Skrevet 27. desember 2007 17 år Heisann! Mitt kamera er et Samsung NV3 Det jeg lurer på er hvordan man får opp eksponeringstiden? Hvor og i hvilket modus? På forhånd takk! Sindre
Skrevet 27. desember 2007 17 år Hei, om du vil øke eksponeringstiden så er det to måter å gjøre det på. 1-Stille tiden selv, det får du ikke til så lenge det runde hjulet på toppen står på grønt, sett det i P og du kan stille verdiene selv. 2- Lure kameraet til å tro at det er mindre lys enn det er, og det vil øke tiden, når du sikter mot litt mørkere bakgrunn og trykker knappen halveis ned, vrir så kameraet dit du vil ta bilde og trykker helt ned. Denne metoden vil også fungerer på fokuseringen. Feks det står flere folk sammen, men når du prøver å ta bilde av de så fokuserer kameraet midt i mellom og på det som er i bakgrunnen. I et slikt tilfelle sikter du rett på en av personene, trykker knappen halvveis ned, og vrir kamera slik du vil ha det og trykker helt ned. Andre måter å endre verdiene på er å leke med de forskjellige modusene på kameraet, de vil gi andreledes effekt enn å ha den på grønt. Hvis du forstår hva kameraet gjør i de forkjellige modusene så kan du bruke de mere bevist i andre tilfeller enn de som er listet opp. Setter du kameraet ditt i SCENE så kan du velge mellom mange ferdiglagde settings: • Night • Portrait • Children • Landscape • Text • Close-up • Sunset • Dawn • Backlight • Fireworks • Beach & Snow Også kan du selv bestemme blitzen ved å • Auto, • Auto & Red-eye reduction • Fill-in • Slow sync • Flash off • Red eye fix Skrur du av blitzen vil den øke lukkertiden, maks tid på ditt kamera er 15 sek i nattmodus og 2 sekunder i de andre. Lykke til !
Skrevet 27. desember 2007 17 år Forfatter Hei' date=' om du vil øke eksponeringstiden så er det to måter å gjøre det på. 1-Stille tiden selv, det får du ikke til så lenge det runde hjulet på toppen står på grønt, sett det i P og du kan stille verdiene selv. [/quote'] Takker kjempe for hjelp! Men hvor i P kan jeg stille inn? Ser ikke noe jeg? :confused:
Skrevet 27. desember 2007 17 år Forfatter Hei' date=' om du vil øke eksponeringstiden så er det to måter å gjøre det på. 1-Stille tiden selv, det får du ikke til så lenge det runde hjulet på toppen står på grønt, sett det i P og du kan stille verdiene selv. [/quote'] Takker kjempe for hjelp! Men hvor i P kan jeg stille inn? Ser ikke noe jeg? :confused: ???
Skrevet 27. desember 2007 17 år Jeg anbefaler at du leser manualen til kameraet ditt. Ta og les denne siden så ser du litt om knappene og funksjonene på den. Disse funksjonene finnes på de aller fleste kameraer, ikke bare speilrefleks. Klippet ut fra den siden "The long time shutter feature can only be used in the night scene mode. When activated you can manually select both the aperture and the shutter speed, with ranges of F3.5 - F8.0 and 1 - 16 secs, respectfully."
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.