Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Dette er da gammelt nytt men men. Hvis jeg husker rett så ble det sagt at de skulle bytte de ut med 737-800WL... Det blir jo bra det da? 737-800 uten eyebrows og med Wingletts ser jo fett ut det da?

Skrevet
WEEEEEEE :D Endelig kommer vi af med MD'erne :D Her i Danmark er de fleste spottere i CPH trætte af MD'erne!

 

Og jeg er dritlei 737. Kan nesten ikke fordra de flya ^^, ! Det er jo nesten det eneste vi ser her til lands! :crazy:

Skrevet

Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus, som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he

Skrevet
  • Forfatter
Og jeg er dritlei 737. Kan nesten ikke fordra de flya ^^' date=' ! Det er jo nesten det eneste vi ser her til lands! :crazy: [/quote']Vet inte vart MD flyger nu men det blir kanske inte någon stor skillnad efter bytet då det känns som SAS använder 737 på Oslo linjen från Stockholm vartfall ?

Dom MD som flyger Oslo - Köpenhamn eller Oslo - Inrikes i Norge berörs väl inte då dessa är OY eller LN reggade ?

Skrevet
Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus' date=' som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he [/quote']

 

Vel, nå spiller det uansett ingen rolle på tåkemoen da de ikke har noen rullebaner som er sertifisert som CAT IIIc, kun CAT IIIb som både 737 og A320 er sertifisert for. Dessuten er ikke sikker på om A320 kan sertifiseres som CAT IIIc? Søkte litt på google og så at Locked Tristar har/hadde CAT IIIc sertifisering.

Skrevet
Så vidt jeg vet er det ingen fly i hele verden som har CAT III C.

 

Hmmm..då må eg som pilot rett og slett spørja....: Kva i hel*siken er vitsen med å utvikle CAT IIIc system om ein ikkje sertifiserar fly for å fly dei?

 

 

Skrevet

Hvad jeg lige kan læse mig til, var den gamle L-1011 godkendt til CAT IIIc, men fordi ingen lufthavne har det (heller ikke i dag), blev den nedgraderet til CAT IIIb.

Skrevet

 

Hmmm..då må eg som pilot rett og slett spørja....: Kva i hel*siken er vitsen med å utvikle CAT IIIc system om ein ikkje sertifiserar fly for å fly dei?

 

Jeg har bare hørt det fra en pilot i NAX, mere informasjon om dette vet heller ikke jeg.

Men jeg prøvde å søke på nettet,men fant heller ingenting bortsett ifra Tri-Star'n.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …