Andreas Nysveen Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Du står i butikken' date=' en person kommer å skal kjøpe øl av deg. Personen fremviser et fake leg, eller en annens. Om du da er sikker på at det er fake kan du annholde personen til politi kommer. Det samme kan dørvakter og alle andre personer gjøre, da dette er dokfalsk og har en strafferamme på over 6 mnd. [/quote'] Jeg bare lurer på en ting, fordi jeg ikke helt har skjønt reglene rundt det. Dersom man ser vekk i fra at "kjøperen" har forfalsket et dokument, er det da ulovlig å kjøpe eller selge Alkohol til mindreårige? Med andre ord, er det straffbart å kjøpe f.eks alkohol dersom man er mindreårig og det gjøres uten falsk leg? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Det er vel salg til mindreårige som er straffbart. Siter
Fredrik Helland Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Det er vel slik at kjøper blir ikke straffet om han ikke fremlegger falsk legimitasjon (gjør han/hun dette er det kjøper som begår lovbrudd), så er det selgeren som gjør lovbruddet. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Blir ganske irritert når jeg ser videoene og ser at vekteren påberoper seg selvforsvar. Han løper jo etter tyven. Vet ikke om det inngår noe selvforsvarstrening i vekterkurs, men 1. regelen er i vertfall: Løp... vekk fra faren. Og jeg synes det er ille at man i Verdens beste land må stjele for å få en salat! Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Jeg er ikke overrasket. Alt har blitt snudd fullstendig oppned her i verdens mest liberale land. Vi er så humane at vi syns så synd på massemordere,gjengkriminelle,flykaprere,terrorister,voldskriminelle og annet rask å pakk at de skal "omvendes","rehabiliteres" men absolutt ikke straffes.(fengsel i Norge er jo bare en betalt ferie for de få som får noen små år). Derimot når vi i et av verdens rikeste land(materielt sett) må stjele for å få seg en salat,ja DA..da hopper vi på han med 5 mann som huleboere som jakter på villsvin. Forstå det den som kan.. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Etter å ha sett dette innslaget av disse "heroiske" håndhevere av lov og rett føler jeg nesten at vi er satt tilbake i tid til 1862 da Victor Hugo skrev "Les Miserables". Jean Valjean ble tatt for å stjele ett brød og denne stakkaren for en salat. Er så hjertens enig med både Arild Oldervoll og Svein T Henriksen. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Helt enig.. Vi kan jo toppe det med Regjeringens Forsvars politikk, blir vi angrepet, så er det SV nye militær strategi som er Advanced Fakkeltog....og Jagerfly i papp som er resirkulerbare....hu hu... Siter
Frode Skibrek Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Og jeg synes det er ille at man i Verdens beste land må stjele for å få en salat! Norge er dessverre heller ikke verdens beste land å bo i lenger vi ligger visst på 9. plass eller noe.... Siter
Kåre Forland Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Det er vel litt med de gutta der som det er med oss flightsimmere, vi så vel helst at vi var piloter? Forskjellen er bare den at vi mister ikke bakkekontakten. Selvfølgelig finnes det dyktige folk i den bransjen også, men de er gjerne så diskret at vi ikke legger merke til de. Og det er synd at de blir dratt under samme kammen som apekattene. Det er noen få hissige rødtopper som har et sterkt markeringsbehov. Det er de som stikker seg ut med en masse dingel dangel i beltet, brøler høyest, elsker å slå og bruke vold. Og det er vel de som er vraket fra andre uniformsyrker. De befinner seg gjerne en kort stund på ambulansen også. Enten til de oppdager at å kjøre med blålys ikke betyr å kjøre i 200 km/t, eller til de får spy på UNIFORMEN. Siter
AMO Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Det er vel litt med de gutta der som det er med oss flightsimmere' date=' vi så vel helst at vi var piloter? Forskjellen er bare den at vi mister ikke bakkekontakten.[/quote'] Nåja, du skal sørenmeg ikke besøke dette forumet mange ganger før du til slutt finner en eller to stykker(det er helt tilfeldige personer hver gang) som plutselig kommer og er besserwissere så det ljomer etter. Jeg har vært skyldig selv en gang, og jeg er ikke alene, så det er ingenting å si på loss of bakkekontakt her inne i allefall! Siter
Kåre Forland Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Ja, har lagt merke til det, og derfor var det ment bokstavelig talt! Tenkte at det var like greit å kaste seg på først som sist med begge beina samtidig. Siter
Hans Nikolai Førde Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 fengsel i Norge er jo bare en betalt ferie for de få som får noen små år Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir faktisk forbannet av å lese slike utsagn. Antageligvis har du aldri satt foten din innenfor et fengsel, men likevel uttalelser du deg som en bedreviter. Jeg jobber på Ila fengsel (høyrisikofengsel med forvaringsdømte) ved siden av jusstudiene. Og hver eneste gang jeg går ut av porten etter endt vakt er jeg vanvittig takknemlig for at det ikke er jeg som sitter igjen bak murene. Når du er en fange på Ila - som er et fengsel som er kjent for å være "snill" med sine innsatte i forhold til andre fengsel som Ringerike fengsel og Bergen fengsel - så har du overhodet ingen frihet. Alt du vil gjøre, må du spørre betjentene om. Dette inkluderer som oftest også muligheten til å få gå på do. Du kan ringe 20 minutter hver uke - og alle telefonsamtaler blir avlyttet av oss. Alle brev blir gjennomlest. Du får 10 kroner per dag i "lønn" for 7 timers arbeid. Du blir strippet helt naken hver gang du har vært utenfor murene (fremstilling, permisjon eller arbeid utenfor fengselet). Du kan oppleve at betjenter stormer inn på cellen din når som helst - også på natten. Da skal du også strippes naken. Nekter du, blir du enten strippet med makt, eller plassert på noe som nærmest er en isolasjonsavdeling. Du har ikke krav på lufting mer enn én time hver dag. Enkelte innsatte må oppholde seg 23 timer i døgnet på cella. Alt er detaljstyrt. De forvaringsdømte har enda et helvete de må forholde seg til: De har ingen bestemt løslatelsesdato. I prinsippet kan de sitte livet ut. Poenget mitt er: Jeg skal aldri havne i en slik situasjon at jeg må sone - det er ufattelig å bli frarøvet sin frihet, som er en menneskerettighetet. Så dersom du ikke har kunnskap om dette, så bør du avstå fra å slenge ut slike intetsigende kommentarer. Siter
Magnus Wiik Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Og jeg synes det er ille at man i Verdens beste land må stjele for å få en salat! Norge er dessverre heller ikke verdens beste land å bo i lenger vi ligger visst på 9. plass eller noe.... 2. Plass, marginalt etter Island. Så i den grad Island er et land, er det bedre å bo der. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Det er vel litt med de gutta der som det er med oss flightsimmere' date=' vi så vel helst at vi var piloter? Forskjellen er bare den at vi mister ikke bakkekontakten.Selvfølgelig finnes det dyktige folk i den bransjen også, men de er gjerne så diskret at vi ikke legger merke til de. Og det er synd at de blir dratt under samme kammen som apekattene. Det er noen få hissige rødtopper som har et sterkt markeringsbehov. Det er de som stikker seg ut med en masse dingel dangel i beltet, brøler høyest, elsker å slå og bruke vold. Og det er vel de som er vraket fra andre uniformsyrker. De befinner seg gjerne en kort stund på ambulansen også. Enten til de oppdager at å kjøre med blålys ikke betyr å kjøre i 200 km/t, eller til de får spy på UNIFORMEN. [/quote'] Det er en vekter, fra forumet her ..Stian....som er en grei kar...men han har hvert borte lenge....ellers så er det mye rart...tar de i meg, så gulver jeg med en gang....de gutta tar jeg ikke noe sjans med... Siter
