Frode Skibrek Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Nå er Piratebay stengt for godt,etter en rettsak i USA. Virker ihvertfall slik: Det er en liten mulighet for at det kun er julen som gjør det, så vi får leve i håpet. Siter
Frank Petersen Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 TPB kjører stadig. Nok bare litt rusk eller stor traffik på linjene her i juletiden Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Er dette et samlingsted for pirater? Siter
T. Paulsen Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Du vet utrolig godt hva The Pirate Bay er Geir. Siter
Marius Sparby Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 En rettsak i USA vil aldri få TBP til å stenge, siden de opererer i Sverige. Så lenge Svenske myndigheter ikke tar affære får ikke RIAA eller de andre gjort en dritt. Og dette vet TBP-gutta så sinnsykt godt. 500 Internal Server Error er en generisk feilmelding for webservere, som oftest på grunn av database/skriptfeil. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Er dette et samlingsted for pirater? Jepp, Webmaster er Kaptein Sabeltann. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Snakker du om? Kommer fint inn jeg. Og, btw. Rettsaker i USA vil aldri stenge TPB da de holder til i Sverige. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Er det blitt "in" å benytte seg av slik? Eller misforstår jeg hele greia? Grunnen til at jeg ikke bruker annet enn Photoshop Elements 2.0 er fordi dette fulgte med et 300D-kamera jeg kjøpte for lenge siden, og at jeg av en eller annen grunn har forstått at de som lager software gjerne må ta seg betalt for dette, spesielt firmaer som faktisk lever av dette. Igjen, det er mulig jeg misforstår hva The Bay of Pigs går ut på, men navnet er belastet med ord jeg forbinder med svineri. Jeg lurer på... hvordan har det seg at så mange har 400D/tilsvarende kamera og Adobe Photoshop CS3? - jeg tror ikke det er fordi man har kjøpt CS3 og derfor kun har råd til 400D Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 He he. Jeg har faktisk kjøpt begge deler , D400 og CS3....men jeg ser også at det er en del software som blir kopiert rundt om, og som bransje mann vil jeg alltid forsvare det at man tar betalt for software. Men som privat person mener jeg at det er en del som man ikke burde ha tatt penger for, rett og slett for de det ikke er verdt det. Men det er uansett feil og pirat kopiere det er ikke lov, synes heller ikke at det burde reklameres for det på disse sidene. Om ingen kjøper så blir det ikke noen bra fly å fly heller, så enkelt er det. Siter
Magnus Wiik Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Mye av TPBs aktivitet er helt lovlig. Mange småband jeg har vært i kontakt med, har brukt TPB som distribusjonsfront. Hvis torrent-sider stenges, mister disse denne muligheten. Siter
Kai Dreyer Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Nå er ikke TPB i russland for tiden? Verfall det jeg leste sist gang etter den ransakelsen svenske myndigheter hadde i fjord var det vel. (?) Siter
AMO Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Uten at jeg skal forsvare piratvirksomhet i noen som helst grad, og tar avstand fra det, så kan jeg jo nevne at for eksempel Adobe har tjent ekstra mye på at folk faktisk piratkopierer programmene. De som laster ned disse programmene lærer seg jo å bruke det, og inntil de da vokser litt i alder og trenger et bildebehandlingsprogram, så føler de for å betale for det og kjøper da den nyeste programvaren av det de har lært seg tidligere fordi de allerede kan det. Det er i grunn nesten en vinn-vinn-situasjon for mange softwaredistributører, men piratvirksomhet kan fortsatt ikke forsvares. Men som nevnt tidligere, er The Pirate Bay også en distribusjonsside for veldig mye lovlig distribuert materiale, og dét støtter jeg fullt ut, og benytter meg ofte av. