Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, det er ikke noe som heter en fin tur på fs.no sin mp(multiplayer)Det går ikke mange minuter før en eller annen sopp kommer og flyr igjenom deg! Det slår aldrig feil at de skjer! Og dette begynner jeg og bli mektig lei av. Jeg veit om flere som gjør det! så for derre håper dere føler dere truffet!!!!!

Skrevet

Hei Alex. Jeg beklager at jeg ikke var inne på serveren da det skjedde ,slik at jeg kunne tatt tak i det med en gang. I ettertid er der vanskelig for meg å kunne ta en avgjørelse i en slik sak, iog med at detkun blir ord mot ord,uansett hvor godt du og jeg kjenner hverandre.

Jeg arbeider for tiden med å få ryddet opp og få litt struktur på fs.no-serveren. Selv om det skal være åpen for all slags flygning ,aksepteres det ikke at noen ødelegger for andre. Dersom slikt skjer, si ifra til meg på msn: frodeskibrek@hotmail.com eller send en mail merket fs.no-serveren. Vennlig hilsen FRode Skibrek

Skrevet

Blir jo ikke det da Frode. Vil anbefale deg og ha en standard regel; med mindre du har screenshot av hendelsen kan ingenting bevises, og da kan heller ikke noe gjøres. Som jeg sa til deg på MSN, det er slik det blir gjort på VATSIM og det er slik du burde gjøre det.

Til Aleks; Desverre så er det bare slik det er på MPen. Vil anbefale deg å prøve VATSIM eventuelt IVAO ;)

Skrevet

Jeg vil bare si en ting til PK Jensen: JEG kjører løpet. Ikke du. Du har INGEN innsigelsesrett på hvordan jeg skal styre serveren. Det er det kun dag som har. Jeg tar gjerne i mot synspunkter, men til syvende og sist, hvis ikke dag sier noe annet, er det opp til meg.Og som jeg også gjorde klart til deg på MSN, jeg ar meg ikke presse av deg bare pga at det ikke finnes bevis i en sak.Noe Den andre parten sikkert har oppdaget i den spesifikke saken vi diskuterte da.Da den saken i tilleg gjaldt at en fløy igjennom meg på serveren to ganger rett etter hverandre med en eller annen form for jagerfly, så er den saken ansett for oppe og avgjort av meg. Sperren for den andre parten blir opphevet på onsdag. Thats it. Slikt aksepteres ikke, og dersom ikke han aksepterer det, så kan han jo fly på VATSIM istedet , som du pleier å si ;)

Bevisbyrden legges IKKE på noen parter, da det vil si at man må sitte med fingeren på print screen-knappen konstant, og det er lite sansynlig at noen gidder. Dette er IKKE VATSIM, og hva de gjør der, er ikke min sak.

Skrevet

Det var forresten heller ikke noe sjokk at PK Jensen var først ute med svar på dette emnet, da han tidligere har forsøkt å påvirke mine avgjørelser i saker som omhandler Virtual Norwegian Airforce-piloter. Jepp, Per Kristian. Har tatt vare på loggen fra MSN-samtalen vår... :cool:

Skrevet

Helt enig med Kim Jørgen her Frode... Av det du skriver her, får jeg bare ett sterkere og sterke inntrykk av at du dikterer på servern og at ingen andre enn Dag har noen innflytelse på deg. Og at i saker hvor det er du som blir "truffet" lager du deg bare en egen menig og når du er lei av noen på serveren eller noe så uten å ta hensyn til hva som faktisk har skjedd eller spørre noen om noe som helst så bare gjør du som du vil og driter i alle andre. Slik at det du mener er det som liksom er sant. Det mener jeg blir helt feil av en Admin/moderator å gjøre.

Jeg mener enda at du ikke burde ha noe som helst ansvar noensteds, da du lar ting gå personlig inn på deg og kicker/banner de DU ikke liker. Et annet eksempel på at du ikke burde ha ansvar noensteds er Norpilots saken.

Og kan du venligst forklare meg hvorfor du nevner noe som helst om VNoAF? Hva de gjør på serveren her er opp til dem og har på ingen måte noe med VNoAF å gjøre.

Skrevet

Vil bare klargjøre en ting. Jeg har INGEN status som admin/Moderator. Det foreligger ingen offisiell anerkjennelse av meg som det. Kun en avtale Mellom meg og dag om at jeg skal rydde opp på serveren. En slags hired help, så å si. PK er også klar over at jeg har Dags ord på at jeg styrer serveren slik jeg ønsker innenfor rimelighetens grenser, noe Pk har sett skriftelig.Og ang Norpilots , så er det ett emne som er dødt og begravet.Jeg ønsker ikke å kommentere NP på noe som helst vis på fs.no-forumet.