AMO Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Ja' date=' har lagt merke til det, og derfor var det ment bokstavelig talt! Tenkte at det var like greit å kaste seg på først som sist med begge beina samtidig. [/quote'] Ah, ordspill! :grin: Haha, genialt, det har jeg sansen for! Den var dyp! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 fengsel i Norge er jo bare en betalt ferie for de få som får noen små år Jeg kan ikke noe for det' date=' men jeg blir faktisk forbannet av å lese slike utsagn. Antageligvis har du aldri satt foten din innenfor et fengsel, men likevel uttalelser du deg som en bedreviter. Jeg jobber på Ila fengsel (høyrisikofengsel med forvaringsdømte) ved siden av jusstudiene. Og hver eneste gang jeg går ut av porten etter endt vakt er jeg vanvittig takknemlig for at det ikke er jeg som sitter igjen bak murene. Når du er en fange på Ila - som er et fengsel som er kjent for å være "snill" med sine innsatte i forhold til andre fengsel som Ringerike fengsel og Bergen fengsel - så har du overhodet ingen frihet. Alt du vil gjøre, må du spørre betjentene om. Dette inkluderer som oftest også muligheten til å få gå på do. Du kan ringe 20 minutter hver uke - og alle telefonsamtaler blir avlyttet av oss. Alle brev blir gjennomlest. Du får 10 kroner per dag i "lønn" for 7 timers arbeid. Du blir strippet helt naken hver gang du har vært utenfor murene (fremstilling, permisjon eller arbeid utenfor fengselet). Du kan oppleve at betjenter stormer inn på cellen din når som helst - også på natten. Da skal du også strippes naken. Nekter du, blir du enten strippet med makt, eller plassert på noe som nærmest er en isolasjonsavdeling. Du har ikke krav på lufting mer enn én time hver dag. Enkelte innsatte må oppholde seg 23 timer i døgnet på cella. Alt er detaljstyrt. De forvaringsdømte har enda et helvete de må forholde seg til: De har ingen bestemt løslatelsesdato. I prinsippet kan de sitte livet ut. Poenget mitt er: Jeg skal aldri havne i en slik situasjon at jeg må sone - det er ufattelig å bli frarøvet sin frihet, som er en menneskerettighetet. Så dersom du ikke har kunnskap om dette, så bør du avstå fra å slenge ut slike intetsigende kommentarer. [/quote'] Nå er det rett før jeg vedder på at du er en Sv kar Hans? om disse gutta som sitter inn har det jævlig ( Norsk Standar) så har andre fanger world wide ferie som samme definasjon....er under en uke siden jeg var på ilseng og prata litt. Hender jeg gjør det som en sammfunsplikt...ja jeg har mye og prate om....men som FRP mann må jeg si at , la gutta blø i jailen, derfor de sitter der...men klart ettervern etc er andre diskusjoner....men synd på disse? nope....er du kvalifiserte for jail, så skal du f merke det mener nå jeg. Siter
Magnus Wiik Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg synes det er morsomt med utsagn som "la gutta blø i jailen." Hva skal poenget med straff være? Å gjøre den som skal straffes enda sintere på samfunnet, eller å endre hans/hennes adferd slik at vedkommede blir en fungerende samfunnsborger? Det å skulle ta "hevn" fører ikke noe sted hen, og er slik jeg ser det fullstendig irrasjonelt og inhumant. Poenget med straff må være å forhindre gjentagelse, og jeg tror historien har vist at det gjør man ikke med å la folk "la gutta blø i jailen". Jeg tror forresten ikke at du traff helt med forsøket på å sette Førde i noen partibås. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Om du ikke skjønte at man faktisk ikke skal la gutta blø ihjel, men at det var en metafor for det og faktisk ha det litt tøffere en på 3 etg på SAS Hotellet, så håper jeg den sank inn nå. Soning skal ikke være ferie, men straff, det er et valg du tar som du må ta konsekvensen av når du begår noe kriminelt. Så kan man jo diskutere om det er en fornuftig vei tilbake i sammfundet, der skorter det nokk mye. Men det blir litt for mye furumøbler og lilla skjerf for meg, om man skal begynne med den stakkars kriminelle, vi får sy puter under armene så de kan komme tilbake til sammfundet, og mest sannsynlig begå noe kriminelt på nytt....mener nå jeg da,,ha en fin dag dere.... Siter
