Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som gidder litt multiplayer undervisning? ( FSX og accelration ) Hadde liksom tenkt å få dette i gang i løpet av romjula. Har vært veldig aktiv med multiplayer, men det var med fs98 og er nå så lenge siden at jeg her helt ute.

Målet er å programmere opp brytere og push buttons slik at man kan klare seg uten tastatur eller mus.

Startet med å legge inn alle multiplayer commandoene i FSUIPC.

Lastet ned FS host client og logget på flightsim.no sin server. Kom ikke inn og fikk beskjed om at det var et par players som ikke kunne kobles opp.

Prøvde default serveren ( gamespy ) Har vært inne der før med noe annet, men fikk ikke laget ny konto av en eller annen grunn. Drev på litt med det, men ble lei hele greia.

SP: Hvor mye bruker dere den serveren egentlig ? Jeg må tilstå at jeg er ikke så ivrig på den.

Fant så den flighten som Geir Finstad hadde hostet og forstyrret dem med pålogging og diverse. Den hosten virket helt fint, men kun chat window activate og close virket av knottene mine.

For meg er det voice chat som er kluet med dette. Er ikke så interessert i å skrive lenger i det viduet. Imidlertid lar vinduet seg undocke til skjermpanelet i motsetning til FShost. ( testet ikke men regner med det )

SP: Logger dere på ofte med FShost ? Det funker jo helt utenom alt og jeg synes det er nesten som å være tilbake til FS95.

SP: Voice: Hva bruker dere mest av Skype eller Roger Wilco?

RW har jeg vært med på før og vi hadde minst 15 oppkoblet. ( warbirds ) Ulempen var at framerate raste nedover, men dette var jo i "steinalderen."

SP: Har dere framerate drop nå ?

SP. Flyr dere i det hele tatt med gammeldags skrive chat ?

Ser ut til at jeg vil trenge følgende: ( fikses med Hagstroem Electronics kort som sender keystrokes til computeren og ikke til FS.)

1. Rød push button for send Skype.

2. Rød push button for send RW.

SP: Flere voice oppsett?

SP. På meg virker det som om default voice system FSX nærmest er droppet. Stemmer det ?

VATSIM.

Har vært med på å bruke Squak box på den tiden den kom og skal vedde på at alt er mye mere realistisk og morsomt i dag.

SP: Hva vil dere si om nivået i dag? Er det sånn nogenlunde riktig bruk av

radioprosedyrer blant annet? Har lest på siden at det blir brukt inflygingskart blant annet og det høres morsomt og velorganisert ut.

Er veldig interessert i å høre hvor bra og moro dette egentlig er i dag.

SP: Er FSX skikkelig operativt på Vatism med voice og hele pakka ?

Skrevet

SP: Er FSX skikkelig operativt på Avsim med voice og hele pakka ?

Jeg regner med at du mener Vatsim? :)

Vatsim skal visst nok kunne brukes finfint i FSX ved å bruke programmet FSINN (www.mcdu.com

Mere vet jeg ikke,fordi jeg bruker ikke FSX(enda) selv. Men søk litt i de tidligere trådene i VATSIM-forumet, så finner du mye informasjon om akkurat dette.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei Tore.

Det er to forskjellige MP verdner her, Vatsim eller MP i FSX. Om man skal bli med eller hoste MP over Game spy, blir det dårlige linjer og realtiv stor lag og ustabilitet, da alle må gjennom samme server, som som regel møter en del flaskehalser på veien. Kjører du lyd også gjennom Gamspy blir det enda værre. Kjører du en dedikert MP med Skype for eks, slik som vi gjorde her om kvelden, er det ingen flaskehalser da MP server session ligger i Norge (Oslo) og den påvirkes ikke av lyd på samme port. Dette resulterer at man kan ligge i tighte formasjoner med en enorm oppdatering. Det som da er viktig er at man benytter samme været, samme oppdatering etc. Skype har jo en begrensning på 9 stk om jeg ikke tar feil i konferanse modus. Teamspeak med lokal server host er bedre om det skal være flere, om man har linje til dette. Det som er kjekt er også og ha Fast ip når man sakl hoste. Noe jeg har. Defor kommer vi til og sette OFKL MP Serveren hos meg eller annet egnet sted antageligvis for og få dette MP scenariet til et sted med mere sprut på refresh etc....

Skal fly i kveld også....så følg med på MP sidene i forumet her, jeg annonserer der....Hei så lenge

Skrevet

VATSIM.

Har vært med på å bruke Squak box på den tiden den kom og skal vedde på at alt er mye mere realistisk og morsomt i dag.

SP: Hva vil dere si om nivået i dag? Er det sånn nogenlunde riktig bruk av

radioprosedyrer blant annet? Har lest på siden at det blir brukt inflygingskart blant annet og det høres morsomt og velorganisert ut.

Er veldig interessert i å høre hvor bra og moro dette egentlig er i dag.

SP: Er FSX skikkelig operativt på Vatism med voice og hele pakka ?

Nivået blandt særlig ATC på VATSIM vil jeg si er veldig høyt. Blandt pilotene er det mer variasjon siden det ikke kreves opplæring for piloter. Hvis du vil ha mest mulig realisme er nok VATSIM stedet for deg! Der brukes det ordentlige prosedyrer fra virkeligheten samt virkelige kart som piloter irl bruker. FSX funker bra med VATSIM hvis du bruker FSINN . Voice på VATSIM går også somregel helt problemfritt, det er under 1 sekunds forsinkelse og lite lag :)

Skrevet

Takk skal du ha for infoen. Det ante meg at nivået er høyt og at man virkelig må legge seg i sælan for å få det til. Da får man jo lagt til redselen for å drite seg ut og det er virkelig simulering av virkeligheten.

Skrevet

Tore, jeg kan sende deg en liten samtale jeg hadde med en erfaren ATC hvor jeg fikk hjelp til det meste av fraseologien på VATSIM ettersom jeg var fullstendig ny, og den har hjulpet meg veldig!

Nå vet ikke jeg hvordan mitt nivå er, men det går glatt med pratingen for min del, og det er unektelig kjempegøy å fly på VATSIM og virkelig bli kontrollert av virkelig ATC, det er ingenting annet innen FS som kan måle seg med det :)

Skrevet

Med FSX er det også en fin ny mulighet, nemmelig delt cockpit over VATSIM.

Da kan pilotene, si meg og du, sitte på hver vår PC og fly samme fly. Vi vil kunne prate med hverandre på intercom og begge kan snakke til ATC.

Det er flere måter å legge opp kommunikasjonen. Enten via gamespy servere, via FSInns egne servere, via ventrilo, rogerwilco eller teamspeak.

Prøvde i går med FSInns egen voiceserver, og det fungerte perfekt.

Vi laget da en multiplayersession via LAN og da begge var kommet i flyet og sto parkert, logget vi begge på VATSIM. Copilot logger da på som observer slik at ATC kun ser et fly på radaren sin.

Det samme kan oppnås ved å lage en privat MP session via GameSpy.

Kan komme tilbake med detaljene, men ville bare nevne denne funksjonen. Den bør være veldig fin om man er ny på VATSIM eller som i ditt tilfelle, trenger litt støvbørsting av kunnskapene.

Forøvrig skal vi holde et kurs om FSX på VATSIM på gardermoen 20. januar.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...