Å hevde at jeg kicker /banner etter hvem jeg liker og ikke liker blir å trekke strikken langt,PK. Jeg er ikke partisk på den måten nei.Jeg vet om flere som er glad for at det endelig er noen som holder oppsyn med serveren, og derfor vil jeg gå så langt som å hevde at den motstanden jeg nå møter er iscenesatt av folk som kun er ute etter å ødelegge og herje vilt på serveren slik de selv måtte ønskeeller er sjalu. Kim Jørgen Brenna kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke kjenner ham, så jeg synes det er rart at han i det hele tatt kan uttale seg om hvorvidt jeg beveger meg på tynn is når han ikke engang vet hvordan dette presset har foregått.. Jeg vil nå heller påstå at PK er på tynn is som forsøker å presse meg til å styre serveren slik HAN ønsker. (Har som sagt amtalelogg som viser akkurat dette. Men jeg ønsker ikke mer diskusjon rundt dette emnet , og håper Dag kan stenge dette emnet så raskt som mulig.

En liten ting til. Jeg har IKKE tatt jobben for å bli populær, eller å virke viktig. KUN for å gjøre jobben jeg er satt til å gjøre.

Skrevet
Som jeg sa til deg på MSN' date=' det er slik det blir gjort på VATSIM og det er slik du burde gjøre det.

Til Aleks; Desverre så er det bare slik det er på MPen. Vil anbefale deg å prøve VATSIM eventuelt IVAO ;) [/quote']

Dette er en mening Per Kristian Jensen får ta på egen regning og ikke noe jeg ønsker å fremstille som FS.no`s holdning i slike saker. Alle er velkommen på serveren så lenge de oppfører seg pent.

Skrevet

Bevisbyrden legges IKKE på noen parter' date=' da det vil si at man må sitte med fingeren på print screen-knappen konstant, og det er lite sansynlig at noen gidder. Dette er IKKE VATSIM, og hva de gjør der, er ikke min sak. [/quote']

Enig med Frode i akkurat dette, tror du at noen gidder å sitte med fingern på print-screen knappen? når du har andre ting å tenke også?

Uansett så mener jeg dette er helt latterlig å gjøre så big deal ut av.

Dette emne burde legges ned, og de som har problemer med dette bør ta det opp med Dag!! pumktum!

Skrevet

Tåpelig sak å begynne å sutre for i det store og det hele, om det plager dere at folk flyr inn i dere, hvorfor ikke bare skru av "allow collisions with other aircraft"? Det er uansett en funksjon som er helt bedriten i FS, da det virker som hvert fly har en helt enorm "hit box".

Skrevet
Tåpelig sak å begynne å sutre for i det store og det hele' date=' om det plager dere at folk flyr inn i dere, hvorfor ikke bare skru av "allow collisions with other aircraft"? Det er uansett en funksjon som er helt bedriten i FS, da det virker som hvert fly har en helt enorm "hit box". [/quote']

Tenk litt, hva om de flyr med FsPassengers da? plutslig så flyr en annen pilot inn i deg? hva gjør du da?

Skrevet

Frode, det Per-Kristian sier. Er ren fakta! Det er det eneste beviset du faktisk kan ha på at noen vil ødelegge for andre. Men om du ikke er villig til å tilpasse ting etter som folk som faktisk flyr på den serveren vil ha det. Så er det jo bare for de som flyr der å gi FaEn i å fly der! Ganske enkelt er det :P

Skrevet
Tåpelig sak å begynne å sutre for i det store og det hele' date=' om det plager dere at folk flyr inn i dere, hvorfor ikke bare skru av "allow collisions with other aircraft"? Det er uansett en funksjon som er helt bedriten i FS, da det virker som hvert fly har en helt enorm "hit box". [/quote']

Tenk litt, hva om de flyr med FsPassengers da? plutslig så flyr en annen pilot inn i deg? hva gjør du da?

Vel, jeg har alltid "allow collisions with other aircraft" skrudd av, så jeg har ikke det problemet. Og jeg ser ikke helt hvorfor andre skulle ha det heller, hele kollisjonsdeteksjonen (når det gjelder kollisjon med andre fly) i FS er elendig (ihvertfall opp til FS9, FSX har jeg ikke prøvd nok til å uttale meg om ennå), så den er det bare å skru av. Syns det blir litt som om jeg skulle klaget på at det er lys i tastaturet mitt, når jeg lett kan slå det av med et enkelt tastetrykk.

Skrevet
Vil bare klargjøre en ting. Jeg har INGEN status som admin/Moderator. Det foreligger ingen offisiell anerkjennelse av meg som det. Kun en avtale Mellom meg og dag om at jeg skal rydde opp på serveren. En slags hired help' date=' så å si. PK er også klar over at jeg har Dags ord på at jeg styrer serveren slik jeg ønsker innenfor rimelighetens grenser, noe Pk har sett skriftelig.Og ang Norpilots , så er det ett emne som er dødt og begravet.Jeg ønsker ikke å kommentere NP på noe som helst vis på fs.no-forumet.