Hans Nikolai Førde Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg er veldig langt fra en SV-er. Jeg er godt forankret på høyresiden i norsk politikk, dog ikke så langt som til FrP. Poenget mitt er at det blir for enkelt - for snevert - å ha en holdning som sier at fangene skal lide under soningen. Det blir helt forfeilet. En må hele tiden tenke hva som vil gavne samfunnet best mulig. De aller fleste fangene i Norge skal ut i samfunnet igjen - vil vi da ha tidligere fanger som er psykisk ødelagt etter soningen, eller vil vi ha fanger som har gått gjennom årevis med behandling og etter psykiatriens vurderinger er rede for å være din nabo igjen? I Norge er frihetsstraff akkurat det ordet tilsier. En har overhodet ingen frihet i det hele tatt. Alle skritt en tar, alt en gjør, blir nøye observert av oss betjenter. For meg fremstår en slik levesituasjon som et sant hel*ete. Hva tjener vi på at fangene skal påføres enda et onde, i tillegg til frihetsstraffen? Jeg hadde nok en litt mer bombastisk holdning til akkurat dette før jeg begynte som fengselsbetjent, noe jeg er litt flau over den dag i dag. Det er lett å bli påvirket - og fordummet - av forenklede og stupide artikler i VG og Dagbladet om hvor greit fangene har det i Norge. Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg selv er vekter, har gjennomført vekterkurs å der fikk vi STRENG beskjed om IKKE å behandle folk på den måten. Vi kan ikke legge noen i bakken uansett om vi har sett personen stjele eller noe. Vi kan ikke ta personen til side FØR personen har gått forbi kassa da vi faktisk ser at personen ikke har betalt. Uansett så har vi IKKE lov å legge en person i bakken UTEN godkjenning fra politiet OM vi må legge en person i bakken. Så de vekterne der har gjort en STOOR feil å de, fortjener de å miste jobben! Siter
Mathias Ganss Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Å plassere FrP på noen klassisk høyre-venstreskala er ikke så lett som man tror. En ting skal de ha, de er virkelig et folkeparti uten forankring i noen tradisjonell politisk retning. Et opinionsparti med stadig skiftende synspunkter. Hardere fengselstraffer er jo en FrP-fanesak. Det er merkelig at partiet ikke ser til andre land der straffene er hardere. Ser man på USA er det helt klart at harde straffer ikke er veien å gå. "Revolving door"-effekten i amerikanske fengsler er vanvittig stor. Å komme seg ut av en kriminell løpebane blir åpenbart langt vanskeligere med veldig harde straffer. I Norge er reintegreringen av fanger til samfunnet ganske god. Jeg tror heller ikke man skal kimse av frihetsberøvelse. Det er ingen dans på roser. Tilbake til vektere: Jeg synes det er utrolig mange her som har en negativ oppfatning av vektere. Har dere virkelig hatt så mange ubehagelige opplevelser med dem? Jeg har aldri hatt noe å utsette på vektere, men synes de gjør en god jobb. En god venn av meg jobber for Securitas på Aker Brygge. Jeg må si de gjør en utrolig god jobb. Dersom det er et slagsmål kommer de til med EN gang og bryter det opp. Hva er alternativet? Vente til politiet har tid? Det kan ta ganske lang tid. Mvh Mathias Siter
