordan skal man avgjøre hva som er uskrevne regler? Jeg går derfor ut fra at du for å eliminere muligheten for slike misforståelser, inkluderer alle reglene man må følge når man flyr på serveren blandt dem du sier det jobbes med for øyeblikket. Mvh. Andreas Nysveen. Siter
Frode Skibrek Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Så lenge de ønsker å benytte fs.no-serveren til sine felles-aktiviteter' date=' så er de også automatisk også forpliktet til å følge de uskrevne regler og de skrevne. Regler er under utarbeidelse og vil komme ut så raskt som mulig. Forslag kan sndes til meg å PM. Jeg vil ha medlemene med på utforming av de nye reglene for mp-serveren, slik at alle er med å bidra. [/quote']Så klart skal de følge reglene, men hvordan skal man avgjøre hva som er uskrevne regler? Jeg går derfor ut fra at du for å eliminere muligheten for slike misforståelser, inkluderer alle reglene man må følge når man flyr på serveren blandt dem du sier det jobbes med for øyeblikket. Mvh. Andreas Nysveen. Som tidligere sagt i en tråd her, så tar jeg imot regel-forslag fra dere medlemmer.Free flight er selvfølgelig målet, men ikke ville vesten-tilstander Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Er det virkelig så farlig å bli truffet av andre fly på multiplayerserveren? Hvis man har deaktivert aircraft-collision skjer det ingenting uansett. Det er da mye lettere enn å ha administrering på serveren 24/7. Har noen av dere som bruker fspax prøvd dette? FSP - Turning off crash detection... - Go to this location: C:\\Program Files\\Microsoft Games\\Flight Simulator 9\\FsPassengers\\config - Open the file "more_option" (with notepad) - Scroll down to the line: "DisableForceCrashDetection =0;" Change the "0" to "1" and save. Hope this helps. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Man blir jo veldig irritert, selv om aircraft-collision er deaktivert både i fs og FSPax. Synes du det er greit å få et annet fly gjennom deg på serveren, selv om aircraft-collision er deaktivert :confused: Eller hadde du blitt irritert på den personen? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg ville nok ha sett på personen som gjorde det som en id|ot, men det er da ikke et problem for meg at folk vil virke såpass tilbakestående. Det ødelegger ikke noe for meg. Jeg har forøvrig aldri hatt noe problem med dette på serveren, og skjønner egentlig ikke hva folk klager over. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Som tidligere sagt i en tråd her' date=' så tar jeg imot regel-forslag fra dere medlemmer.Free flight er selvfølgelig målet, men ikke ville vesten-tilstander [/quote']Nettopp, det var derfor jeg antok at den av dere som gjør den jobben, vil skrive ned de uskrevne reglene dere vil at man skal forholde seg til, sammen med dem som du sier at nå er under utarbeiding. Dette for å gjøre det lettest mulig å vite hva man ikke skal gjøre på serveren. Så det var i grunn ikke et forslag, men noe jeg antok du nesten hadde tenkt på selv siden du sier man må forholde seg til dem. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Bare fordi DU ikke har hatt noe problem med det på serveren betyr ikke at andre IKKE har hatt det. Jeg syns folk har rett til å klage, hvis dem mener at enkelte oppfører seg heller dårlig på serveren. Mener du, siden du aldri har hatt noe problem med slike ting på serveren, så har ingen rett til å klage hvis de opplever noe slikt :confused: Siter
AMO Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Men jeg må bare spørre: Hva i all verden er poenget med å bruke tid, krefter og andre personers(Les: Dag Johansen) ressurser for å få bukt med det problemet, når det tar deg 30 sekunder å ordne det selv for din egen del? Spør du meg, er det nesten litt egoistisk tankegang, og som Fredrik og Erlend sier, det er rett og slett unødvendig. Kode sammen et program for å logge absolutt alt som skjer, hvor ligger nytteverdien? Etter at de to "vandalene" er blitt bannet, så fikser de seg en ny konto og fortsetter videre. Og gjør de ikke det, så har dere fjernet det minimale problemet, også er det ikke bruk for programmet lenger, som det er lagt ned massevis av timer i. Hvor er logikken? Hvorfor gjøre alt så utrolig unødvendig komplisert og tungt for ingenting? Hvorfor blåse opp et så lite problem, når hver enkelt kan løse problemet for sin egen del selv? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Mener du' date=' siden du aldri har hatt noe problem med slike ting på serveren, så har ingen rett til å klage hvis de opplever noe slikt :confused: [/quote']Nei, og det har jeg aldri sagt. Du må gjerne si din mening, men å forvente at Dag skal iverksette store tiltak på et så lite problem er meningsløst. Siter
