Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en Yamaha TZR 50 Rossi Replica stående i garasjen, og har tenkt til å trimme den litt. Får mest sannsynlig lappen 12. Februar.

Nå vil ikke jeg ha noen sånne "Dette er ulovlig!!", det kan dere holde til dere selv.

Jeg har sett på Hebo Titan Race som effektpotte, den er billig, og har fått god omtale. Den er også godkjent for veibruk, men det er da den er plombert. Betyr det at politiet ikke har noen grunn til å stoppe deg med mindre du kjører fortere enn en vanlig moped?

Takk

Skrevet

Det du kan gjøre er å kjøpe en EU-godkjent effekt potte. Denn gir ikke noe særlig effekt. Hvis du fjerner plomben vil den gå vesentlig bedre. Da kan ikke politiet si noe om du ikke blir tatt over 45km/t, noe du mest sannsynlig blir :) En kompis kjøpte en eu godkjent effektpotte, og fjernet plomberingen. Han ligge nå i nesten 80km/t kun med å fjerne plomberingen og drevve om sykkelen litt.

En annen kompis av meg fjernet potten på det orginale eksos anlegget, og han ligger i samme hastighet. Det fine er at den går så ekstremt stille. Det er ikke noe bråk fra den, så han får ikke noe serlig oppmerksomhet.

Prøv å fjern plomberingen i den orginale før du kjøper effektanlegg. Så kan du heller bruke pengene på noen andre deler.

Skrevet

Vi har eksakt samme sykkel ;)

Jeg har ingen planer om å trimme min, ettersom det var en gave på grunnlag av at jeg ikke skulle trimme den.

Men fjerner du plomberingene så går denne lett i 80/90, den yter 9HK uten plombering og er en av de sprekeste du finner.

Husk nå at du har elektronisk turtallssperre på den,så den må nesten fjernes for å i det hele tatt få noen effekt. Kort fortalt borrer du hull i CDI-boksen som ligger under tanken.

Mer om hvordan du gjør dette kan du lese om på www.mopedportalen.com

Men jeg anbefaler deg egentlig å trimme senere etterhvert, dette er ikke en lett sykkel å kjøre, selv i 50. Kjør nå en liten stund før du trimmer den, så du blir

vandt til å håndtere den ! ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...