Trond Meier Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Syns dere kan spare dere for utsagn som tyttebærpurk osv. De fleste vekterne gjør faktisk en bra jobb, og det er takket være de at det borettslaget jeg bor i nå ikke har noe herverk lengre i motsetting til før da hus ble tagga ned og biler ødelagt i garasjen. Selvsagt finnes det idioter som drar ned intrykket av vektere.. Det finnes også idioter på flightsim.no som aldri burde ha skrevet et ord her.. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Å plassere FrP på noen klassisk høyre-venstreskala er ikke så lett som man tror. En ting skal de ha' date=' de er virkelig et folkeparti uten forankring i noen tradisjonell politisk retning. Et opinionsparti med stadig skiftende synspunkter. Hardere fengselstraffer er jo en FrP-fanesak. Det er merkelig at partiet ikke ser til andre land der straffene er hardere. Ser man på USA er det helt klart at harde straffer ikke er veien å gå. "Revolving door"-effekten i amerikanske fengsler er vanvittig stor. Å komme seg ut av en kriminell løpebane blir åpenbart langt vanskeligere med veldig harde straffer. I Norge er reintegreringen av fanger til samfunnet ganske god. Jeg tror heller ikke man skal kimse av frihetsberøvelse. Det er ingen dans på roser. Tilbake til vektere: Jeg synes det er utrolig mange her som har en negativ oppfatning av vektere. Har dere virkelig hatt så mange ubehagelige opplevelser med dem? Jeg har aldri hatt noe å utsette på vektere, men synes de gjør en god jobb. En god venn av meg jobber for Securitas på Aker Brygge. Jeg må si de gjør en utrolig god jobb. Dersom det er et slagsmål kommer de til med EN gang og bryter det opp. Hva er alternativet? Vente til politiet har tid? Det kan ta ganske lang tid. Mvh Mathias [/quote'] Som FRP'er er jeg ikke enig i det første du sier her. Men det som omhandler vektere er jeg helt enig i. Vektere gjør en god jobb. Å vente på politiet kan ta sin tid som du nevner her. Men i likhet til alle andre bransjer er det nok sikkert ugress også her. Men ikke værre enn andre steder. Hadde man ikke hatt vekterne så spørs det hva man skulle gjort. Norge har ikke nok politifolk til å gjøre jobben. Siter
Mathias Ganss Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Som FRP'er er jeg ikke enig i det første du sier her. Men det som omhandler vektere er jeg helt enig i. Vektere gjør en god jobb. Å vente på politiet kan ta sin tid som du nevner her. Men i likhet til alle andre bransjer er det nok sikkert ugress også her. Men ikke værre enn andre steder. Jeg skal innrømme at det første var et bevisst lite stikk i siden til FrP'ere , dog er det nok ikke helt usant. Man kan ikke uten problemer si at FrP tilhører en liberalistisk, konservativ retning, og partiet bryter klart med tradisjonalisme, da det ser behov for reformer og omveltende samfunnsendringer. Ugress finnes, som du sier, i alle yrker. Det finnes dårlige vektere, dårlige ledere, dårlige politikere, dårlige leger, dårlige piloter, dårlige flygeledere, dårlige servicemedarbeidere osv. Jeg kan ikke tenke meg ett yrke unntatt denne "regelen". Men jeg kan heller ikke se at vekteryrket består hovedsakelig av ugress, slik det synes noen her mener. I den sammenheng er det merkelig at vektere får gjennomgå så hardt på dette forumet, mens dørvakter f.eks. slipper helt unna. Maktmisbruk finner man også i alle yrker, så det skulle ikke være spesielt for vektere. Kan noen forklare hvor den enorme skepsisen til disse kommer inn? Mathias Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Det å skulle ta "hevn" fører ikke noe sted hen' date=' og er slik jeg ser det fullstendig irrasjonelt og inhumant. Poenget med straff må være å forhindre gjentagelse, og jeg tror historien har vist at det gjør man ikke med å la folk "la gutta blø i jailen". [/quote'] Du nevner et moment om og ta hevn? og jeg oppfatter det som du skriver dette til meg, da du refferer til meg flere ganger. Er det hevn og sperre inne en person som selv har påført andre lidelse gjennom lovbrudd han en eller gang har hatt en mulighet til og velge seg ut av? Eller er den inhumant og påføre andre vold eller drap eller annen djevelskap? Jeg følger deg ikke helt her altså. Om du velger og hoppe ut av et fly uten fallskjerm, så må du regne med at konsekvensen kommer, men valget om og hoppe har vi alle...... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Og jeg må si en ting til, jeg kjenner mange flotte vektere. Så hele greia bunner vell ut i at det er en del apakatter som tiltrekkes dette yrket, som absolutt ikke burde ha hvert der. Dette tror jeg vi ser i mange yrker, men litt mere tydlig i vekteryrke tror jeg, for det er noe vi oppfatter som litt myndig, og da oppfatter vi bedre tror jeg. Du kan forøverig finne de samme apekatene tror jeg innen MP etc. Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 ALLE fengsel i NORGE er FERIE,jeg gjentar FERIE! Yrkeskriminelle utlendinger ler jo barten sin av seg når man nevner fengsel. De ser ikke på "fengsel" i Norge som noen risiko. For fengsel her betyr jo 10 ganger bedre forhold enn frihet der de kommer fra stort sett. Jeg foreslår FENGSEL.. stripete fangedrakt,fotlenker,vann og brød,jobbe fra 6 til 6 for samfunnet i arbeidslerer for å betale for sine synder. SPESIELT alle voldskriminelle. De trenger INGEN rehabilitering. De trener KUN å sperres inne på livstid slik at jeg og barna mine kan gå i fred på gata uten å måtte bære våpen for beskyttelse! PUNKTUM! At Ila Landsfengsel sin høyrisiko har det ille sier du?!??? Når du er en fange på Ila - som er et fengsel som er kjent for å være "snill" med sine innsatte i forhold til andre fengsel som Ringerike fengsel og Bergen fengsel - så har du overhodet ingen frihet. Alt du vil gjøre, må du spørre betjentene om. Dette inkluderer som oftest også muligheten til å få gå på do. Du kan ringe 20 minutter hver uke - og alle telefonsamtaler blir avlyttet av oss. Alle brev blir gjennomlest. Du får 10 kroner per dag i "lønn" for 7 timers arbeid. Du blir strippet helt naken hver gang du har vært utenfor murene (fremstilling, permisjon eller arbeid utenfor fengselet). Du kan oppleve at betjenter stormer inn på cellen din når som helst - også på natten. Da skal du også strippes naken. Nekter du, blir du enten strippet med makt, eller plassert på noe som nærmest er en isolasjonsavdeling. Du har ikke krav på lufting mer enn én time hver dag. Enkelte innsatte må oppholde seg 23 timer i døgnet på cella. Alt er detaljstyrt. De forvaringsdømte har enda et [*********] de må forholde seg til: De har ingen bestemt løslatelsesdato. I prinsippet kan de sitte livet ut. Poenget mitt er: Jeg skal aldri havne i en slik situasjon at jeg må sone - det er ufattelig å bli frarøvet sin frihet, som er en menneskerettighetet. Frihet for voldskriminelle er INGEN menneskerettighet,igjen PUNKTUM!!!! Og ut ifra det du her skriver ser jeg fortsatt ikke at de har det ille? De sitter jo ikke så lenge...OG de er helt og holdent SELV ansvarlige for at de sitter der. Så til pass for dem! Jeg ser gjerne at vi 10 dobler straffen for volds,gjeng og narkotika-forbrytere. Gjerne livstidsstraff. Når jeg sier ferie så har jeg ja dessverre hatt 5-6 bekjente og "kompiser" + en kamerat sittende inne På grunnlag av det de forteller meg og det jeg ser når jeg har vært på besøk. Så ja.. F-E-R-I-E! Pc,tv,mobil gratis skolegang,gratis trimrom gratis mat,gratis husly. at de ikke kan bevege seg utenfor murene? Bull**** .. de får jo permisjon i både øst og vest. Permisjon??!? Sitter man i fengsel så sitter man der av en grunn. Av egen fri vilje. Velger man å hoppe på en uskyldig mann på en buss å sparke han ned til han ikke beveger seg mer.. skal man da klemmes ihjel? Av SV tree huggers? Nei.. da FORTJENER man lut og kaldt vann,23 timer i døgnet på cella.Aldri permisjon,ingen goder(tv,telefon,pc osv.) En annen ting er disse medsammesvorne forsvarsadvokatene.. sett dem inn også. Legg så også bevisbyrden på de kriminelle. La de BEVISE at de er uskyldige og ikke omvendt. For slik det er idag så ler jo de yrkeskriminelle ræva si av seg,av norsk rettsvesen. For meg som evt. offer for en voldskriminell så får man i dagens Norge INGEN