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Bare synd at om man lærte seg å bruke Photoshop CS, vil man bli skuffet når man bruker mye penger på CS3 Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Jeg lurer på... hvordan har det seg at så mange har 400D/tilsvarende kamera og Adobe Photoshop CS3? - jeg tror ikke det er fordi man har kjøpt CS3 og derfor kun har råd til 400D Om man er student kan man jo bare skaffe seg en studentlisens...det er både lovlig og gratis. Men jeg skjønner sevfølgelig hva du vil frem til. Personlig ser jeg faktisk piratkopiering som en positiv ting (og det sier jeg som "it-mann"), det presser utviklere til å lage noe som folk faktisk syns det er verdt å betale for...for gode spill, programmer, filmer, musikk osv. selger uansett. Og om store plateselskap taper penger på den nye "puppelåta" deres fordi folk laster den ned i stedet for å kjøpe den, så syns jeg det bare er positivt. At utviklere av FS-addons ikke tjener stort på produktene sine syns jeg heller ikke er negativt, da jeg syns det er en stygg og kvalm trend å ta seg betalt for addons til et spill man ikke har laget selv. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Jeg lurer på... hvordan har det seg at så mange har 400D/tilsvarende kamera og Adobe Photoshop CS3? - jeg tror ikke det er fordi man har kjøpt CS3 og derfor kun har råd til 400D Om man er student kan man jo bare skaffe seg en studentlisens...det er både lovlig og gratis. Men jeg skjønner sevfølgelig hva du vil frem til. [...] Ja... jeg tenkte på nevne at "det er sikkert ikke SÅ mange som har studentlisens". -Men glemte hele bisetningen imellom et par krangler med en Jack Russell Terrier som var på besøk Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Har hørt fra en kamerat at Apple-fyren sa at han ikke var for piratkopiering, men hvis de skulle laste ned noe, var det best å laste ned apple sine produkter. Det viser seg at siden folk piratkopierer, så får de sans for forskjellige produkter og kanskje kjøper det senere. Spesielt hos ungdommer/barn som ikke har penger, så laster de ned, og kjøper det kanskje senere når de blir eldre. Piratkopiering synes jeg kan være både positivt og negativt. Produkter når ut til flere. Ergo, mer reklame = flere folk liker produktet = støtter kanskje produsenten senere. Det er min mening Siter
Trond Meier Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Jeg jobber i dataspillbransjen (vel i 22 arbeidsdager til) og jeg laster ned det jeg føler for fra TPB.. Jeg følger vel heller en "try before you buy" filosofi.. Dersom jeg liker en film eller spill jeg har lasta ned, kjøper jeg orginalversjonen.. Liker jeg det ikke sletter jeg det. Pirat? tja.. Har jeg dårlig samvittighet? nope. Faktisk så laster folk "i bransjen" ned mer enn andre. De fleste av mine kollegaer, inkludert sjefene, laster ned ting privat (vi bruker ikke utstyr på jobben til det). Siter
Kristian Wilhelmsen Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Nå er Piratebay stengt for godt' date='etter en rettsak i USA. Virker ihvertfall slik: [img']http://i221.photobucket.com/albums/dd26/frodeskibrek/TPB.jpg[/img] Det er en liten mulighet for at det kun er julen som gjør det, så vi får leve i håpet. Det er ikke no rart i at du ikke fikk den opp! du skrev ".com" det er ".org" Siter
Thomas Eik Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 nei jeg prøvde no og da funket begge to (org og com) hehe Siter
Frode Skibrek Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Skrevet 27. desember 2007 Her i Trondheim går visst ting litt tregere enn andre steder Men det beror på en feil fra min side. Det har visst ært stor pågang eller vedlikehold. Beklager hvis det virker som ryktespredning, men jeg ble faktisk bekymret. Siter
Stian Lingås Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Hva i alle! Da var det gjort. Flightsim er lagt ned.. [color:#FFFFCC]Beklager.. Kunne ikke dy meg[/color] Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Haha, det er .com da Stian Siter
Kai Dreyer Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 STian: HAAHHAHAHA:D Dagens ! Men TPB blir neppe lagt ned på lang tid:P Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Mener jeg leste flere steder, at de som lastet ned film pirat - var de som også kjøpte flest filmer originalt og så flest filmer på kino. Så dette kan nok slå begge veier ja.. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Bruker ikke selv denne type tjenester ofte, men er det et produkt jeg er litt tvilende til laster jeg det ned å prøver før jeg går på nett å kjøper en lovlig utgave. Jeg kan faktisk si at jeg idag ikke har et eneste pirat software på noen av mine pc. Tenker try befor buy i slike tilfeller. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.