Å hevde at jeg kicker /banner etter hvem jeg liker og ikke liker blir å trekke strikken langt,PK. Jeg er ikke partisk på den måten nei.Jeg vet om flere som er glad for at det endelig er noen som holder oppsyn med serveren, og derfor vil jeg gå så langt som å hevde at den motstanden jeg nå møter er iscenesatt av folk som kun er ute etter å ødelegge og herje vilt på serveren slik de selv måtte ønskeeller er sjalu. Kim Jørgen Brenna kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke kjenner ham, så jeg synes det er rart at han i det hele tatt kan uttale seg om hvorvidt jeg beveger meg på tynn is når han ikke engang vet hvordan dette presset har foregått.. Jeg vil nå heller påstå at PK er på tynn is som forsøker å presse meg til å styre serveren slik HAN ønsker. (Har som sagt amtalelogg som viser akkurat dette. Men jeg ønsker ikke mer diskusjon rundt dette emnet , og håper Dag kan stenge dette emnet så raskt som mulig.

En liten ting til. Jeg har IKKE tatt jobben for å bli populær, eller å virke viktig. KUN for å gjøre jobben jeg er satt til å gjøre. [/quote']

For å si det sånn, jeg har fulgt med på deg lenge, og jeg har begynt å finne en god del innlegg og tråder som jeg faktisk ikke forstår blir lagt ut.

Jeg kjenner ikke deg heller Frode, så det skal jeg ikke utale meg om. Men jeg vet nok mere en hva du tror jeg gjør, både her og utenfor flightsim.no

Og du gjør nok en god jobb med serveren, det tviler jeg ikke på. Det er innleggene jeg fokuserer på.

Godt Nytt år! ;)

Skrevet

Nå har dette med galskap på serveren vært oppe så lenge at man burde skru av kollisjon med andre fly automatisk før man entrer serveren.

Det er også rett som Frode sier, man kan ikke sitte med fingeren på print-screen knappen. Men om man faktisk får screenshot av det så burde det være bevis nok for å ta synderen. Advarsel første gang, kick andre gang og ban tredje gang burde da være fair enough. Selvfølgelig er dette er tips, og opp til Frode å bestemme.

Skrevet
Det var forresten heller ikke noe sjokk at PK Jensen var først ute med svar på dette emnet' date=' da han tidligere har forsøkt å påvirke mine avgjørelser i saker som omhandler Virtual Norwegian Airforce-piloter. Jepp, Per Kristian. Har tatt vare på loggen fra MSN-samtalen vår... :cool:

[/quote']

Veldig OT, men jeg spør likevel. Hvilke avgjørelser snakker vi om her? Har du noe som helst du skulle sagt i virtual norwegian airforce? sist jeg sjekket har PK MYE flere rettigheter enn deg der!

Skrevet

Det er en løsning gutter!

En liten applikasjon laget i C++, C# eller annet språk.

Programmet skal være en klient, som man må kjøre og logge seg på for at FS serveren ikke kaster ut vedkommende (ip adressen, brukernavn osv blir logget).

Videre tar programmet og logger, TID, GPS koordinater, ALT, SPEED, HDG og sender i real time verdiene til en database.

Der etter er det en liten webside som administrator logger seg på der systemet automatisk beregner og varsler dersom 2 fly har kommet for nærme hverandre. Videre viser den på kartet hvordan flyvningen foregikk osv... (eks på google maps).

På denne måten vi man se med en gang om noen flyr rute fly, eller ikke, hvor en startet og når og om noen kommet plutselig i full fart for å ødelegge for andre, eller om en har startet på rullebanen.

Og da kan administrator analysere data og ta en avgjørelse.

Jeje, mange kommer sikkert til å bitche hvor dårlig idee det er osv. Men regner med at det er stort sett, legg merke STORTSETT de som har noe på samvittigheten.

Men dette er MIN mening, og siden det er MIN mening så skal det MYE for at noen klarer å endre den...

MEN! JEG HAR INGEN HENSIKT MED Å SKAPE URO, IRRITASJON OSV. KUN VISE IDEE!

Skrevet

Syns det virker som en god idé jeg Martin.

Blir mye enklere for adimn/moderator/serveransvarlig å finne ut hvem som er synderen for bråk på serveren, slik at han/hun kan bli bann'et fra serveren hvis det fortsetter.

Hvis personen har dynamisk IP-adresse så kan det bli et problem. Hvis IP-adressen bråkmakeren brukte da er bann'et så kan han/hun bare koble seg fra nett og på igjen.