hjelp eller rettigheter. Man må betale advokat selv om man har bruk for en,mens de kriminelle som BEGÅR lovbruddene med en gang får landets beste advokater GRATIS til sin disposisjon som en rettighet.!! Når.. jeg bare spør,når ble det en rettighet å få en advokat til hundretusener av kroner til sin disposisjon om man dreper en stakkars uskyldig på åpen gate??!? Nei,da har man fraskrevet seg sine menneskelige rettigheter spør du meg.. Så får bare dere treklemmere bare kjefte meg huden full for min holdning. Som er.. jeg forlanger å få gå i fred på gata uten å bli slått på,truet eller skutt på. Få ha min eiendom ifred for tyveritokter. Så Peace og God Jul til alle foruten de som selv har frasagt seg retten til å fortjene det. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Svein T. Henriksen Jeg må med den største respekt få meddele at vi vil sette opp en statue av deg i Frognerparken......Det var dæven meg bra skrevet... :grin: Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Geir Finstad. Hehe,godt å se at jeg ikke er alene i denne saken. Men,den evt. statuen av meg ville antakelig bli nedspraya av SV'ere og treklemmere ganske ofte. :grin: Siter
Mathias Ganss Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 En annen ting er disse medsammesvorne forsvarsadvokatene. sett dem inn også. Legg så også bevisbyrden på de kriminelle. La de BEVISE at de er uskyldige og ikke omvendt. For slik det er idag så ler jo de yrkeskriminelle ræva si av seg,av norsk rettsvesen. Se der ja, nå snakker vi fine inngrep i rettsstaten og norsk rettssikkerhet. Dette er fint vettu, da flytter vi oss 150 år tilbake i tid. Eventuelt 65 år dersom du flytter fokuset til Tyskland. La meg komme med noen flere forslag; opprette et hemmelig statspoliti som går utover lovverket. Da kan de ta forbryterne og slenge dem rett i fengsel uten rettergang. Vi kan kalle politiet for Hemstatpol. I Tyskland het de vel Gestapo. Arbeidsleire er fint det og ja. Der kan vi konsentrere alle de uønskede. Vi kan kalle dem Arbeidsleire for konsentrasjon av kriminell, eller forkortet Konsentrasjonsleire. Der får de stripete drakter, må jobbe 12 timer om dagen, ingen friheter og ingen goder. Straffen for diverse forseelser kan vi også 10 doble som du sier. Sannsynligvis er ikke det nødvendig, det harde arbeidet vil nok ta livet av dem. Men de har jo valgt å sitte der selv, sier nå jeg. Advokater bør vi også sette rett i disse leirene, de er jo farlige for de kjenner lovverket, som vi jo setter tilside, selvfølgelig. Videre bør alle som er uenig med meg havne der. Selvfølgelig SV'ere, for de står jo for miljøværn og er skeptiske til forsvaret. Sånt kan man ikke ha gående rundt på gaten. De kan jo sette staten i fare. Videre står intelektuelle for en fare. Professorer og forfattere kan fort si seg uenige med "den riktige holdningen i samfunnet". Det kan vi heller ikke ha noe av. Videre bør vi rense samfunnet for de som er annerledes. Dette gjelder spesielt hudfarge, for som vi vet er det deres skyld at de kommer fra land med forferdelige kår. De kunne jo bare valgt å bli der, isteden kommer de til Norge bare for å lage faen. De bør vi kaste ut, eller enda bedre putte de i våre fine leire. Der kan de gjøre nytte for seg ved å jobbe hardt for den norske stat. Du skriver om menneskerettighet i innlegget ditt. Nei, frihet for voldskriminelle er ingen rettighet, men en rettferdig rettegang er det. Jeg tror ikke du skal rope så høyt om menneskerettigheter når du tydeligvis ikke vet noen ting om dem. Du nevner ingenting om de som er uskyldige. Skal de, uten rettferdig rettegang, kastes i arbeidsleire? Det virker som du oser av hevnlyst, samtidig som du er fullstendig blottet for empati. Innlegget ditt har jeg ikke mye til overs for. Hilsen en som ønsker en treklemmer i regjeringen, heller enn en med hevnlyst. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.