Skrevet 18. desember 2007 17 år Tenker på å fremkalle noen av mine bilder, og tenkte det hadde vært fint å fått dem store. Tenker på plakat størrelse. Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring om hvor jeg kan få gjort dette,med tanke på kvalitet og pris. Bildene er tatt med speilrefleks(10,2 MP). Håper noen kan hjelpe
Skrevet 19. desember 2007 17 år De fleste on-line digital fremkallere kan gjøre den jobben for deg, og til en rimelig pæng. Sjekk Snapfish Snapfish er bra fordi i motsetning til en del andre faktisk femkaller hele bildet ditt, de klipper ikke av kanten for å gjøre om fra digitalt 4:3 til analogt 3:2 format. Foto Knutsen "klipper" av, gjorde iallfall det før. priser: Produkt Standardpris Foto 10x15 kr 0,99 Foto 11x15 kr 1,99 Foto 13x18 kr 2,99 Fotoposter 20x30 kr 18,00 Fotoposter 30x45 kr 35,00 Fotoposter 40x60 kr 75,00 Fotoposter 50x75 kr 89,00 og de kan mye mere også
Skrevet 19. desember 2007 17 år Jeg bruker www.eurofoto.no. De har mange valg og en plotter som de kan printe 70x100 med. Det skal holde for de fleste . Så kan du få kjøpt dørmatte med bilde på også, det er kult.
Skrevet 19. desember 2007 17 år Jeg har brukt DeviantArt på et par. Det KOSTER MYE, men printen er forbanna bra, og jeg fikk levert i aluminiumsramme med glass og anheng til å slenge opp på veggen. Ca 500,- ink frakt og toll. Mye? Tjoda, men herregud - skal man ha, så skal man ha.
Skrevet 20. desember 2007 17 år Jeg har forstørret opp og fremkalt et par bilder på lerret i fra fotoknutsen. Kostet litt, men ble veldig stilig. -Bernt
Skrevet 20. desember 2007 17 år Skal forøvrig nevnes at jeg tok kontakt med JapanPhoto og FotoKnudsen om å forstørre noen bilder jeg har tatt med EOS350D. Begge nekta meg å kjøpe kopier i plakatstørrelse (50x70cm?..) fordi de mente printen ville bli gromsete og dårlig pga for lav oppløsning mtp. antall megapixler. Det var derfor jeg gikk for DeviantArt - og jeg har ingenting å utsette på den printen. På DeviantArt får du med en gang du legger ut bildefilene en feedback på hva som er maks størrelse på prints. Går an å få prints i flere meter høyt og bredt, men dog kun på canvas - altså - lerrett - og det koster MYE!
Skrevet 20. desember 2007 17 år Det er bare tull at det blir for kornete og 8,2 mp er for dårlig oppløsning. Jeg har croppa bilde fra min 300D (6.1 mp) som ikke er kornete i det heletatt. D Det kommer an på er hvor mange DPI du lager kopien med. Jeg kjører mine ut på 350 DPI og full oppløsning opp i 50x70 uten noe som helst problem. Men derimot hvis du lagrer kopien i PS med lavere DPI 200 eller mindre, så blir det betraktelig mer kornete og j*vlig
Skrevet 20. desember 2007 17 år Det var disse fotofolka som prata om dette - jeg er fullstending klar over dette med DPI og sånne ting - men.. Akk.. Jeg orka ikke krangle med dem når de ikke ville lure av meg noen penger. Jeg bruker forøvrig utelukkende RAW til alt jeg tar nå for tiden, og etterbehandler det i Aperture, evt. photoshop for noe retusjering av ymse slag - men går aldri under 300 dpi.
Skrevet 20. desember 2007 17 år Vet om en som brukte sin Nikon D70 til å lage plakat på 15x10meter, uten at det så kornete ut. Dog, etter mye jobb i photoshop. Mathias
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.