Alexander Sletvold Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Skrevet 1. januar 2008 Ja, og det vila ha blitt veldig godt, og få rydda serveren for useriøse folk. (useriøst tenker jeg da på de som ska kjør inni andre og bare ødlege for andre) Nei jeg vill ikke ha sånn 1000000% vatsim eller noe i den duren, men grunnlege regler for oppførsel! Kan de egetlig vær så vanskelig? Siketer til dem som ødleger for andre. for eks ikke start på rwy, fly inn i andre. Sånn tenker jeg det. Oi ja godt nytt år til derre alle sammen Siter
Alexander Nilsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Nei' date=' og det har jeg aldri sagt. Du må gjerne si din mening, men å forvente at Dag skal iverksette store tiltak på et så lite problem er meningsløst.[/quote']Jeg syns man burde løse problemer så tidlig som mulig, uansett hvor lite problemet kan virke på overflaten. Husk at bare ca. 10% av volumet til et isfjell synes/ er på overflaten. Jeg har aldri sagt at jeg forventer at Dag skal iverksette store tiltak på et problem du anser som så lite. Frode kan få god dokumentasjon for hva som har skjedd på serveren ved å aktivere loggføring med IP-addresser og koordinat-loggføring med f.eks 5 sec intervall Siter
Stian Lingås Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Bare et lite spørsmål til dere FS.no MP patriotene. Hvorfor flyr dere på serveren? Skal du fly fra Værnes til Gardermoen så hvorfor gjøre det på MP serveren? Jeg har benyttet serveren kun et par ganger, da jeg og en annen skulle fly formasjon. Jeg har aldri i verden logget meg på serveren, hvis jeg skulle ha tatt meg en tur fra Værnes til Kreta, kun for å se de to flyene som flyr som noen berusede humler nede på Gardermoen. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Du syns faktisk det er et stort irritasjonsmoment om noen flyr igjennom deg, selv om det ikke fører til at du krasjer, og mener at folk burde bli bannet for det? Siter
Alexander Nilsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Det er et stort irritasjonsmoment for meg ja. Hvis det bare var et uhell, og at personen ikke var oppmerksom nok, burde han/hun bare få en advarsel. Men hvis det bare var for å lage bråk så mener jeg, ja, da burde han/hun ble bannet. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Hvordan kan det lage bråk? Om det hadde forårsaket at du krasjet, så skulle jeg forstått det, men jeg ser liksom ikke helt det store problemet om et annet fly flyr igjennom deg...og jeg syns ihvertfall ikke det er god nok grunn til å banne noen fra serveren. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Så du mener at det er helt greit at noen flyr igjennom deg, så lenge du ikke krasjer? Når en person flyr igjennom deg, så flyr jo også modellen gjennom deg. Hvis personen flyr gjennom, f.eks. cockpiten, og du liker å fly i VC, så kommer jo modellen fra det andre flyet foran panelet og vinduet slik at du ikke ser noe. Dette er nok kjapt over, men irriterende ikke sant? Hvis denne personen har laget bråk på serveren på andre måter før så syns jeg det er straff nok og banne personen. Jeg syns det er bedre å gi den personen det gjelder en hard konsenkvens, slik at personen kanskje lærer av hva han/hun har gjort, og ikke prøver å lage bråk neste gang. Isteden for en mild konsenkvens, slik han/hun tenker at "dette var morro, er det flere jeg kan fly igjennom?" Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Nei, jeg syns virkelig ikke det er irriterende...skulle jeg syntes det kunne jeg jo ikke spilt noe som helst online uten å bli irritert. Hva gjør det vel om du ikke ser panelet i et halvt sekund? Siter
Frode Skibrek Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Greit. Vi setter en strek for den diskusjonen , og vil heller ha forslag fra dere. Hva kan gjøres for å forbedre serveren og miljøet der? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Det at ingen sier noe er vel et tegn på at folk er fornøyde... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Virker som det bare er et par stykker som mener noe må gjøres, så det er ikke rart det ikke kommer mange forslag. Selv syns jeg det fungerer flott som det er.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.