Skrevet 22. desember 2007 17 år Fant dette da jeg lette litt rundt i huset til farmor og farfar, så etter en rask telefon til onkelen min som eide det var det hans julegave til meg. Tenkte kanskje noen var interresert ... Mamiya Sekor 1000DTL heter den og har fått med diverse optikk og konvertere. Det er helt manuelt og alle systemer er mekaniske. Framtrekksarm for filmen osv. Men det funker fint. Og i kameraet ligger en eldgammel film som ikke er brukt opp enda. Kofferten som alt lå i ... Ganske tungt, ikke akkurat plastikk det her. Alt som trengs av optikk følger med ... 400mm F/6.3 :cool:
Skrevet 22. desember 2007 17 år Rå kult, grattis, hva er speccen på linsene? (bredvidde og maks blender) Håper du tar godt vare på det. Jeg tviler du kan bruke den gamle filmen, men spar den i orginal esken så blir det hele ekstra tøft. Litt info her
Skrevet 22. desember 2007 17 år Forfatter - Tokina Popular 135mm F/2.8 - Mamiya Sekor 400mm F/6.3 - Mamiya Sekor 55mm F/1.8 - Aremac 35mm F/2.8 - Vivitae Automatic Tele Exstension 10 og 16mm En del utdødde merker her. :grin: Skal ta kjempegodt vare på det her. Det lå en ubrukt s/h-film i esken også. Tipper den er ganske gått ut på dato. Gleder meg til å sette i gang med å bruke dette. Fikk en film i kalendergave, så når jeg kommer hjem kan jeg begynne.
Skrevet 22. desember 2007 17 år Et flott utvalg av linser som dekker det meste. Du har et godt settup der som jeg tror du fpr mye glede av. Hvordan er det med batteriet, er det et som er enkelt å få tak i? Tror du får flotte bilder, men at det kan bli en dyr hobby med film og fremkalling! (om du ikke har eget mørkerom da )
Skrevet 22. desember 2007 17 år Jeg hadde mørkeromsteknikk da jeg gikk på folkehøgskole - høyst aktuelt den dag i dag - fortreffelig gøy. Bare pass på å ikke bli 'pussa' av den snedige lukten av kjemikaliene :cool: Vi hadde noen episoder med oppkast og svimle tryner! Mamma og pappa kjøpte mørkeromssett til meg fra Finn.no til bursdagen til en veldig rimelig penge - og er sikker på at det er flere til salgs. Har du ikke et sånt sett ennå - kast deg over det!
Skrevet 22. desember 2007 17 år Kult Tror du får flotte bilder, men at det kan bli en dyr hobby med film og fremkalling! Som Toril sier kan det bli dyrt! Har tatt rundt 50 000 bilder de to siste årene, og da hadde det blitt litt i det meste laget med kroner til film
Skrevet 22. desember 2007 17 år Forfatter Det blir nok å bruke 350Den mest, og heller noen ganger fremkalle filmen. Vet du hvor mye mørkerommet ditt kosta Ola Haldor og kan du si hvor mye plass det tok? Har ikke så stort hus, og såvidt jeg fikk lov til å la denne kofferten stå på rommet. :grin: Ang. batteriet så aner jeg ikke. Får lese litt mer om dette kameraet.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.