For å få den enda sikrere så kan jo applikasjonen også logge MAC-Id'n til datamaskinen brukt, slik som noen routere kan, slik at hele maskinen blir bann'et fra serveren

Skrevet
Det var forresten heller ikke noe sjokk at PK Jensen var først ute med svar på dette emnet' date=' da han tidligere har forsøkt å påvirke mine avgjørelser i saker som omhandler Virtual Norwegian Airforce-piloter. Jepp, Per Kristian. Har tatt vare på loggen fra MSN-samtalen vår... :cool:

[/quote']

Veldig OT, men jeg spør likevel. Hvilke avgjørelser snakker vi om her? Har du noe som helst du skulle sagt i virtual norwegian airforce? sist jeg sjekket har PK MYE flere rettigheter enn deg der!

Så lenge de ønsker å benytte fs.no-serveren til sine felles-aktiviteter, så er de også automatisk også forpliktet til å følge de uskrevne regler og de skrevne. Regler er under utarbeidelse og vil komme ut så raskt som mulig. Forslag kan sndes til meg å PM. Jeg vil ha medlemene med på utforming av de nye reglene for mp-serveren, slik at alle er med å bidra.
Skrevet

En liten applikasjon laget i C++' date=' C# eller annet språk.

Programmet skal være en klient, som man må kjøre og logge seg på for at FS serveren ikke kaster ut vedkommende (ip adressen, brukernavn osv blir logget).

Videre tar programmet og logger, TID, GPS koordinater, ALT, SPEED, HDG og sender i real time verdiene til en database.

Der etter er det en liten webside som administrator logger seg på der systemet automatisk beregner og varsler dersom 2 fly har kommet for nærme hverandre. Videre viser den på kartet hvordan flyvningen foregikk osv... (eks på google maps).

På denne måten vi man se med en gang om noen flyr rute fly, eller ikke, hvor en startet og når og om noen kommet plutselig i full fart for å ødelegge for andre, eller om en har startet på rullebanen.

Jeje, mange kommer sikkert til å bitche hvor dårlig idee det er osv. Men regner med at det er stort sett, legg merke STORTSETT de som har noe på samvittigheten.

Men dette er MIN mening, og siden det er MIN mening så skal det MYE for at noen klarer å endre den...

MEN! JEG HAR INGEN HENSIKT MED Å SKAPE URO, IRRITASJON OSV. KUN VISE IDEE! [/quote']Det hadde vært genialt. Vet du onoen VA som benytter dte per i dag som jeg kan kontakte for å sjekke hva de synes?

Skrevet

MEN! JEG HAR INGEN HENSIKT MED Å SKAPE URO, IRRITASJON OSV. KUN VISE IDEE! [/quote']Altfor mye jobb i forhold til størrelsen på problemet. Som sagt, om man bare skrur av "allow collisions with other aircraft" så er problemet borte, og det er en langt enklere løsning enn å bruke uhorvelig mange timer på å skrive et eget program for å logge slikt.

Skrevet

MEN! JEG HAR INGEN HENSIKT MED Å SKAPE URO, IRRITASJON OSV. KUN VISE IDEE! [/quote']Altfor mye jobb i forhold til størrelsen på problemet. Som sagt, om man bare skrur av "allow collisions with other aircraft" så er problemet borte, og det er en langt enklere løsning enn å bruke uhorvelig mange timer på å skrive et eget program for å logge slikt.

Derfor håper vi at det kanskje finnes noen "supergenier " her blant dere medlemmer som kan klare en slik oppgave....
Skrevet

Fredrik Edvardsen: Hadde det vært min server så ville jeg har gjort det for å fjerne tullinger fra serveren.

Om man skal være useriøs da bør man fly offline.

Desutten, for en som er dyktig til å programere så er det ikke store jobben, mens for de som er syndeboker er det stor nederlag.

Skrevet

Jeg leste på forumet til chocolatesoftware/Russell Gilbert, mannen bak FSHost, at han kommer til å inkludere brukerdatabase i en framtidig versjon. Les mer her

Hvor lenge dette er til, vet jeg ikke. Men gode nyheter er det.

Pilot logging, IP logging, banning, kicking mm. er det jo allerede på FSHost.

Skrevet
Jeg leste på forumet til chocolatesoftware/Russell Gilbert' date=' mannen bak FSHost, at han kommer til å inkludere brukerdatabase i en framtidig versjon. Les mer her

Hvor lenge dette er til, vet jeg ikke. Men gode nyheter er det.

Pilot logging, IP logging, banning, kicking mm. er det jo allerede på FSHost.

Takk, Alexander. Dette var så bra at jeg allerede har sendt en PM til Dag om det. Slik jeg forstår vil da hvert medlem bli tildelt eget passord og brukernavn,noe som vil lette min jobb som admin betraktelig.Sammen med ett slik verktøy som Martin Adam beskriver lenger opp, vil det bli vanskelig å kunne snike seg unna noe tull.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...