Einar Kristiansen Skrevet 24. august 2001 Skrevet 24. august 2001 Hei..Fruen hadde en liten nifs opplevelse i kveld,fløy med SAS sin Fokker 50 Tromsø-Bodø,like før take-off fikk de strømbrudd ombord,hva er prosodyrene?da turen gikk vidre uten strøm ombord,kapteinen hadde fått noen papirer faxset fra Oslo før han tok av,Hva kunne det være?VOR til VOR kart.. da jeg vet at dataen virker ikke ombord når det er strømmbrudd..flighten fåreløp uten dramatikk,men det føltes som å fly helikopter nedover..strømmen kom tlbake under taxi to gate....bare lurte [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Siter
Jan Gulliksen Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Høres jo litt underlig ut, det der. Så lenge motorene går, produseres det jo strøm nok i massevis via generatorene. Dessuten leveres strømmen via flere kurser til de forskjellige strømbrukerne, så man må ha mer enn uflaks om alt blir borte. Det var ikke bare kabinlysene som ble slått av da??? Siter
Martin Kaareng Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Det var sikkert bare kapteinen som slo av lysene før avgang. Martin Siter
Odd Vegard Kandal Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Det var nokk bare lysene som ble slukket jeg la merke til det samme når jeg reiste med Varig Md-11 til Brasil i fjor... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Det samme skjer hver gang de tar av eller flyr inn med Fokker 50, dette temaet er diskutert en gang før på Kaffekroken, da vi prøvde å finne ut hvorfor de gjør det, men det var mange delte meninger om det, ettersom jeg forstod... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.